Klimasan Yurt İçi Satış Müdürü K. Erdinç Kurdoğlu
Ticari Soğutucu ve Dondurucu dolapların en büyük üreticilerinden Klimasan A.Ş. endüstriyel buzdolabı üretimine de başladı. Firma ile bu yeni yatırımı ve endüstriyel mutfak sektörünü konuştuk.
Soğutucu pazarının en önemli oyuncularından biri olarak “Endüstriyel Mutfak Dolapları” alanında da yeni bir yatırımınız bulunuyor. Bu yatırımın genel hatlarından bahseder misiniz? Bu alana yatırım yapma fikri nasıl doğdu?
Klimasan soğutma sektörünün en eski ve köklü kuruluşudur. Yıllardır gerek yurt içi gerekse yurt dışında hemen tüm kurumsal firmalarla iş birliği içerisinde çalışıp çözüm ortaklığı yapıyoruz. Uzmanlık alanımız olan soğutucu ve dondurucular konusunda sürekli sahanın ihtiyaçları doğrultusunda çalışmalarımız yeni projelerimiz olmakta.
Son tamamlanan projemiz de Endüstriyel soğutucular. Çok uzun süredir bu yönde bir düşüncemiz zaten bulunuyordu, çözüm ortaklarımızdan artarak gelen talep hatta ısrarlar ile bu ürün grubu yatırımını biraz hızlandırmış olduk.
Türkiye’de endüstriyel mutfak dolapları pazarının genel durumundan bahseder misiniz? Pazar büyüklüğü, üretici sayısı, ihracat-ithalat rakamları vb. bilgileri alabilir miyiz? Siz bu pazar içerisinde markanızı nasıl konumlandıracaksınız? Genel hedefleriniz nelerdir?
Endüstriyel mutfak ürünlerinin 2022 yılındaki ihracatı yaklaşık 2,5 milyar dolar. Bu ihracatın tahminen 95-100 milyon dolar civarındaki kısmını soğutucu-dondurucu dolaplar oluşturuyor. Toplam ihracat içerisinde az gibi gözükse de, endüstriyel mutfak sektörünün binlerce farklı malzemeden oluştuğunu dikkate alırsak, soğutucu-dondurucuların oluşturduğu tutar oldukça önemlidir. Yurt içerisinde irili ufaklı soğutucu üreticileri bulunuyor, kendi üretimleri olmayan firmaların bazıları ise bu üreticilere kendi markaları ile üretim yaptırıyorlar.
Biz de bu ürün grubu için yılda yaklaşık 100 bin adetlik bir kapasite sağlayabilecek şekilde yatırımımızı yaptık. Soğutucu sektöründeki yüz yılı aşan tecrübemiz ile bu sektörde de önemli bir yer elde etmeyi hedefliyoruz.
Türkiye’nin genel ekonomik şartları, seçim ortamı, sektörel dalgalanmalar vb. durumları göz önüne aldığınızda bu yatırım için uygun bir zaman olduğunu düşünüyor musunuz?
Bildiğiniz gibi Türkiye’de ekonomik şartlar sürekli değişkenlik gösterse de bizim ülkemize olan inanç ve güvenimiz her zaman tamdır. Piyasa şartları ne olursa olsun daha fazla katkı daha fazla iyileşme için sürekli çalışmaktayız. Ülkemiz için büyüme ve gelişmenin en önemli şartının katma değerli ürünlere yönelik ihracatımızı artırmak olduğunu düşünüyoruz. Ülkemizin gerek ekonomisine, ihracatına ve en önemlisi istihdamına katkı sağlayabilmek adına her dönem bizim için uygun zamandır.
Yeni segment içerisinde pazara hangi ürünleri sunmayı hedefliyorsunuz?
Gastronom serisi buzdolaplarında ihtiyaçlar çok çeşitli ve buna paralel olarak oldukça geniş bir ürün yelpazesi mevcut.
Biz ilk etapta tek kapılı, çift kapılı dikey dolaplar ile yatay tezgah tipi dolaplarda, 10 ayrı gövde tipinde, Soğutucu ve dondurucu versiyonlarda yaklaşık 40 farklı dolap modeli ile bu sektöre giriş yapacağız. Kısa zaman içerisinde de ihtiyaç olan tüm modellere yönelik olarak bu ürün gamını mümkün olduğunca genişletmeyi hedefliyoruz.
Bu yeni segmentte ihracat konusunda nasıl hareket edeceksiniz?
Klimasan ve bağlı bulunduğumuz Metalfrio Solutions grubu olarak tüm dünyada faaliyet göstermekteyiz. İş birliği içerisinde olduğumuz binlerce farklı firma var. Bu network içerisindeki firmaların birçoğu gastronomi sektörüne yönelik de çalışmalar içerisinde. Klimasan’ın yıllardır sektörde edindiği yer, sunduğu üst kalitedeki ürünler, güçlü satış sonrası hizmetleri ve sağladığı güven ile bu ürün grubunda da öncelikle tercih edileceğini düşünüyoruz.
Ar-Ge, tasarım ve üretim aşamalarından genel olarak bahseder misiniz? Bu aşamaların tamamı sizin tarafınızdan mı yürütülecek?
Tüm Ar-Ge çalışmaları deneyimli mühendislerimizce büyük bir titizlikle yürütüldü ve bu çalışmalar halen de devam ediyor. Gerek pazarın beklenti ve ihtiyaçları gerekse bizim on yıllardır oluşturduğunuz bilgi birikimi ve edindiğimiz tecrübeler doğrultusunda oldukça üst seviyede ürünler tasarlandı. Bu ürünlerimizin gerek tasarımı, kalitesi ve kullanım kolaylığı, gerekse soğutma ve enerji tüketim performansları ile kullanıcıların beklentilerini tam olarak karşılayacağını ve büyük bir memnuniyet oluşturacağını düşünüyoruz.
Hedef sektör ve alanlarınız neler olacak? Bu hedefler ulaşmak için nasıl bir pazarlama ve satış stratejisi izleyeceksiniz?
En önemli satış stratejimiz, Klimasan olarak kuruluşumuzdan bu yana vazgeçmeden sürdürdüğümüz “Toplam Kalite” anlayışımızdır. En kaliteli ürünlerle, optimum maliyet ve güçlü satış sonrası hizmetlerimiz ile müşteri memnuniyetini en üst seviyede sağlayarak gastronom tipi endüstriyel soğutucu ve dondurucularda da en çok tercih edilen marka olmayı hedefliyoruz.
İlk yorum yapan olun