Ankastre pazarı Türkiye’de büyümesini sürdüren kategoriler arasında. Bu pazarda son dönemdeki gelişim ve büyümeyi nasıl değerlendiriyorsunuz?
Son 10 yıllık beyaz eşya pazarındaki büyümeyi değerlendirdiğimizde, ankastre pazarının düzenli olarak büyüdüğünü görmekteyiz. Bu büyümenin inşaat sektöründeki büyümeye paralel olarak artarak devam edeceği kanısındayız. Unutulmamalıdır ki Türkiye, coğrafi olarak deprem kuşağında yer almaktadır. 2023 Şubat ayında yaşanan deprem felaketi sonrasında, kentsel dönüşüm kapsamında inşaat sektörünü tetikleyeceğini ve buna paralel olarak ankastre pazarının daha da artacağına inanıyoruz.
Tüketicilerin ankastre ürünleri satın alma aşamasında öne çıkan eğilimleri nelerdir?
2021 yıl sonu başlayan hızlı enflasyona bağlı olarak, tüketicilerin artan fiyatlar ile birlikte daha ekonomik ürünlere rağbet ettiğini görmekteyiz. Buna paralel olarak daha güçlü davlumbaz ve cam ocaklara olan ilgi daha artmaktadır.
Sizce tüketiciler neden ankastre ürünleri tercih etmeli?
Türkiye’de hane içi insan sayısının azalması, konut m2 maliyetlerinin artması ile birlikte daha düşük m2’li, açık mutfaklı konutlar yapılmaktadır. Bu da doğrudan son kullanıcı ve inşaat firmalarının ankastre ürünlere olan taleplerini arttırmaktadır.
Akıllı mutfak teknolojileri her geçen daha fazla tercih edilmeye devam ediyor. Ankastre ürünler akıllı mutfaklara nasıl adapte oluyor, olacak?
Günümüz teknolojisinin geldiği noktada, akıllı evler ile beraber, akıllı mutfak teknolojileri de gün geçtikçe gelişmektedir. Son kullanıcılarında bu teknolojilere olan talepleri gün geçtikçe artmaktadır. Ankastre ürünlerinde akıllı mutfaklara adapte olması yadsınamaz bir gerçeklik oluşturmuştur. Ama bu akıllı teknoloji içinde, en az etkiyi ankastre ürünlerin alacağını da düşünmekteyiz.
Ankastre ürünlerde sunulan farklı ve inovatif teknolojiler nelerdir?
Ankastre setlerde kullanılan klasik ocakların yerine, çok daha enerji tasarruflu olan indiksiyon teknolojisi daha da gelişecektir. Ayrıca klasik davlumbazlar yerine, ocaklara bağlı, yeni nesil güçlü havalandırma sistemlerinin de yeni oyuncular olarak pazarda yer alacağını düşünüyoruz.
Son dönemde e-ticaret ve internet üzerinden yapılan satışlarda büyük artışlar söz konusu. Tüketiciler ankastre ürünleri neden e-ticaret üzerinden almayı tercih ediyor? Burada satın alma kararını neye göre veriyorlar?
2020 yılı itibariyle başlayan pandemi, özelikle de tüm dünyada e-ticaret satış payını tahminlerin çok üzerinde arttırmıştır. GFK Türkiye raporlarını incelediğimizde e-ticaret küçük ev aletlerinde %50, tüketici elektroniği %35 pay alırken ankastre ürünlerin aldığı pay hala %10’un altında kaldığını görüyoruz. Burada hala tüketicilerin ürünü görerek ve dokunarak aldığına inanıyoruz.
Bu noktada siz e-ticarette nasıl organize oluyorsunuz?
Gürses Kurumsal olarak e-ticarette doğrudan bir satışımız veya organizasyonumuz bulunmamaktadır. Gürses Kurumsal 2000 adetten fazla bayisi ile doğrudan ticaretine devam etmektedir. E-ticaret operasyonun bayileri aracılığı ile gerçekleşmektedir.
İlk yorum yapan olun