TÜRKBESD: “Yüksek kapasite kullanımını önceliklendiren yaklaşım, ilk çeyrekte iç satışlara olumlu yansıdı”

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Sığın ülke sanayisinin ana aktörlerinden biri olan beyaz eşya sektörü için 2023 yılının ilk üç ayı her zaman olduğu gibi üretime, istihdama, teknolojiye yaptığımız yatırımlarla değer yaratma yolculuğunu sürdürdüğü bir dönem olduğunu söyledi.

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Sığın ülke sanayisinin ana aktörlerinden biri olan beyaz eşya sektörü için 2023 yılının ilk üç ayı her zaman olduğu gibi üretime, istihdama, teknolojiye yaptığımız yatırımlarla değer yaratma yolculuğunu sürdürdüğü bir dönem olduğunu söyledi: “Bu dönemde, derneğimizde gerçekleşen bayrak değişimi ile başkanlık görevini devralmamın ardından yayınlanan ilk bültenimizde sizlere hitap etmenin mutluluğunu yaşıyorum. Bununla birlikte aynı dönemde tüm ülkemizi derinden sarsan deprem felaketi hepimizin en önemli gündemi oldu.

TÜRKBESD olarak depremin etkilerini azaltmak amacıyla tüm gücümüzle çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu anlamda üye firmalarımızla ilk günden itibaren bölge halkının acılarını hafifletmek için tüm imkânlarımızı seferber ettik. Bundan sonraki ilk önceliğimiz, deprem felaketinin yaralarının sarılması. Zaman ihtiyaçları da farklılaştırıyor, desteklerimizi bu doğrultuda güncelleyerek dayanışma kültürümüz sayesinde zorlu süreci aşacağımıza inanıyorum.

TÜRKBESD olarak 2023 yılı için bir diğer önceliğimiz ise sektörümüzü ileri taşıyacak çalışmalara devam etmek olacak. Zira sektörümüz; uzun vadeli yatırıma dayanan, istihdama sağladığı sürdürülebilir katkılarıyla ülke ekonomisinin dengeli ve istikrarlı büyümesinde önemli aktörlerden biri konumunda. Sektörümüzün son dönemde malzeme ve enerji maliyetlerindeki artışa rağmen yüksek kapasite kullanımını önceliklendirerek tüketicilere ihtiyaç duydukları ürünleri ulaştırmaya devam eden yaklaşımı, ilk çeyrekte iç satışlara olumlu yansıdı.

Mart 2023 itibarıyla beyaz eşya iç satışlarımız altı ana ürün grubunda, bir önceki yılın mart ayına kıyasla %6 oranında artış gösterdi. İhracatımız ise devam eden küresel enflasyonun da etkisiyle aynı dönemde %15 daraldı. Bu da, ihracat ve iç satışlardan oluşan toplam satışlarımızda geçen yılın aynı dönemine göre %10’luk bir azalma yarattı. Bunun yanında mart ayında sektör olarak altı ana ürün grubunda toplam üretimimiz 3.106.484 adet oldu. Yılın ilk 3 ayına baktığımızda ise altı ana üründe iç satışlarda %10 büyümenin yanında ihracatta %14’lük daralma gerçekleşti. Öte yandan üretim adedinde yine bir daralma yaşansa da bunun daha düşük oranda gerçekleştiğini gördük. İlk çeyrekte altı ana üründe geçen yılın aynı dönemine göre %2’lik bir gerileme ile toplam 8.342.814 adetlik bir üretim gerçekleşirken, ihracat dâhil toplam satışlarımız 7.978.114 adet oldu. Küresel ekonomik gelişmeler nedeniyle ihracat alanındaki performansımız istenilen noktada olmasa da orta ve uzun vadede sektörümüz için büyüme fırsatları mevcut. TÜRKBESD’e üye şirketler olarak bugüne kadar olduğu gibi, önümüzdeki dönemde de sektör adına ülkemize sağladığımız katma değeri artırmak için çalışmaya devam edecek ve global rekabet gücümüzü artıracak bir ortamın oluşturulmasına yönelik çabalarımızı sürdüreceğiz.”

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*