Beyaz eşya pazarının temel kategorilerinden biri oluşturan ve tüketicilerin de son yıllarda gidere artan bir oranda ilgi gösterdiği ankastre grubu, pazar içindeki büyümesini sürdürüyor. Dünyanın en büyük araştırma şirketlerinden biri olan GfK’nın dergimize özel olarak hazırladığı verilere göre ankastre büyük beyaz eşya sektörü satışlarında cirosal olarak 2022 yıl toplamında ankastre ürünlerin payı %7,4 olarak gözlemleniyor. Türkiye’de ankastre büyük beyaz eşya içerisindeki kategoriler kıyaslandığında özellikle Türkiye’de evde yemek yapma kültürünün de etkisiyle Ankastre Fırın ve Ankastre Ocak pazarın yarısından fazlasını oluşturduğu görülüyor. Toplam ankastre pazarı TL bazında cirosal olarak bir önceki yıla göre %104 büyüme gösterirken ankastre büyük beyaz eşya sektöründe tüm kategoriler bir önceki yıla kıyasla büyüme kaydediyor. Yenilikçi ürünler, akıllı teknolojiler, estetik olarak öne çıkan yeni tasarımlar, tüketicilerin bu ürünlere olan ilgisini artırıyor. Aynı şekilde bu ürünlerin pandemi ile birlikte öne çıkan sağlık özellikleri de tüketicilerin ilgi gösterdiği farklı bir alan. Son yıllarda pazardan daha fazla pay almaya devam eden ankastre grubu, özellikle kentsel dönüşümün artması ve yeni konut satışlarının çoğalması ile daha da fazla hareketleniyor. Mutfakta daha fazla tasarruf sağlamaları, daha az yer kaplamaları, estetik görünümleri, farklı işlev ve fonksiyonlara sahip olması, akıllı teknolojiler ankastre ürünlerin farkları olarak öne çıkıyor. Biz de bu sayımızda bu kategori ve pazardaki güncel gelişmeleri konu eden bir dosya konusu hazırladık.
Türkiye Ankastre Beyaz Eşya Pazarı
Ankastre Büyük Beyaz Eşya Sektör Gelişimi
Adetsel Büyüme Ciro TRY Büyüme
(Önceki yıla göre) (Önceki yıla göre)
Ocak 2022 23,6 96,9
Şubat 2022 19,2 109,0
Mart 2022 3,2 83,3
Nisan 2022 16,9 116,3
Mayıs 2022 49,5 181,5
Haziran 2022 -5,1 77,1
Temmuz 2022 -9,7 72,7
Ağustos 2022 -10,7 78,4
Eylül 2022 1,2 105,4
Ekim 2022 -2,2 101,5
Kasım 2022 -6,5 97,6
Aralık 2022 25,0 147,8
Ankastre pazarı hem adetsel hem cirosal olarak son 3 yılda büyüme göstermektedir. Aylık bazda son 1 yıldır (Aralık 2021-Aralık 2022) cirosal olarak tüm aylar bir önceki senenin aynı dönemine göre büyürken, adetsel olarak Aralık ayında %25’e varan bir artış olmuştur.
Ankastre Büyük Beyaz Eşya;
Ankastre Fırın
Ankastre Ocak
Ankastre Derin Dondurucu
Ankastre Bulaşık Makinesi
Davlumbaz
Ankastre Çamaşır Makinesi
Ankastre Buzdolabı
Ankastre Mikrodalga Fırın
Ankastre Büyük Beyaz Eşya Kategori Payları (Ciro %)
Ocak-Aralık 2021 Ocak- Aralık 2022
Fırın 36,5 36,8
Ankastre Ocak 27,9 27,4
Davlumbaz 24,7 24,9
Bulaşık Makinesi 6,1 5,8
Mikrodalga Fırın 3,1 3,4
Buzdolabı 1,4 1,5
Derin Dondurucu 0,2 0,1
Çamaşır Makinesi 0,0 0,0
Ankastre Büyük Beyaz Eşya Kategori Büyümeleri (Ciro %)
Ankastre Beyaz Eşya Toplam 103,9
Fırın 105,2
Ankastre Ocak 100,3
Derin Dondurucu 105,6
Bulaşık Makinesi 95,0
Davlumbaz 123,0
Çamaşır Makinesi 35,1
Buzdolabı 121,5
Mikrodalga Fırın 21,8
Türkiye’de ankastre büyük beyaz eşya içerisindeki kategorileri kıyasladığımızda özellikle Türkiye’de evde yemek yapma kültürünün de etkisiyle Ankastre Fırın ve Ankastre Ocak pazarın yarısından fazlasını oluşturmaktadır. Toplam ankastre pazarı TL bazında cirosal olarak bir önceki yıla göre %104 büyüme göstermiştir. Ankastre büyük beyaz eşya sektöründe tüm kategoriler bir önceki yıla kıyasla büyüme göstermiştir.
Ankastre Büyük Beyaz Eşya Pazarı Büyüme (% – Önceki Yıl)
Adet (Bin) Ciro TRY (Milyar)
Ocak-Aralık 2021 4,6 40,0
Ocak-Haziran 2022 6,2 103,9
Ankastre BBE pazarı, 2022 yılında 2021 yılına göre hem adetsel hem de cirosal olarak büyüme göstermiştir.
Ankastre Pazar Segment Payları
Ülkemizde, ankastre kategorilerin segmentleri incelendiğinde, segmentlerde sürekli gelişme yaşanmakta ve tüketici tercihlerinde önem kazanmaktadır. Genel olarak yüksek kapasiteli/ Akıllı ürünlere rağbet artmakta ve bu segmetteki ürünler kategoriden daha fazla büyümektedir.
Ankastre Büyük Beyaz Eşya Büyümesinde Öne Çıkan Segmentler
Ankastre Beyaz Eşya Toplamı Akıllı Ürünler
Ankastre Büyük Beyaz Eşya Büyüme %104
Akıllı Ürünler Büyüme %185
Ankastre Fırın > 70 Ltrs.
Ankastre Fırın Büyüme %105
> 70 Ltrs. Büyüme %133
Ankastre Ocak Gazlı Seramik / Cam
Ankastre Ocak Büyüme %100
Gazlı Seramik / Cam Büyüme %102
Davlumbaz Bacalı / Dekoratif
Davlumbaz Büyüme %106
Bacalı / Dekoratif Büyüme %106
Ankastre Büyük Beyaz Eşyada Online/ Offline Dünya
Ankastre Büyük Beyaz Eşya Online-Offline Büyüme (% – Önceki Yıl)
Online Satışlar Offline Satışlar
Ocak-Ara 2021 Ocak- Ara 2022 Ocak- Ara 2021 Ocak- Ara 2022
Adet Büyüme 43,1 8,7 0,5 5,8
Ciro TL Büyüme 85,3 103,8 37,3 103,9
Ankastre büyük beyaz eşya sektöründe online satışlar adetsel olarak offline satışlara kıyasla bir önceki yıla göre daha fazla büyümüştür. Bununla birlikte online satışlar adetsel olarak 2022 yılında, 2021 yılına göre daha az büyümüştür. Cirosal olarak ise online ve offline satışların bir önceki yıla göre büyümeleri hemen hemen aynıdır. Ayrıca hem online satışlar hem offline satışlar 2022 yılında, 2021 yılına göre daha çok büyümüştür.
Ankastre Büyük Beyaz Eşya Online-Offline Payları (Ciro %)
Online Satışlar Offline Satışlar
Ocak 2022 9,6 90,4
Şubat 2022 7,2 92,8
Mart 2022 6,5 93,5
Nisan 2022 7,5 92,5
Mayıs 2022 7,2 92,8
Haziran 2022 6,4 93,6
Temmuz 2022 7,4 92,6
Ağustos 2022 6,3 93,7
Eylül 2022 6,8 93,2
Ekim 2022 8,8 91,2
Kasım 2022 9,8 90,2
Aralık 2022 6,3 93,7
Ankastre BBE sektörü satışlarında cirosal olarak 2022 yıl toplamında ankastre ürünlerin payı %7,4 olarak gözlemlenmiştir.
Ankastre Büyük Beyaz Eşya Ortalama Fiyat
Fiyat TL Büyüme (Önceki Yıla Göre)
Ocak 2022 59,3
Şubat 2022 75,3
Mart 2022 77,7
Nisan 2022 85,0
Mayıs 2022 88,3
Haziran 2022 86,6
Temmuz 2022 91,3
Ağustos 2022 99,7
Eylül 2022 103,0
Ekim 2022 106,0
Kasım 2022 111,3
Aralık 2022 96,2
Ankastre BBE sektöründe, ortalama fiyatlar Temmuz ayında %90 büyümelere ulaşmış; Eylül, Ekim ve Kasım aylarında 3 haneli büyümeleri görmüştür.
GfK Ölçümleme Metodolojisi;
GfK, tüketici teknolojisi ürünleri pazarını temsili Perakende panelleri metodolojisi ile ölçümlemektedir. Bulgular GfK perakende paneli tarafından düzenli olarak yapılan araştırmalara dayanır.
Perakende paneli tüm dünya genelinde 425.000, Türkiye’de 10.000 civarında satış noktasından alınan datalardan modellenmek sureti ile oluşmaktadır.
İndirim marketleri, bazı sektörlerde Kurumsal (B2B) satışlar ve bölgesel ya da lokal marketler kapsam dışı olduğu için tüm pazar değil pazarın anlamı ve belli bir yüzdesi temsil edilebildiğinden Panelmarket olarak adlandırılmaktadır. Marketplace satışları da Panelmarket’e dahil edilmektedir.
Sektörlerin pazar kapsamaları %70 ile %90 arasında gerçekleşmektedir.
GfK Perakende Panel verilerine dayalı tahmini pazar büyüklüklerdir.
İlk yorum yapan olun