Vestel, ülke ekonomisine değer katma yolunda üretim, istihdam ve ihracatta sürdürülebilirliği sağlamaya devam ediyor. Vestel’in başarı grafiği; teknoloji, inovasyon ve ihracat odaklı sürdürülebilir iş modeli sayesinde istikrarlı bir seyir izliyor. 2022 yılında 24’üncü kez sektörünün ihracat şampiyonu olan Vestel, Türkiye geneli ihracat sıralamasında da 5’inci oldu.
Global sağlık krizi, tedarik zinciri ve hammadde kaynaklarına erişimde yaşanan sorunlar, küresel enflasyonist baskı gibi zorluklarla geçen 2022 yılını riskleri bertaraf ederek tamamlamayı başardık ve gücümüzü koruduk. Avrupa TV pazarının ilk 3, beyaz eşya pazarının ise ilk 5 üreticisinden biri olarak, ihracatçı şirket olma özelliğimizin olumlu etkilerini yaşadık. İç pazarda tüketici ihtiyaçlarına yönelik tasarlanan ürün ve hizmetlerimizle pazar payımızı artırırken, marka değerimizde büyük yükseliş sağladık. Brand Finance’in 2021 yılı için yaptığı “Türkiye’nin En Değerli Markaları Araştırması”nda bir önceki yıla göre 7 sıra birden yükselerek 4’üncü olduk ve marka değerimiz 720 milyon $ olarak açıklandı.
Vestel bu yıl ilk kez entegre iş stratejileri ve sonuçlarını açıkladığı entegre raporlarını yayınladı. Belirlenen yeni vizyon; hayatı kolaylaştıran, erişilebilir ve akıllı ürünleriyle toplumsal ve çevresel fayda yaratan bir teknoloji şirketi olmak. Teknolojinin gücüyle tüm değer zincirinde insan odaklı dönüşümü gerçekleştirmek, net sıfır emisyonlu ekonomiye geçiş için yenileyici iş modelleri kurgulamak ve döngüsel ekonomiyi benimsemek, çevresel ve sosyal fayda yaratarak, geleceğin ihtiyaçlarını karşılayan ve hayatı kolaylaştıran çözümler üretmek, Vestel’in ana stratejisinin alanlarını oluşturuyor.
İhracat odaklı büyüme modeli
Benimsediğimiz ihracat odaklı büyüme modeli çerçevesinde önümüzdeki dönemde yatırımlarımızı ve yurt dışı iş birliklerimizi artırmayı hedefliyoruz. Avrupa pazarındaki gücümüzü artırırken özellikle beyaz eşyada Kuzey Amerika, Güney Amerika, Orta Doğu ve Güney Afrika gibi dünyanın birçok başka bölgesinde de etkinliğimizi artırmak üzere çalışıyoruz. Kuzey Amerika’da açmayı planladığımız satış ofisiyle başta ABD olmak üzere bölgedeki faaliyetlerimizi büyütmeyi hedefliyoruz. Önümüzdeki birkaç yıl içinde kademeli olarak yapılacak 160 milyon Euro’luk yatırım ile beyaz eşyada üretim kapasitemizde artış yaratacağız.
Vestel olarak elektronik ve beyaz eşya sektörlerinde yüksek teknoloji ile üretim yapıyoruz. Bunun yanında elektrikli bisiklet gibi elektrikli araçlar için de batarya, elektrikli otomobiller için ise şarj üniteleri üretip ihraç ediyoruz. Bu gruptaki ürünler Vestel’in katma değerli ihracatı için kritik önem taşıyor. Yerli bisiklet bataryası üretim ve ihracatına ek olarak bugün dünyada küçük ev aletleri trendlerinde önemli bir yer tutan, tüketicinin yoğun talep gösterdiği şarjlı dik süpürge ürünü için de batarya üretimine başladık. İlk yerli bataryalı dik süpürgeyi ürettik. Yine tasarım ve üretimi tamamen Vestel kaynaklarıyla yapıldı. Bu gelişmeyle birlikte katma değeri yüksek ihracatta Vestel’in payı artacak. Gaziemir Serbest Bölge’de yer alan fabrikamızda gerçekleştirdiğimiz batarya üretimimiz Vestel’in büyümesine ivme kazandıracak. Geldiğimiz noktada teknoloji şirketi olma hedefimize ulaştık.
Yüksek teknoloji odaklı üretimi ve rekabetçi fiyatlarıyla dünyanın dört bir yanında TV’leriyle tüketiciye ulaşan Vestel, 2022’nin ilk günlerinde ABD merkezli Xperi Holding ile stratejik iş birliğine gitti. Bu iş birliği çerçevesinde, Vestel markası da dahil olmak üzere, lisanslı ve OEM markaları için DTS Play Fi sistemli ürünler üretilecek. Vestel ayrıca, küresel ölçekte sektörün kalbinin attığı dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA Berlin’de Xperi Holding ile bir iş birliği anlaşması daha imzaladı. Anlaşmaya göre Xperi iştiraklerinden TİVo, Vestel’in ürettiği televizyonlarıyla kullanıcıya sunulacak.
2023 yılında büyüme yolculuğu ivme kazanacak
2023 yılında büyüme yolculuğumuza ivme kazandıracağız. Ürettiğimiz teknolojiyi dünyanın dört bir yanına ulaştırarak ülke ekonomisine sunduğumuz katkının kapsamını genişletecek, ihracat odaklı büyüme modelimiz doğrultusunda stratejik hamlelere devam edeceğiz. Global bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerleyeceğiz. Daha az kaynak kullanımı ile daha çok üretime odaklanacak, 2050 net sıfır hedeflerimize doğru kararlılıkla yürüyeceğiz. Sonuna yaklaştığımız dijital dönüşüm yolculuğumuzu tamamlayarak, sektöründe bu dönüşümü bitirmiş ilk şirket olma hedefimizi gerçekleştireceğiz. 20 bin kişilik büyük ailemizle yeni yılda yeni başarıları karşılamaya hazırız.”
İlk yorum yapan olun