Haier akıllı ev sistemlerini içeren uçtan uca bir ekosistem kurmayı hedefliyor

Haier Türkiye Ülke Müdürü Gözde Küçükyılmaz

“Kullanıcılarının kendilerine ve sevdiklerine daha fazla zaman ayırmasını sağlayacak ileri teknolojili, premium tasarımlı ve kişiye özel bir deneyim sunan ürünler geliştirerek; yapay zeka destekli ve akıllı bağlantılı ürün ekosistemiyle Haier, tüketicilerin daha iyi ve verimli bir hayat yaşamalarını hedefliyor.”

Euromonitor International’ın 2023 yılı beyaz eşya satış rakamlarına göre Dünya birincisi olan Haier’i bize tanıtır mısınız?

Haier, Euromonitor International verilerine göre 15 yıldır dünyanın 1 numaralı beyaz eşya markası*. Premium tasarım ve akıllı bağlantılı teknolojileri ile beyaz eşya deneyimini bir üst seviyeye taşımayı hedefleyen Haier, 30 yılı aşkın süredir tecrübesini ve enerjisini en seçici tüketicileri bile memnun edecek en iyi ürünleri geliştirmeye adamıştır. Kullanıcılarının kendilerine ve sevdiklerine daha fazla zaman ayırmasını sağlayacak ileri teknolojili, premium tasarımlı ve kişiye özel bir deneyim sunan ürünler geliştirerek; yapay zeka destekli ve akıllı bağlantılı ürün ekosistemiyle Haier, tüketicilerin daha iyi ve verimli bir hayat yaşamalarını hedefliyor.

* Euromonitor International Ltd. 2023 verilerine göre beyaz eşya kategorisi adet cinsinden perakende satış hacmi. Ülkemiz ekonomik bakımdan zor bir dönemden geçiyor.

Böyle bir dönemde yurt dışından gelen bu yatırım kararının Türkiye için öneminin neler olduğunu bize açıklar mısınız?

Haier, bir kilometre taşı niteliğindeki 70 milyon euroluk yeni pişirici ürünler fabrika yatırımı ile Avrupa’daki endüstriyel ayak izini genişletti. Haier’in Türkiye’deki yatırımlarının sonuncusu olan bu fabrika, 2021’de açılışı gerçekleşen kurutma makinesi ve 2022’de açılan bulaşık makinesi fabrika yatırımlarının ardından Haier’in kurumsal büyüme stratejisinde ülkemizin önemini ve Türkiye’deki kararlılığını bir kez daha teyit etti.

Geçtiğimiz günlerde Eskişehir’de açılışını yaptığınız pişirme fabrikanızın ve Ar-Ge merkezinizin özelliklerini ve açılış hikayesini bize anlatır mısınız?

Yüksek teknoloji ve yapay zekâ odaklı mühendislik sistemleri, tam otomatik üretim hattı süreçleri ile son teknoloji ankaste fırın ve ocak ürün grupların imalatının gerçekleştirileceği fabrika 56 bin metrekarelik alan üzerine konumlandı. Yılda 1,2 milyon adet üretim kapasitesi ile 500’ün üzerinde kişiye istihdam sağlanan yeni fabrika ile Haier’in Türkiye’deki istihdamı 2 bin 500 kişiye ulaştı. Türkiye’de ürettiğimiz pişirici ürünlerimiz, Türkiye pazarındaki yerini alırken, Avrupa başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesine de ihraç edilecek.

Kurutma ve bulaşık makinelerinin ardından ankastre fırın ve ocak fabrikasını da açtınız. Bundan sonra fabrika açılışlarınıza devam edecek misiniz? Sırada hangi ürün var acaba?

Haier’in Avrupa’daki büyüme stratejisiyle paralel şekilde Türkiye’de yatırımları devam edecek ve ürün gamımız genişleyecek. Şirket olarak akıllı ürünler üretiminde söz sahibi olan bir markasınız. Pişirici ürünlerde de “Bionicook” özellikli fırınlarınız dikkat çeken ürünleriniz arasında. Dergimiz için bu özelliği biraz daha detaylandırıp bu özelliğin faydalarını bize anlatabilir misiniz? Haier’in Premium ürün gamındaki buzdolabı, bulaşık makinesi, çamaşır makinesi ve kurutma makinelerinin ardından yeni nesil teknolojilerin insana dair özelliklerle birleştirildiği, nesnelerin interneti ve yapay zekâ özelliklerine sahip yeni ID Serisi “Bionicook” özellikli fırınlarımız dikkat çeken ürünlerimiz arasında. Tüketicilerine kişiselleştirilmiş pişirme deneyimi sunmayı amaçlayan, tüm pişirme döngüsü ve canlı yiyecek algılamaya ve pişirme programı atamaya yönelik sistemle donatılmış, fırın içi kameralara sahip bu ürünler insana dair özellikleri teknolojiyle buluşturuyor.

Türkiye genelinde bayi teşkilatınızdan söz eder misiniz? Nasıl bir yapılanma içindesiniz?

Haier markamızla, teknoloji marketler aracılığıyla tüketicilerimizle buluşmaya başladık. Bunun yanı sıra premium karışık marka satış yapan noktalar ve deneyim mağazaları da markamızı tüketicilerimizle buluşturacağımız noktalar arasında yer alıyor.

Önümüzdeki dönemde perakende anlamında sektörde ne tür yenilikler yapmayı planlıyorsunuz?

Haier tüketicileri için, ev tipi enerji üretiminden, yapay zeka ile destekli ürün deneyimine, akıllı ev sistemlerini içeren uçtan uca bir ekosistem kurmayı hedefliyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*