Philips Türkiye’nin takip ettiği genel satış ve pazarlama stratejilerinden genel olarak bahseder misiniz? Marka olarak nasıl bir yol izliyorsunuz?
İnovasyon ve insan odaklı bir sağlık teknolojileri şirketi olarak kullanıcılarımızı anlamak, ihtiyaçlarına çözüm bulmak en çok önem verdiğimiz konular. Bu doğrultuda ürün lansman döngümüzün kalbine yerleştirdiğimiz tüketicilerimizi iyi dinliyor ve onların ihtiyaçlarına yönelik ürünlerle her zaman yanlarında olmayı hedefliyoruz. Tüketici davranışlarının sıklıkla değiştiği ve evrildiği bir dönemde sürekli iletişimde kalarak, kullanıcılarımız ile güçlü bir bağ kurarak çok hızlı ve proaktif bir şekilde aksiyon alıyoruz. Onların deneyimine çok önem veriyor, ürün satın alımından satın alma sonrası desteğe kadar üstün bir deneyim yaşamalarını sağlıyoruz. Yaptığımız pazarlama yatırımlarında ise empati ve özgünlük bizim için çok önemli. Reklam filmlerimizde ise samimi ve gerçek bir iletişim dilini benimsiyor, çözümlerimiz için hepimizi yansıtan karakterleri seçiyoruz. Aynı zamanda, inovasyonlarımızın insanların yaşamlarını iyileştirdiğini gösteren hikayeler anlatıyoruz.
Tüketici eğilimleri sürekli değişmeye ve yenilenmeye devam ediyor. Siz marka olarak bu değişen eğilimleri nasıl takip ediyorsunuz?
Her zaman kullanıcılarımızın nabzını tutan, onların ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda stratejilerimizi belirleyen bir markayız. Yaptığımız pazar ve tüketici araştırmaları ile onları dinliyor, anlıyor ve onların dünyasına giriyoruz. Araştırma çıktılarındaki içgörüleri değerlendirip, hızlı bir şekilde hizmetlerimizi, ürünlerimizi ve iletişimimizi şekillendiriyoruz. İnsanlara Philips ile karşılaştığı andan itibaren eşsiz bir tüketici deneyimi sunabilmek için biz de değişiyor, gelişiyor ve yenileniyoruz.
Bütün dünyada faaliyet gösteren bir şirket olarak Türkiye’deki tüketici kitleniz hakkında bilgi verir misiniz?
Philips dünyada 130 yıl, Türkiye’de ise 90 yılı aşkın bir süredir faaliyet gösteren, Türk tüketicilerini iyi tanıyan ve onlara özel çözümler sunan bir marka. Türk tüketicileri için özgüvenli olmanın yolu kişisel bakımdan geçiyor. Kendi sağlıklarının kontrolünü kendi ellerinde tutan, sağlıklı bireyler olmak çok önemli. Bu yüzden, tüketiciler hayatlarını kolaylaştıran ve kendilerini iyi hissettiren ürünler kullanmak istiyorlar. Biz de Philips Kişisel Sağlık İş Birimi olarak, ihtiyaca dayalı anlamlı inovasyonlarımız ile onların bu yolculuğunda her zaman yanlarındayız.
Yeni nesil tüketiciler en çok nelere dikkat ediyorlar, neler talep ediyorlar? Siz bu tüketici kitlesine nasıl yaklaşıyorsunuz?
Yeni nesil tüketicilerimizi anlamak, ihtiyaçlarına uygun çözümleri sunabilmek ve özellikle, son derece hızlı gelişen ve değişen dünyamızda onlara doğru kanallardan ulaşabilmek, bizim en büyük prensibimiz. Bunun için kapsamlı araştırmalar yapıyor, tüm deneyim yolculuklarını haritalandırıyoruz. Burada Z kuşağını anlamak ve onların isteklerine cevap vermek bizim için çok önemli. Yakın bir zamanda GFK ile iş birliği yaparak Z Kuşağı’nı ve onların kişisel bakım ürünleri alışkanlıklarını anlamaya yönelik bir araştırma yayınladık. Araştırmamızı eş zamanlı olarak Türkiye, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde yürüttük. Türkiye özelinde 15-24 yaş arası gençlerle yaptığımız araştırmaya göre; kadın bakımda epilasyon ve saç şekillendirme ürün gruplarının Z kuşağı tarafından en çok kullanılan kategori olduğunu tespit ettik. Araştırmanın verilerine göre, gençler ürünleri almadan önce mutlaka dijital mecralardan araştırıyor, aile ve arkadaşlarından fikir alıyorlar. Bunun yanı sıra TV reklamları ve fiyat karşılaştırma sitelerine, kategoriden bağımsız, üç ülke arasında en fazla Türk gençlerinin başvurduğunu gördük. Z kuşağı yaşam tarzı alışkanlıklarına göre bakıldığında, en çok “Kendimi rahat, stressiz ve barış içerisinde hissetmeliyim” diyor. Buna paralel olarak da kendine ayırdığı zamanın (me time) çok önemli olduğunu söylüyor. Z kuşağının “sağlıklı bir hayat” odaklı yaşamak istediğini de gözlemledik. Bu doğrultuda inovasyon odaklı yaklaşımımız ile yeni nesil tüketicileri anlayıp onların ihtiyaçlarına özel çözümler üretmeye çalışıyoruz.
Marka olarak hangi yeni nesil pazarlama araçlarını ağırlıklı olarak kullanıyorsunuz?
Philips olarak, hedef kitlemizde bulunan tüketicilerimizin ekosistemlerini çıkararak, her bir segment ve hedef kitleye göre özelleştirilmiş farklı fazlardan oluşturulmuş gelişmiş bir pazarlama planlaması yapıyoruz. Bunu yaparken de ölçümleme ve optimizasyon için farklı uygulama ve pazarlama araçlarını bir arada kullanıyoruz. Ancak önemli kısım hedef kitleye ulaşma konusu. Bu noktada hedef kitleye uygun mecralara yöneliyor, iletişimimizi şekillendiriyoruz. Mesela Erkek bakım kategorisinde OneBlade ürünümüz ile gençlere ulaştığımız için Twitch, TikTok ve yeni nesil video içerik platformlarını tercih ederken, Lumea ürünümüz için ana mecramızı TV olarak belirliyoruz. Tüketicimizin bizim kullandığımız mecralara gelmesini beklemek yerine onların kullandığı platformlarda yerimizi alıyoruz.
İlk yorum yapan olun