İstanbul Ne Doğu’dur Ne Batı, Çünkü İstanbul Hem Doğu’dur Hem Batı

Ambiyans Fuarcılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İrfan Tıraş

Uluslararası Finans Enstitüsü dünyada küresel borç miktarının 305 trilyon doları aştığını açıkladı. Çok sayıda ülke dış borç yükü altında kıvranıyor. Pandemi ve savaşlar bu rakamların daha da ileriye taşınacağını gösteriyor. Ekonomiler sarsılıyor, dünya krize sürükleniyor. Küresel sermayenin yayın organı The Economist, son kapağında “ABD Bölünebilir” diye manşet attı.

Çin, Pekin-Londra hattına, yani İpekyolu’na yüz milyarlarca dolarlık yatırım yaptı. Bu hat üzerinde, değişik ülkelerde limanlar satın alıyor, yüz milyarlarca dolar harcayarak yollar yapıyor, yeni ekonomik üsler kuruyor. Bu manzara Süper Güç ünvanını korumak isteyen ABD’nin gözünü korkutuyor. Çin’e her yıl 400 milyar dolar açık veren ABD, bu nedenle Çin’i en büyük düşmanı ilan etti. Çin-Tayvan arasındaki krizi büyütüyor. Bir kıvılcım bölgeyi yangın yerine çevirecek.

Sermaye artık güvenli limanlar arıyor. Tayvan’dan kaçışların Türkiye’ye yöneldiği açıklandı. Çin’den de yatırımcılar Türkiye’ye akın etmeye başladı. Türkiye hem jeopolitik konumu hem de lojistikteki başarısı nedeniyle en büyük yatırım kapısı haline geldi. Dünya Atlantik ve Avrasya cephesi olarak ikiye bölündü. Türkiye her ikisi ile de ilişki kurabilen tek ülke konumunda. Bu nedenle güvenilir liman olma anlamında arayışta olan sermayenin iştahını kabartmaya başladı. Para savaşlarında sığınılacak liman olarak Türkiye ön plana çıkıyor.

Türkiye’de yeni yatırımların artması artık kaçınılmaz gözüküyor. Rekabet daha da şiddetlenecek. Ülkemizin Doğu ile Batı’nın ekonomik başkentlerinden biri olması olasılığı artıyor. Türkiye otomotiv ihracatında zirveyi yakaladı.

Beyaz eşya, elektrik ve elektronik ev teknolojisi ürünlerinde de ihracatımız üçüncü sırada yer alıyor. 2021 yılında da %6’lık büyümeyi yakaladık. Avrupa’da ise en büyük üretim üssü konumundayız. Ana ihracat pazarı Avrupa Birliği’dir. 100’den fazla ülkeye ihracat yapılmakta olup, dünya sıralamasında 3. sırada bulunuyoruz.

İSFA23 bu çıtayı daha da yukarı taşımak için kolları sıvadı. Ülkemizdeki üretici ve ihracatçıların Pazar payını büyütmek amacıyla doğuda ve batıdaki ülkelerin pazarlarına sunum yapabilme olanağı sağlamak için yola çıktı. Aynı zamanda global ve yerel marka üreticilerinin yanı sıra uluslararası pazarda yer almak isteyen küçük ve orta ölçekli işletmeler için de büyük fırsatlar sunmaya hazırlanıyor.

Beyaz eşya – elektrik – elektronik ev teknolojileri sektörlerini bir araya getiren büyük ölçekli bir fuar organizasyonu ülkemizde daha önce yapılmamıştır. İSFA23 olarak, bu sektörleri bir araya getirip, üretim ve marka gücünü kullanarak ihracat hacminin artırılmasında katkıda bulunmayı amaçlıyoruz.

ISFA23 olarak ülkemizin sektör dernekleri olan TÜRKBESD, KESİD, ECİD, TUYAD, BEYSAD, BEYPER ve IMMIB, Ticaret Bakanlığı ile de temaslarımız devam etmekte olup bu kurumlar ile iş birliği içerisinde olmayı hedefliyoruz.

ABD/ Las Vegas CES, IFA Berlin, İspanya Matelec fuarlarından farklı olarak ISFA23; Lokasyon – uluslararası vize ve ulaşım kolaylığı, hizmet kalitesi, Türkiye ürünlerinin kalitesi ve ulaşılabilirliği, nitelikli ziyaretçi oranının yüksekliği ve maliyetlerinin uygunluğuyla öne çıkması planlanmaktadır.

Bu şartlar dikkate alındığında, global anlamda seçkin satın alma yetkililerini üreticilerimizle buluşturmayı ve Türkiye’yi bu sektörde ihracat platformu ve merkezi haline getirmeyi hedefliyoruz. Siz değerli üretici ve markalarımızı bu organizasyonumuzda bulunmaya davet ediyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*