Tüm zorluklara rağmen Nisan ayında iç satışlarda önemli bir büyüme kaydettiklerini söyleyen Sığın, altı ana üründe iç satışların, geçen yılın aynı dönemine göre %27 oranında arttığını belirtti: “Bu büyümenin ülke ekonomimizin dengeli ve istikrarlı gelişimi ile istihdamı koruma hedeflerine sağladığı katkıları açıkça görebiliyoruz. Öte yandan, ihracatımızda yaşanan daralma devam ediyor. Nisan 2023 itibarıyla beyaz eşya ihracatımız, bir önceki yılın Nisan ayına kıyasla %54 oranında ciddi bir düşüş sergiledi. Bu daralmanın da etkisiyle, toplam üretim rakamlarımız Nisan ayında %13 oranında azaldı. Bu durum, küresel ekonomik faktörlerin etkisiyle sektörümüzün ihracat performansının zorlu bir süreçten geçtiğini ortaya koymakla birlikte esasında bilindiği üzere beklenen bir düşüştü. Nitekim, Avrupa’da salgın dönemindeki kapanmaların da etkisiyle tüketicilerin ev içine yönelmeleri tüketimi hızlandırmış ve bu durum sektörümüze ihracatta da pozitif yansımıştı. 2021 yılında %18 civarında artış gördük. Ancak Rusya-Ukrayna savaşı sonrası enerji kaygıları, güvensizlik ve yüksek enflasyon ortamı sonucu rakamlar bu senenin başında küçülmeye geçti.
Avrupa’daki genel ekonomik çalkantılar ve resesyon sinyalleri nedeniyle ihracatımız açısından talep daralması riskinin sürdüğünü söyleyebiliriz. Bunun yanında, yılın ilk 4 ayının toplamına baktığımızda sektör olarak altı ana ürün grubundaki üretimimiz bir önceki döneme göre %5’lik bir daralmayla 10.770.004 adet olarak gerçekleşti. Yurt içi satışlarımız %14 artarak 3.179.295 adete ulaşırken, ihracatımız 24% daralarak 6.699.884 adete geriledi. Orta ve uzun vadede sektörümüz için büyüme fırsatları olduğu kanaatindeyiz. 2023 yılının devamında, ilk 4 ayda gördüğümüz ihracat daralmasında düşüş yaşanmasını ve yüksek satış sezonuna da yaklaştıkça üretimimizin giderek yükselmesini umuyoruz.
TÜRKBESD’e üye şirketler olarak, iç pazardaki gücümüzü korumaya, ihracatta ise ayrışan, rekabetçi ve yenilikler içeren ürünlerimize odaklanıp küresel pazarda daha fazla yer alma hedefimize doğru ilerlemeye devam edeceğiz.”
Dört Ana Ürün (Buzdolabı, Çamaşır Makinası, Bulaşık Makinesi, Fırın)
ÜRETİM
Nisan 2023 Nisan 2022
Adet / Yıl 2.102.584 2.430.300
Yüzde değişim –%13
Ocak-Nisan 2023 Ocak-Nisan 2022
Adet / Yıl 9.349.231 9.842.585
Yüzde değişim –%5
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İÇ SATIŞ
Nisan 2023 Nisan 2022
Adet / Yıl 687.515 539.060
Yüzde değişim %28
Ocak-Nisan 2023 Ocak-Nisan 2022
Adet / Yıl 2.645.858 2.330.502
Yüzde değişim %14
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İHRACAT
Nisan 2023 Nisan 2022
Adet / Yıl 969.195 2.034.793
Yüzde değişim –%52
Ocak-Nisan 2023 Ocak-Nisan 2022
Adet / Yıl 5.838.988 7.629.279
Yüzde değişim –%23
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İTHALAT
Nisan 2023 Nisan 2022
Adet / Yıl 19.259 9.540
Yüzde değişim %102
Ocak-Nisan 2023 Ocak-Nisan 2022
Adet / Yıl 58.846 33.054
Yüzde değişim %78
Altı Ana Ürün (Buzdolabı, Çamaşır Mak., Bulaşık Mak., Fırın, Derin Dondurucu, Kurutucu)
ÜRETİM
Nisan 2023 Nisan 2022
Adet / Yıl 2.427.190 2.805.096
Yüzde değişim –%13
Ocak-Nisan 2023 Ocak-Nisan 2022
Adet / Yıl 10.770.004 11.354.223
Yüzde değişim –%5
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İÇ SATIŞ
Nisan 2023 Nisan 2022
Adet / Yıl 841.170 661.671
Yüzde değişim %27
Ocak-Nisan 2023 Ocak-Nisan 2022
Adet / Yıl 3.179.295 2.788.592
Yüzde değişim %14
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İHRACAT
Nisan 2023 Nisan 2022
Adet / Yıl 1.059.895 2.301.010
Yüzde değişim –%54
Ocak-Nisan 2023 Ocak-Nisan 2022
Adet / Yıl 6.699.884 8.862.585
Yüzde değişim –%24
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İTHALAT
Nisan 2023 Nisan 2022
Adet / Yıl 44.581 23.656
Yüzde değişim %88
Ocak-Nisan 2023 Ocak-Nisan 2022
Adet / Yıl 147.275 98.788
Yüzde değişim %49
İlk yorum yapan olun