Süpürge pazarında bilinçli alışveriş tercihlerinin giderek arttığını görüyorum

Arnica Yönetim Kurulu Başkanı Senur Akın Biçer:

Türkiye süpürge pazarına dair genel bir değerlendirme alabilir miyiz?

Elektrikli ev aletleri kategorisi içerisinde her zaman en büyük yere sahip olan süpürge pazarı özellikle pandemi döneminde çok hareketlendi. Evde kaldığımız sürelerin uzaması daha çok temizlik yapma ihtiyacı doğurdu. Bunun yanı sıra sadece koltuk, oturma grubu gibi ev eşyalarının da normalden daha yoğun kullanılması günlük temizlikte bu eşyaların sıklıkla süpürülmesine neden oldu. Ufak gibi görünen bu etmenler süpürge pazarında her ürünün –şarjlı, dikey, el süpürgesi, sulu, torbalı ya da torbasız- talep görmesine yol açtı. Özellikle robot süpürgelere olan talep beklenenin de üzerindeydi. Bu etki halen devam ediyor. Robot süpürge kolaylığına alışan kentli, çalışan kesim aynı zamanda bu ürünlerin tam da onların ihtiyacını karşılayacak şekilde yeniden geliştirilmesini de sağladı.

Şunu da belirtmeliyim ki süpürge pazarındaki hareketlilik özellikle Anneler Günü ve kasım ayında yapılan ABD’de “Black Friday” olarak bilinen ülkemizde de çeşitli isimlerle düzenlenen indirimlerde iyice artıyor.

Biz de Arnica olarak ürün grubumuzun lokomotifi sayabileceğimiz elektrikli süpürgelerimizle tüm ihtiyaçlara uygun bir seçenek sunuyoruz. Bu da pazarda daha etkin olmamızı sağlıyor. Bunun yanı sıra global düzeyde pazarı domine eden markalar için yaptığımız üretimlerle de Türkiye süpürge pazarının uluslararası alanda söz sahibi olmasına katkı sağlıyoruz.

Türk süpürge sektörünün dünya genelindeki yeri nedir? Bunun kuvvetlenmesi için nasıl hareket etmemiz gerekiyor?

Türkiye küçük elektrikli ev aletleri sektöründe önemli bir ihracatçı. Bu konumu süpürge pazarı için de geçerli. Ancak bunun daha da kuvvetlenmesi için özellikle Ar-Ge ve tasarıma yönelik yatırımların artması gerektiğini düşünüyorum. Yatırımdaki artış için de öncelikle bakış açısını değiştirmemiz gerekiyor. Ar-Ge odaklı yaklaşımla ilerlersek hak ettiğimiz yere ulaşacağımıza inanıyorum.

Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?

Süpürge bizim için çok önemli bir ürün. Markamızın da kurucusu olan rahmetli babam Hasan Akın’ın henüz fabrikanın ilk yıllarında kullandığı bir defteri bulmuştum. Orada bir notu vardı. “Param olsa ES (elektrikli süpürge) yapardım” diye. Arnica ürünleri işte böyle bir tutkunun eseri. Bu nedenle tüm ürünlerimizde olduğu gibi süpürge grubunda da tüketici memnuniyetini artıran, dünyaya ve çevreye dost üretim biçimlerine yönelik bakış açımızı hep koruyoruz. Tüketici ihtiyaçlarını önceden gözetip proaktif yaklaşım sergiliyoruz. Ar-Ge, teknoloji ve fabrika yatırımlarımızı artırarak gerçekleştiriyoruz. Arnica Tesla, Arnica Vesta gibi ürünlerimizin yanı sıra günün gereklerine göre hızla pazara soktuğumuz Arnica Sil Süpür Robot Süpürge, Arnica Sofa Şarjlı El Süpürgesi gibi modellerimiz de bu yatırımlarımızın sonucu.

Tüketiciler daha çok hangi ürünlerinize ilgi gösteriyor? Sağlık açısından da büyük önem taşıyan süpürge tercih edilirken nelere dikkat edilmeli?

Kedi, köpek gibi sevimli dostlarımızla evlerini paylaşan tüketicilerimiz özellikle sulu temizlikte öne çıkan Arnica Bora modelimize ilgi gösteriyor. Toz torbasız modellerimiz Arnica Tesla yine en çok tercih edilen ürünlerimizin başında geliyor. Sil Süpür ve Sofa gibi yeni ürünlerimiz de güzel tepkiler alıyor.

Süpürge pazarında bilinçli alışveriş tercihlerinin giderek arttığını görüyorum. Artık tüketiciler ihtiyaçlarına göre en uygun ürün için araştırma yapıyor, karşılaştırmalarda bulunuyor. Ancak özellikle üründeki HEPA filtreler, güvenli ve hijyenik özellikler, enerji tüketimi gibi noktaların gözden kaçırılmamasını öneririm.

Süpürge pazarında önümüzdeki dönemde trendler nasıl olacak?

Süpürge modelleri mimari tarzlardan da etkileniyor. Giderek küçülen yaşam alanlarında ürünlerin de daha az yer kaplaması gerekiyor. Bu nedenle süpürge pazarında önümüzdeki dönemde ebat olarak küçük ancak daha güçlü süpürgeler öne çıkacak. Şarjlı ürünler ve robot süpürgelere ilgi artacak. Bunun yanı sıra tüketiciler çevreye dost ve sürdürülebilir üretim biçimlerine karşı daha hassas oldukları için aldıkları üründe bu özelliklerin de bulunmasına daha fazla dikkat edecek. 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*