Hedefimiz Ali Bey’den öğrendiğimiz işimizi ve çalıştığımız kurumsal şirketi üçüncü kuşağa taşımaktır

Nihat Eldem / Eldem A.Ş. - ESKİŞEHİR

Kendinizi ve firmanızı tanıtır mısınız?

1958 yılında Sarıcakaya, Eskişehir’de dünyaya geldim. Bir kız ve bir erkek babasıyım. Kızım, İTÜ’de piyano üzerine doktora yapıyor. Oğlum ise üçüncü kuşak olarak şirketimizin ortağıdır. 1940’lı yıllardan gelen rahmetli babam ve amcamdan öğrendiğimiz ortaklık kültürüyle, abim Ali Eldem, eşi Aysel Eldem, kardeşim İbrahim Eldem, eşi Gülay Eldem ve oğlum Batuhan Eldem ile aile şirketimizi 1979 yılından beri Eskişehir’de işletiyoruz. Şirketimiz, 125’e yakın çalışanı ile 5 Vestel, 6 Bosch, 2 Samsung, Mondial motorlu taşıtlar, Uğur soğutma ve Hoover markalarının münhasır bayiliklerini yürütmektedir. Ayrıca, 2 katlı çeyiz mağazamız ve toplamda 16 şubemiz bulunmaktadır. Eskişehir kültürüne ve sanatına katkıda bulunmak amacıyla Eskav (Eldem Sanat ve Kültür Vakfı) ile faaliyet göstermekteyiz. Esoto-Eldem Mobilya olarak, Bellona, İstikbal ve Beko markalarını bünyemizde barındıran Cengiz-Ayşe Alışkan ile 35 yıllık ortaklığımız devam etmektedir.

Samsung markası size ne ifade ediyor? Sizin gözünüzle markanızı anlatır mısınız?

Samsung markasıyla ülkemize ilk geldiği yıllardan beri ortaklığımız devam etmektedir. Şu anda biri Eskişehir’in en büyük AVM’sinde, bir diğeri de cadde mağazası ile hizmet vermekteyiz. 2024 hedefimiz deneyim mağazası olacak bir cadde mağazası açmak. Son dönemlerde yapay zekâ beyaz eşya ürünleri ve Samsung yönetiminin sağladığı olanaklar ile piyasada ses getiren kampanyaları yapmaya devam ediyoruz.

Son dönemde beyaz eşya sektöründe özellikle iç pazarda bir daralma söz konusu siz bu daralmayı hissediyor musunuz?

Eskişehir tüketicisinin markanıza bakışı nasıl, tüketici yapınızı anlatır mısınız? Beyaz eşya sektöründe geçmiş yıllara oran ile cirosal olarak bir büyüme söz konusu ama adetsel büyüme mümkün görünmüyor. Fiyatların alınabilir duruma gelmesi üretici firmaların bayilere yönelik satış kolaylıkları getirmesi gerekiyor. Ülkenin içinde bulunduğu paralel duruma göre önümüzdeki yıllarda daha olumlu olacağını düşünmekteyim.

İşinizi severek mi yapıyorsunuz. Herhangi bir sektörel sıkıntınız var mıdır? Bu sıkıntıları aşabilecek çözüm önerileriniz nelerdir?

İşimi yaklaşık 50 yıldır severek yapıyorum, 3. kuşak müşterilerimiz oluşmakta. Kişisel olarak mutlaka müşterilerimiz ile yüz yüze yani tezgâhtarlık halen yapmaktayım. Bayi arkadaşlarımızın günlük olarak değil uzun soluklu düşünmeleri gerekiyor. İşletme giderlerimiz her gün artmakta, karsız satışlar işletmeleri zor durumda bırakmaktadır. İnternet satışlarına ürün bilgisi-hizmet anlayışımız ile cevap vermekteyiz. ,

Mesleğiniz size göre sürdürülebilir bir iş mi, çocuklarınıza yaptığınız işi önerir misiniz? Sektöre genel bir mesajınız var mıdır?

Mesleğimizi sürdürülebilir bir meslek olarak görmekteyim. 1979’dan beri 3 kardeş daha sonra 3. kuşak oğlum Batuhan Eldem ve Yeğenim Ali Yağız Eldem ile geleceğe daha umutla bakmaktayız. Sektördeki hedefimiz daha önce belirttiğim gibi 3.kuşaktan oluşan müşterilerimiz ile daha iyi hizmet vermek ve daha mutlu alışveriş portföyü yaratmaktır. Ali Bey’den öğrendiğimiz işimizi ve çalıştığımız kurumsal şirketi 3. kuşağa taşımaktır.

Kahve makineleri satışı sırasında özel bir çaba, özel bir uygulama, ya da bu ürünlerin satışlarını arttırmak için özel bir alan açma gibi çalışmalarınız var mı? Bunlar nelerdir? Kahve ikram etmenin perakendeye etkisi var mı?

Kahve günümüzde yeni bir sektör oldu. Hem kahve evleri ve hem kahve makineleri ile tüm şubelerimizde kahve köşeleri bulunmakta. Filtre kahve makinelerini üreticiler demo olarak mağazalarımıza verirlerse kazançlı yeni bir iş kolu olacaktır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*