Türkiye Kahve Pazarı

Hazırlayan: GfK Tüketici Elektroniği Lideri Ozan Nuri Kaya / GfK Büyük Beyaz Eşya Sektör Sorumlusu Elvin Çokgüngör

Kahve pazarı, 2024 yılının ilk 6 ayında adetsel olarak %13’lük büyüme göstermiştir. Cirosal olarak ise, son 2 yıldır üç haneli büyüme göstermiştir. Özellikle Mayıs ve Kasım ayları Anneler Günü ve Black Friday kampanyaları kategorinin hem adetsel hem de cirosal olarak yüksek büyümeler göstermesinde etken olmuştur. Uzun dönemdir yüksek büyümeler gösteren Kahve pazarı Nisan ayı itibariyle yavaşlamaya başlamıştır.

Türkiye’deki kahve pazarını segment bazında ele aldığımızda, geçen yıl gelenekselliğin de etkisiyle en yüksek paya sahip olan kategori Türk Kahve Makineleri bu sene birinciliğini Espresso Makinelerine bıraktı. Yeni nesil kahve kültürünün yaygınlaşmasıyla birlikte pazarda %53 pay almaya başlayan Espresso makineleri 2023 ilk 6 ayına baktığımızda geçen yıl aynı döneme göre %164 büyüme ile pazardaki payını neredeyse 10 puan arttırdı.

Kahve pazarı şu döneme dek en yüksek büyümelerini hem adetsel hem de cirosal olarak 2023 yılı ilk yarısında yaşamıştı. 2023 yılı ilk yarısında adetsel olarak %40, cirosal olarak %186 büyüyen kahve pazarının büyümesi 2024 yılı ilk yarısında yavaşlamasına rağmen ilk yarı yılı %13’lük adetsel büyümeyle kapatmıştır.

Kahve Pazarı Segment Büyümeleri;

Kahve pazarı içerisinde en fazla büyüyen segment Full Otomatik Espresso makineleri oldu. Geçen yıla göre adetsel olarak %58 büyüyen Full Otomatik Espresso makineleri cirosal olarak da %169 büyüdü. Bu segmentin yanı sıra geçen yıl büyümesi fazla büyümeyen Filtre Kahve Makineleri bu sene geçen yılla benzer şekilde büyümeye devam ediyor. Otomatik Türk Kahve Makineleri ve Kapsüllü Espresso Makineleri de adetsel bazda %10 civarında büyüme gösteriyor.

Türkiye Kahve pazarında, birçok Küçük Ev Aletleri sektöründe olduğu gibi Online satışlar büyük önem taşımaktadır. 2024 ilk yarı yılı büyüme anlamında geçen yılın altında kalsa da, Online satışlar geçen yıla göre adetsel olarak %19 büyümeye devam etmiştir. Offline’ın büyümesi ise 2023 ilk yarı yıla göre %9 ile daha kısıtlı kaldı.

Kahve Pazarında, özellikle Black Friday dönemi kampanyaları Online satışlar için önem ifade etmektedir. Geçen yıl Kasım döneminde Online satışlar pazarda %55 paya ulaşmıştır. Son 3 yıldır Online pazarın gelişimine baktığımızda ise devamlı olarak artışta olduğunu görmekteyiz. Bu sene ilk yarı yılda Online pazarın payı %41 seviyesine gelmiştir. Özellikle yılın ilk 3 ayında %40’ın üzerinde paya sahipken son 2 ayda Online tekrardan %39 seviyesine gerilemiştir.

Kahve pazarında ortalama fiyatlar uzun zamandan beri neredeyse hep %100’ün üzerinde büyüme göstermişti. Burada hem Espresso Makinesi gibi yüksek fiyatlı segmentlerin etkisi hem de fiyat artışlarının etkisini gözlemliyoruz. Ancak son aylarda doların stabilleşmesi, Espresso Makinelerinin pazarda oturmasıyla birlikte fiyatlar son 3 aydır çift haneli büyüme göstermiştir. Kasım 2023 döneminden sonra 3.000 TL’nin üzerine çıkan fiyatlar son dönemlerde 3.700 TL seviyesini de geçmiştir.

GfK Ölçümleme Metodolojisi;

GfK, tüketici teknolojisi ürünleri pazarını temsili Perakende panelleri metodolijisi ile ölçümlemektedir. Bulgular GfK perakende paneli tarafından düzenli olarak yapılan araştırmalara dayanır.

Perakende paneli tüm dünya genelinde 425.000, Türkiye’de 10.000 civarında satış noktasından alınan datalardan modellenmek sureti ile oluşmaktadır.

İndirim marketleri, bazı sektörlerde Kurumsal (B2B) satışlar, ve  Bölgesel ya da lokal marketler kapsam dışı olduğu için tüm pazar değil pazarın anlamı ve belli bir yüzdesi temsil edilebildiğiden Panelmarket olarak adlandırılmaktadır. Marketplace satışları da Panelmarket’e dahil edilmektedir.

Sektörlerin Pazar kapsamaları %70 ila %90 arasında gerçekleşmektedir.

GfK Perakende Panel verilerine dayalı tahmini Pazar büyüklüklerdir.

GfK Panel Araştırmaları temeline dayanan tablolara ilişkin metodolojik ihtiyaçlar söz konusu olursa bilgi vermenizi rica ederiz.

GfK Türkiye Araştırma Hizmetleri A.Ş

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*