Biz müşterilerimizle birlikte 100 metre koşmak için değil uzun mesafeli koşmak için bir araya geldik

Bilsev Group’a bağlı Doğan Dayanıklı Tüketim Malları, 20-22 Şubat tarihleri arasında Kıbrıs Magosa’da bulunan The Arkın İskele Hotel’de TCL ve Altus markalarının lansman toplantısını düzenledi. Dağıtım Kanalı Dergisi olarak biz de iki gün süren lansmanı yerinde izledik ve sizler için sayfalarımıza taşıdık. Etkinlikte Bilsev Group Kurucusu Tevfik Bilsev ile bir röportaj gerçekleştirdik.

Çok eski bir grupsunuz. Kendinizden ve firmanızın tarihçesinden kısaca bahseder misiniz?

1967 yılında İzmir Bornova’da dünyaya geldim. İlkokul, ortaokul ve lise eğitimimi Bornova’da tamamladım. Beyaz eşya sektöründe ilk şirketimi 1982 yılında kurdum ve o zamandan beri bu alanda faaliyet göstermekteyiz. Başlangıçta çeşitli markaların ürünlerini bir araya getirerek ticaret yaptık. 1986 yılında Vestel Showroom açtık ve Vestel, Asil Nadir’den Zorlu Holding’e geçtiğinde İzmir’de ilk showroom’u biz kurduk. Bu dönemden sonra markalaşmaya odaklandık. Günümüze geldiğimizde Bilsev Group çatısı altında 8 ayrı şirketiz Temel taşımız ve göz bebeğimiz elbette Doğan Dayanaklı Tüketim. Doğan Dayanaklı Tüketim bugün 5 farklı satış kanalında faaliyet gösteren Zonguldak’tan Mersin’e kadar elektronik ve beyaz eşya dağıtımı yapan ve perakende de ise 12 Samsung, 2 Samsung klima merkezi ,7 Siemens, 4 LG, 1 Gaggenau olmak üzere toplamda 26 mağazası bulunan perakende sektöründe faaliyet gösteren dev bir yapıya dönüştü.

Gıda sektörüne geçişiniz nasıl oldu?

Dayanıklı Tüketim sektöründeki çalışmalarınız ne durumda? 2015 yılında Burger King ile tanıştık ve bu alana yatırım yapmaya başladık. 2017’de Türkiye’nin en iyi yatırımcı ödülünü aldık, bu bizi gururlandırdı. Ardından 2017’de Ferdi Baba Balık restoranı satın aldık. Aynı yıl içinde genç kesime hitap eden ve dünya mutfağından seçkin örnekler sunan Fabrice markasını ve İtalyan pizza markamız Baba Pizza’yı da kurduk. Bugün gıda sektöründe de 25 ayrı restoranımızla Ege Bölgesi’nde bir lezzet devine dönüştük. Nisan ayı ile beraber Mandarin Bodrum’un içinde ve gene yıl içinde Dubai’de olmak üzere 2 yeni Ferdi Baba restoranımızı da işletmeye açacağız. Son 10 yılda gıda sektörüne ciddi derecede odaklanıp yatırım yaptık ve büyük bir ivme kazandık. Ancak odağımızı dayanıklı tüketim sektöründen hiç ayırmadık ve sürekli büyüdük, işlerimizi markalaştırdık. Samsung, Siemens, TCL, LG, Gaggenau, Altus gibi dünya devi markalarla perakendeden toptan dağıtıma, projeden zincir mağaza satışlarına varıncaya kadar büyük bir iş birliği içinde çalışıyoruz. İklimlendirme, mutfak, endüstriyel alanda markalarımız ve ürünlerimiz ile Türkiye’de birçok projede ana tedarikçi olarak çalışıyoruz. Ege ve Akdeniz başta olmak üzere tüm Türkiye’de inşaat projelerinde klima sistemleri, beyaz eşyalar, endüstriyel ürünler ve ankastre ürünlerle yer alıyoruz ve neredeyse tüm projelerde hâkim konumdayız. 2023’te Megapol kulelerden Folkart’a, Alaçatı Port Evleri’nden Avrupa Birliği okullarına kadar 100 aşkın seçkin projede yer aldık. Bunların birçoğu da şu an teslim edilmiş durumda.

Tam da bu noktaya şuna sormak isterim, siz perakendecilikte bu kadar başarılı bir performans gösterirken bir anda toptan işine geçmeğe nasıl karar verdiniz?

Türkiye’de 26 mağazamızla artık yüksek segment her AVM’de ve her köşede yer alıyoruz. Başarıyı yakalamış durumdayız. Ancak, kendi sektörümüzde daha fazlasını yapabileceğimizi düşündük. 2005-2008 yılları arasında İklimsa markasının klima bayiliğini üstlendik ve servislerini kurduk. Bugüne kadar sektörle ilgili 100’ü aşkın ödül aldık. Sonrasında toptan kanala geçtik. Başlangıçta sadece Samsung klimalarını satmaya başladık, daha sonra TCL ve Altus gibi markaların ürünlerini ve Samsung’un elektronik ve beyaz eşyasını da ekledik. Bu adımlarla ile bugün toptan kanal dağıtım ağımız Batı Karadeniz’den Mersine kadar 800 ayrı noktaya fatura kesen dev bir yapıya dönüştü.

Ergün Altay ile iş birliğiniz nasıl başladı?

Ergün Bey ile dostluğumuz 15 yıl öncesine dayanıyor ve gerçekten sağlam temellere oturmuş bir ilişki. Ticaret bazen insanları bir araya getirip dostlukları doğurur. Ancak bazen sadece ticari ilişkiler olabilir, iş bitiminde insanlar birbirleriyle iletişimi keser. Ancak biz, ticaretten dostluğa uzanan bir yolculuk yaşadık. Dostluğumuzu pekiştirdik ve kendisine “Beraber yaşlanalım mı?” dedim, o da bana “Tamam abi” dedi. Dünyanın en samimi ve en kısa iş görüşmesi olmuş olabilir. İtibar dediğimiz şey kolay kazanılan bir şey değil. 41 yıldır bu sektördeyim demekle olmuyor. İş yapmak istiyorsanız, zamanı iyi belirlemeniz, ekibinizi iyi seçmeniz ve doğru adımları atmanız gerekir. İşte o gün, Ergün Altay ile bu yolda yoldaş olduk ve işlerimizi her gün büyütmeye devam ediyoruz. Asıl önemli olan, markaları almak değil, yaptığınız işe saygı duymaktır. Doğru şekilde satış yapabilmek, doğru insanlara ulaşabilmek, pazarda yer edinebilmek önemlidir. İnsanlardan manevi takdir görmek, ekibinizi doğru kurmaktır. İşlerimizi sağlam temeller üzerine inşa ediyoruz. İstanbul’da ve Antalya’da bölge müdürlükleri açtık ve titizlikle ofislerimizi düzenledik. Şimdi Dubai’de yeni bir iş için gün sayıyoruz. Ticaretin böyle olması gerektiğine inanıyorum. Türkiye’de ticaret yapmak zor olabilir ama aynı zamanda kolaydır. Öz sermaye ile iş yaparsanız Türkiye’de başarılı olabilirsiniz. Krizler de fırsatlar sunar, çünkü ayağımızı hep yorganımıza göre uzatıyoruz. İnsanların güveni Türkiye’deki en büyük sorundur. Biz her zaman dürüstlüğün ve samimiyetin peşindeyiz. Bu farkı yarattığınızda, farkı yaşarsınız.

2024 yılındaki beklentileriniz nelerdir? 2024 size göre nasıl bir yıl geçecek?

2024 yılını değerlendiren birçok insanın olumsuz bir tablo çizdiği doğru. Ancak biz, her gün Ergün Bey ile her konuştuğumuzda hep aynı şeyi tekrar ediyoruz: Şartlar ne olursa olsun “Biz 2024’ün de en iyisi olacağız’’ ve 2024 yılına çok iyi hazırlandık. Özellikle finansal açıdan zor olacak. Bu yıl da elenmeler olacak, ama bu Türkiye’nin gerçeği. Batanlar batacak, yeni zenginler türemişti onlar gidecek. Bankanın kredisini alıp bunu kendilerine sermaye yapmış olanlar elenecek ancak bu süreçte düzgün bir piyasa ortaya çıkacak. Biz ne yapacağız? İnsanlara malları zamanında temin edeceğiz, doğru fiyatlarla temin edeceğiz ve müşterilerimizin arkasında duracağız. Kim ne derse desin, biz 2024 yılından umutluyuz ve 2024 bizim en fazla büyüdüğümüz yıl olacak. Türkiye’de hala kişilik ve ticari olarak kendine saygı duyan dürüst insanlar, yüzü kızaran ahlaklı insanlar var. Biz ticaretimizi onlarla sürdüreceğiz.

Toplantı nasıl geçti? organizasyonunu yaptığınız bu toplantıdan beklentileriniz nelerdir?

Toplantıya katılan bayi sayısı yaklaşık 140 oldu. Bu organizasyonu daha düşük bir bütçeyle veya farklı kriterlerle gerçekleştirebilirdik, hatta daha sınırlı bir katılımcı grupla daha butik bir etkinlik düzenleyebilirdik, ancak bunları tercih etmedik. Aldığımız geri dönüşler oldukça olumlu oldu. TCL ve Altus iki farklı marka ve ayrı genel müdürlükler tarafından yönetiliyor. Ancak rica ettik, her iki grubun yöneticileri de bir araya geldi ve toplantıyı birlikte yaptık. Türkiye’nin en büyük grubu olan Koç Grubu’na ait bu markalarımız için müşterilerimizi iki kez yormak istemedik ve onların işlerinden uzaklaştırmak istemedik. Bu nedenle, bir sinerji yaratmak amacıyla her iki grubun yöneticilerinin katılımıyla bir toplantı düzenledik. Bazen müşterimiz cep telefonumuzu istiyor ben de veriyorum. Numaramı vermem bazen onların tuhafına gidiyor. “Siz cep numaranızı verir misiniz” diye soruyorlar, valla biz burada konu mankeni değiliz. Bu formayı giydiysem hakkını da vermem lazım. Allah bugünlerimizi aratmasın ve Allah bize taşıyabileceğimiz kadar varlık nasip etsin. Biz bu toplantıları ilerde de yapmaya devam edeceğiz ve farklılaştıracağız. Hiçbir müşterimiz ile toplantıda bağlantı konuşmadık ve bağlantıda yapmadık. Onlarda şaşırıyorlar, onlar bizim burada misafirimiz, bağlantı yapmaya değil onları buraya çalışmalarımızı ve hedeflerimizi anlatmak için davet ettik. Biz müşterilerimizle birlikte 100 metre koşmak için değil uzun mesafeli koşmak için bir araya geldik.

Bundan sonraki hedefiniz ve hayalleriniz nelerdir?

Hayallerimiz bize yorgun geliyor, çünkü hayal kuruyoruz çabuk ulaşıyoruz. Sonra tekrar hayal kurmak zorunda kalıyoruz, bizde sıkıntı o. Beyaz eşya sektöründe yapılmamış olanları bugüne kadar yaptığımız gibi yapmaya devam edeceğiz. Birçok girişimci sektörde marka getirdi, başarılı olanları var olmayanları var ama biz gelecekte çıkacak fırsatlara göre üretim işinde de dünya devleri ile ortaklık yapabiliriz. Türkiye çok dinamik bir ülke ve sektörümüzün dünya devi markalarının gözü hep ülkemizde. Önümüzdeki zamanlarda da fırsatların geleceğine inanıyoruz, özellikle ülkemize gelen ya da gelecek olan markalar var, onlarla ortaklık kurabilir birlikte üretim tesisi kurabiliriz. Bizim şu an ki hayallerimiz bunlar. Biz yaparsak hem ülkemize hem şirketimize hem de müşterilerimize yatırım yapar, ürettiklerimizle de başarılı oluruz.

Ertan Üngeldi – Tarhanlar İstanbul

İstanbul Ülkemizde döviz artışları sonrasında kaliteli dünya markası televizyonların fiyatları çok arttı. Bu durumda tüketiciler, bu mallara ulaşamadıkları için pahalı buluyorlar. TCL kalitesi dünyada ispatlanmış, satışta ikinci sırada olan ve uygun fiyatlarıyla ön plana çıkan bir marka. Üstelik Koç Holding’in desteğiyle bu açığı kapatabileceğine inanıyorum. Distribütörleri arasında Doğan Grubu gibi büyük firmaların bulunması da avantaj sağlıyor. Kıbrıs’taki toplantıda başarılı bir tanıtım ve misafirperverlik sergileyen TCL, Altus ve Doğan Dayanıklı Tüketim Şirketi’ni kutlar, başarılarının devamını dilerim.

Hakan Alkan Şimşek – Alkan Grup – İstanbul

Bilsev Grubu’nu tebrik ediyorum. Hem gıda sektöründe hem de inşaat ve beyaz eşya sektöründe büyük başarılar elde eden bu grup, başarılarını ve gelirlerini sektöre geri yatırarak ekonomiye can katan, yüzlerce insanımıza istihdam sağlayan ve devletimize katma değer sunan bir rol üstleniyor. Ayrıca, yüzlerce esnafımızı bir araya getirerek tanışmalarını, kaynaşmalarını ve ticaret yapmalarını sağlayarak gençlerin enerjisi ve adaptasyonlarıyla bizi onurlandırıyorlar. Bu sebeplerle, Tevfik Bilsev ve Bilsev Grubu çalışanlarının ve yöneticilerinin biz ortaklarına aile gibi davranarak misafir edip onurlandırmaları için teşekkür ediyorum. Gelecekte de pazarlama ve satış konusunda sürekli destek olacağız ve onları asla yalnız bırakmayacağız. Bu organizasyon ve girişimlerin diğer distribütör firmalara örnek olmasını umut ederken, selam ve saygılarımı iletiyorum.

Aydın Beşler – Gümüşcü DTM – Ankara

Doğan DTM ile yakın zamanda tanıştık ve Satış Temsilcisi Nedret Bey ile iş birliğimiz başladı. Doğan DTM genelde İstanbul ve Ege Bölgesi’ne hizmet veren bir firmadır. Firmanın büyüklüğü ve kalitesini bildiğimiz için bu firma ile çalışmak istedik. TCL ve Altus ürün gamında çalışmalar yapmak amacıyla buradayız ve işlerimiz çok iyi geçiyor. Toplantıda paylaşılan bilgiler de oldukça olumlu oldu. Ayrıca, firma yetkilileri ile yaptığımız görüşmeler de olumlu geçti. Doğan DTM ile ilerleyen süreçte ticari işbirliğimizin daha da güçleneceği intiba oluştu ve bu durumdan çok memnun kaldık. Biz Gümüşcü DTM olarak iyi bir iş ortağı ile çalışmaktan mutluluk duyuyoruz ve teşekkür ederiz. Organizasyon yetkililerine, Doğan DTM ailesine ve Bilsev’e teşekkürler.

Burhan Dibek – Batıege Dayanıklı Tüketim Malları Ltd. Şti. – İzmir

Doğan Dayanıklı Tüketim’in toplantısı oldukça başarılı geçti. Firmanın yapmış olduğu ciddi yatırımlar ve farklı sektörlere atılımları, kısa sürede bu kadar büyümeleri gerçekten İzmir için gurur kaynağı. Firmayı ve Tevfik Bey’i çok uzun yıllardır tanırım. Hatta Doğan Madeni Eşya olarak ütü masası üretirlerdi. Tevfik Bilsev’in iş aşkı, hırsı ve çalışkanlığını gerçekten takdir etmek gerekir. Firmanın önemli markaları bünyesine katmaya başlaması önemli ve devamının geleceğini düşünüyorum. Bizim firmamızla ticari ilişkimizin mutlaka artarak devam edeceğine inanıyorum.

Murat Akkaya – Demre Group – Antalya

Bilsev Grup ve iştiraki olan Doğan Dayanıklı Tüketim Firması tarafından organize edilen bu tanıtım toplantısı için öncelikle sonsuz teşekkürlerimi sunmak istiyorum. Bu organizasyonda, Doğan Dayanıklı Tüketim Firması’nın vizyonu, hedefleri ve güçlerini TCL ve Altus markalarıyla birleştirerek bayiler için güzel bir birliktelik oluşturduğumuzu düşünüyorum. İnşallah karşılıklı kar hedefiyle bu birlikteliği sürdürmeyi planlıyoruz. Başta Bilsev Grup olmak üzere, tüm programı düzenleyen organizasyon ekibine ve tur firmasına güzel bir program sundukları için teşekkür etmek istiyorum. Bu tanıtım toplantısında beni en çok etkileyen ve memnun eden şey, en üst yönetimin bile en alttaki bayilerle iletişim kurması ve tüm bayilerin birbirleriyle güzel bir diyalog içinde olmasıydı. Bu, tüm grubun bütünlüğü açısından gerçekten diğer bazı toplantılardan daha etkileyiciydi. Her şey için herkese teşekkür ederim ve ticari faaliyetlerimizin uzun zaman devam etmesini temenni ederim.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*