Fakir Hausgeräte Pazarlama ve E-Ticaret Direktörü Zümrüt Tamer: “Kahve makinelerinin iyi yaşam ile doğru orantılı bir şekilde evlerdeki kullanımı yaygınlaşıyor”

Türkiye kahve pazarı ve sektörü hakkında genel görüşlerinizi alabilir miyiz?

Türkiye’de kahve pazarı son zamanlarda oldukça yükseliş gösterirken kahve dünya genelinde de en çok tüketilen içecekler arasında yer alıyor. Kahvenin hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olması ile beraber tüketim de gün geçtikçe artmaya devam ediyor. Kaliteli kahveyi daha erişilebilir kılması sebebiyle kahve makineleri iyi yaşam ile doğru orantılı bir şekilde evlerdeki kullanımı yaygınlaşmış durumda araştırmalara baktığımızda da ülkemizde günlük kişi başına düşen kahve miktarının günden güne arttığını görüyoruz. Günümüz dünyasında birçok kişi için kahvenin bir içecekten çok daha fazlası olduğunu söyleyebiliriz. Hacmi bu kadar yüksek ve günden güne artan kahve sektörü ile paralel kahve makinelerinde talebin her geçen gün daha da çok artacağı görüşündeyiz.

Kahve pazarında tüketicilerin ürünlerinize olan ilgisi nasıl? Hangi ürünleriniz daha çok tercih ediliyor?

Dünyada en çok tüketilen kahve çeşitlerine bakıldığında ilk sırada Espresso yer alırken beşinci sırada Türk kahvesi yer alıyor. Türkiye’de ise gelenekselliğin etkisiyle bu sıralama doğal olarak değişiyor. Araştırmalar bize gösteriyor ki pandemiden sonra lider olan Türk kahvesini, espresso ve filtre kahvesi takip ediyor. Böyle de olunca Türk kahvesi, espresso ve filtre kahve makinelerimiz en çok tercih edilen, pazarın dinamiklerini oluşturan ürünlerimiz olarak öne çıkıyor. Diğer yandan espresso bazlı otomatik kahve makineleri sektörü de taleplerin artmasıyla günden güne büyümeye devam ediyor.

Tüketicilerin kahve makinelerine genel yaklaşımını nasıl değerlendiriyorsunuz? Tüketicilerin kahve makinelerinden beklentileri ne?

Sürekli değişim gösteren günümüz dünyasında hayatın koşturmacası sebebiyle vaktimiz bu kadar değerliyken teknolojisi ile öne çıkan, kullanıcısının ihtiyaçlarına cevap veren ve aynı zamanda dünyayı düşünen sürdürülebilirlik ilkeleri ile tasarlanan kahve makineleri fark yaratıyor. Bu kategorideki en yeni filtre kahve makinemiz Aroma Gourmet maksimum lezzet ve minimum atık yaklaşımı ile geliştirildi. Özellikle yıkanabilen filtresi ile minimum atık hedeflenirken ayrıca Kahve Aroma Ayarı fonksiyonu ile kahve tutkunları için vazgeçilmez hale geliyor. Dünyanın en itibarlı ödülleri arasında gösterilen A’Design’da Ev Aletleri Tasarım Kategorisi’nin bu yılki kazananı olan Fakir Hausgeräte Aroma Gourmet Filtre Kahve Makinesi müşterilerimiz tarafından çok tercih ediliyor. Fakir Hausgeräte olarak hedeflerimize ve müşterilerimizin beklentilerine uygun ürünler geliştirirken emeklerimizin karşılığını almak bizleri ayrıca gururlandırıyor.

Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?

Fakir Hausgeräte olarak günümüzün en gelişmiş teknolojilerini takip ederek, tüketicilerimizin ihtiyaçlarını belirleyip onların beklentilerine uygun ürünler geliştiriyor ve bu beklentileri en üst seviyede hizmetle karşılamaya dikkat ediyoruz. Günümüz dünyası insanının hassasiyetlerini dikkate alarak; çevreci, dünyanın iyiliğini düşünen tasarımlarla yola devam ediyor bunu marka olarak da içselleştiriyor ve önemsiyoruz. Tüm markaların da bu sorumlulukla hareket etmesi gerektiğine inanıyoruz. Ürünlerimizi kalite standartlarına uygun, ergonomik, şık ve kompakt tasarımlarla üretiyor, tüketicilerin beklentilerine göre geliştiriyoruz. Bir diğer yandan ürün gruplarımızı hem kitlesel hem de bireysel kullanıma uygun belirleyerek farklı ihtiyaçlara yanıt veriyoruz. Oluşturduğumuz yeni marka stratejimiz doğrultusunda yepyeni bir bakış açısı ile “Odağımız sensin” dediğimiz gözümüzü kulağımızı tüketicilerimize çevirdiğimiz ve onların ihtiyaçlarına uygun faydalı çözümler geliştirdiğimiz yepyeni bir yolculuktayız. Değişen logomuzla daha dinamik bir yapı ile pek çok temas noktamızda yenilikler gerçekleştiriyoruz. AR-GE departmanlarımız başta olmak üzere her alanda kendimizi geliştiriyor ve yeniliyoruz.

Önümüzdeki dönem için hedefleriniz nelerdir?

Yeni stratejimiz kapsamında yepyeni bir bakış açısı ile kendimizi geliştirerek tüketicilerimizi yeniliklerle karşılamayı hedefliyoruz. Ürün çeşitliliklerimizin yanı sıra; ergonomik, çevreci ve kullanıcı dostu teknolojiler geliştirmeye özen gösteriyoruz. Tüketici beklentilerini doğru analiz ederek, inovatif tasarımlara odaklanıyoruz. Lezzetli kahve deneyimi yaşatan makineleri Fakir Hausgeräte farkıyla sunmayı hedefliyoruz.

Fakir Hausgeräte, bu konuda neler yapıyor?

Saruhan Holding’in köklü geleneğinin ışığında ‘Köklerden Geleceğe’ söylemi eşliğinde Fakir Hausgeräte’nin 90 yıllık geçmişinden aldığımız güçle oluşturduğumuz stratejimizle ilerliyoruz. Bizleri oldukça heyecanlandıran bu süreçte AR-GE, ürün çeşitliliği, inovasyon ve teknoloji trendlerini yakından takip ediyoruz. Bizi tercih edenlerin yaşamına iyilik getiren, yaşam kalitesini artıran ve özgün deneyimler yaşatacak tasarımlara odaklanıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*