Dağıtım Kanalı’nın İzindeyiz yazı dizisi için dergi olarak bu ay Muğla ili Fethiye, Dalaman ve Ortaca ilçelerindeki bayileri ziyaret ettik. Genellikle turizm bölgesi olarak tanınan bölgenin beyaz eşya bayilerine sorular sorarak hem kendilerini tanımış olduk hem de sektörle ilgili düşüncelerini öğrendik. Görüşme yaptığımız bayiler geçtiğimiz ayların hatırına işlerinin fena olmadığını söylerken Nisan ayından itibaren işlerin yavaşladığını, aslında bölge için sezon olacak bu aylarda daha fazla iş beklediklerini ancak işlerin geçtiğimiz senelere göre daha durgun olduğunu ifade ettiler.
Sürdürülebilir bir perakendecilik için, Fethiye Bosch Bayisi SED Teknoloji’den Serdar Demirli’nin açıklamalarını okurken kendinizi üniversitede bir öğrenci gibi hissedeceksiniz. Serdar Bey konusuna o kadar hâkim ki, bizlere sürdürülebilir bir beyaz eşya bayisinin nasıl olması gerektiğini adeta ders gibi anlatıyor, okurken eminim sizler de etkileneceksiniz. Güven öyle güçlü bir duygu ki, ne iş yaparsak yapalım, eğer işimizin içine güven unsurunu koyamazsak, o işi asla verimli bir şekilde yapamayız. Muğla bayileri ile yaptığımız görüşmelerin hemen hemen hepsinde, kendi yaptıkları işi tanımlarken güven duygusunun işlerinin en önemli parçası olduğunu ifade ettiler. Aslında bu duyguyu bundan önce gezdiğimiz diğer illerin bayilerinde de çok duymuştuk; özellikle geleneksel perakendecilik güven olmadan yapılacak bir iş değil. Bayi ile müşterisi arasında mutlaka olması gereken duygusal bir bağ olarak güven duygusu en başta geliyor. Sonra kendi kendime düşündüm, bir müşterinin bayisine duyduğu güven kadar bir hissi, biz vatandaşlar olarak acaba bizi yönetenlere karşı duyuyor muyuz? Acaba enflasyon oranı her ay açıklanırken bize doğru mu yoksa yanlış mı bilgi veriliyor? Hastalandığımız zaman gittiğimiz doktora güvenmezsek ona ameliyat olmak ister miyiz? Güven o kadar güçlü bir duygu ki, bu duyguyu müşterisine verebilen tüm beyaz eşya bayi dostlarımıza buradan selam olsun.
İlk yorum yapan olun