Bize kendinizi tanıtır mısınız?
30 Ağustos 1985 Manisa doğumluyum. İlk orta ve lise eğitimimi Manisa’da tamamladım. Sonrasında Selçuk Üniversitesi Turizm Rehberlik ve İşletme bölümlerini bitirdim, bir süre Kapadokya bölgesinde çalıştıktan sonra Manisa’ya geri döndüm yaklaşık 3 yıl Vestel beyaz eşya buzdolabı fabrikasında, üretim bölümünde çalıştım. 2009 yılında da evlenerek Konya’ya yerleştim 2 çocuk annesiyim onları büyütünce iş hayatına geri dönmek istedim Vestel bayisi olarak perakende ticarete girdim.
Firmanızı ve kuruluş hikayenizi kısaca anlatabilir misiniz?
Kuruluş hikâyem kısaca şöyle, Vestel’in beyaz eşya sektöründeki gücü beni her zaman etkiledi. Beyaz eşya üretiminin içinde bulununmuş olmam, ayrıca yerli bir firma ve memleketimde üretiliyor olması hem üretimde hem de satışta bu sektörde Vestel’i seçmemdeki en büyük etken oldu. Mabel’in doğuşu 2022 yılında başladı. Görüşmelerden sonra, uygun lokasyon ve mağaza arayışı derken 2023 Ocak ayında Mabel Vestel olarak sektöre adımımı attım. Genç ve dinamik bir bayiyiz, 2024 yılının bu ilk günlerinde ikinci şubemiz için mağazamızı hazırlıyoruz, Mart ayı gibi 2. şubemizde hizmete girmiş olacak.
Mesleğinizin zor yanları nedir? Tüketicinin, bir kadın bayi olarak size yaklaşımı nasıl?
Mesleğinizi diğer kadınlara da tavsiye eder misiniz? Kadın olarak bu sektörde olmam genel anlamda ilgi uyandırıyor ayrıca biz kadınlar olarak beyaz eşyanın daha çok kullanan tarafında olduğumuz için ihtiyaçları ve beklentileri daha iyi tanıyor olmamız tüketicilerimize artı samimiyet ve güven sağlıyor. Vestel’in yerli olması tüketici gözünde ayrıca tercih sebebi teşkil ediyor. Bu mesleği diğer kadınlara tabii ki tavsiye ediyorum, insanların ihtiyaçlarına göre beklentilerini karşılayacak ürünler tedarik etmekle başlayan mutluluk, kurulan samimi bağlarla mühürleniyor ve her kesimden her renkten insan giriyor hayatınıza, bu da bizi çok mutlu ediyor. Her sektörde olduğu gibi bu sektörde de elbette zor olan kısımlar var. İş sadece satışla bitmiyor, stok tedarik gibi perde arkasında detaylı bir çalışma var. Kadın olduğum için bulunduğumuz bölge itibarı ile kendini iletişime kapalı tutan müşterilerimiz oluyor. Bu durumu müşterilerimize işimizin sadece satış olmadığını anlatarak, yani daha sonraki adımlarda ya da bir problemle karşılaşıldığında yaptığımız süreç yönetimimizle aşıyoruz. Kadın tüketicilerimizle zaten aile gibi olduk. Bir yıllık bu süreçte geri dönüşler başladı, tavsiye üzerine yeni gelen müşterilerimizde var, bu da bence bu sektörün en keyifli yanı. Kısacası biz kadınlar yeter ki isteyelim gerisi zaten geliyor.
Mağaza olarak tüketiciye sunduğunuz farklılıklar nelerdir? Tüketici sizi neden tercih ediyor?
İlk başta samimiyetimiz, güler yüzümüz ve satış sonrası süreç yönetimimizle farklılık gösteriyoruz. Her durumda, her problemde, müşterimizin yanındayız. Çözüm odaklıyız, özellikle kadın tüketicilerimizle çok doğal ve içten bir bağımız var. Ayrıca ürün çeşitliliğimiz, tüketicilerimizin yetkin satış danışmanlarımızla ihtiyaçlarına göre seçtiği ürünü görerek ve tüm sorularına cevap alarak seçiyor olması tüketicimizin bizi tercih etme sebepleri.
Sizin için VESTEL ne anlam ifade ediyor? Markanız ile ilişkiniz nasıl? Yöneticilerinizden beklentiniz nelerdir?
Manisalı olup da yolu Vestel ile kesişmeyen çok az insan vardır. Birçok kişiye iş imkânı sağlıyor Vestel. Ben üretimde de çalışmış biri olarak her ürüne, daha üretimden başlayarak nasıl hassasiyet gösterdiğinin bire bir şahidiyim. Manisalı olarak Vestel hep hayatımdaydı, bundan sonra da hep hayatımda olacak. Vestel Türkiye’nin bu sektördeki gururu, ben de bu ailenin üyesi olmaktan ayrıca gurur duyuyorum. Kadın girişimci olmam sebebiyle, Vestel ailesi büyük bir pozitif ayrımcılıkla yaklaştı bana. Mağaza için uygun lokasyon aramaktan tutun, şu ana kadarki tüm süreçte, her alanda desteklerini esirgemediler. Yöneticilerimiz büyük bir özveriyle çalışıyor, bunun için hepsine ayrı ayrı buradan teşekkür ediyorum.
Bir beyaz eşya mağazası olarak sektörel anlamda ne çeşit sorunlarla karşılaşıyorsunuz, bunların düzelmesi için önerileriniz var mı?
Sektörümüz gelişen teknolojiyle birlikte hızla değişiyor. Vestel, tüm bu yeniliklere açık kocaman bir aile. Yapılan tüm yenilikçi atılımlardan, ürün çeşitliliğimizden, satış ve satış sonrası süreçten tüketicilerimiz oldukca memnun. Malum ekonomik durumlardan dolayı oluşan sorunlar nedeniyle, tüketicilerimize ödeme kolaylığı sağlayabilmek adına yöntemeler geliştirilirse faydalı olabileceğine inanıyorum.
Şivlilik veya Şivilik, günümüzde sadece Konya şehir merkezinde yaşatılan folklorik bir bayramdır. Bu özel günde Mabel Ticaret mağaza önünde bir stand kurarak çocuklara pamuk şeker dağıttı.
Ekonomik olarak çok dalgalanmalı bir zamandan geçiyoruz. Bu dönem sizleri olumlu ya da olumsuz nasıl etkiliyor?
Ekonomik şartlar nedeniyle düşen alım gücü her sektör gibi bizi de etkiliyor. Elbette düşüncem her zaman şu yönde, günümüzde beyaz eşya asla lüks değil, ihtiyaç. Ama domino taşı gibi tüketicilerimizin alım gücü yoksa bizim de satışımız olmuyor. Malum biz dayanışma duygusu yüksek bir milletiz, umarım hepimiz üstümüze düşeni yerine getirerek bu zor dönemi de aşacağız.
Bu sektörde ve perakendecilik de hedefleriniz nedir?
Hedefimiz her eve bir Vestel sloganıyla, yüzde yüz yerli olan markamızla bu sektördeki gururumuzu her zaman ileri taşımak. Daha çok sayıda tüketicimizle tanışıp, onlara üst düzey hizmet sağlayıp memnun etmek. İkinci şube için çalışmalarımız devam ediyor, uygun lokasyonda bu sayıyı artırıp daha fazla tüketiciyi Vestelle tanıştırıp buluşturmak. Bu sektörün nabzını tutan sizin gibi bir kuruluşla tanışmaktan çok mutluyum. Bizede kendimizi ifade etme fırsatı verdiğiniz için çok teşekkür ediyorum. Yolunuzun tekrar Konya’ya düşmesi ümidiyle, işinizde başarılar diliyorum.
İlk yorum yapan olun