LG Electronics (LG), yenilikçi marka stratejileriyle küresel pazarda önemli adımlar atarak en iyi küresel markalar arasında yerini aldı. LG, küresel marka danışmanlık firması Interbrand tarafından 10 Ekim’de açıklanan En İyi Küresel Markalar 2024 raporunda yaklaşık 6,5 milyar ABD doları marka değeriyle 97. sırada yer aldı. LG’nin marka değeri, bir önceki yıla kıyasla hem iş hem de marka rekabetçiliğindeki önemli gelişmeler ışığında yükseldi. LG’nin marka değeri bir önceki yıla göre yüzde 38,7 gibi yüksek bir oranda artarak markanın rolü ve marka gücü kategorilerinde yüksek puanlar almasını sağladı.
Interbrand’in “En İyi Küresel Markalar” değerlendirmesi, bir şirketin finansal performansı, markanın rolü ve marka gücünün kapsamlı bir analizi yoluyla marka değerini ortaya koyuyor. Yön, bağlılık ve alaka düzeyi gibi faktörler dikkate alınıyor. Sektörde bir öncü olan Interbrand’in ISO sertifikalı değerlendirme kriterleri, markalaşma ve pazarlama alanında en güvenilir metodoloji olarak kabul ediliyor.
Akıllı Yaşam Çözümleri Şirketi Olma Vizyonu Büyümeyi Sağladı
Interbrand, bu olumlu değerlendirmeyi LG’nin Akıllı Yaşam Çözümleri Şirketi olma vizyonuna ve yeni fırsatların keşfedilmesi yoluyla sürdürülebilir büyümesine bağlıyor. Ayrıca, şirketin farklı bölgeler ve nesiller arasında tutarlı müşteri etkileşimi sağlamak için marka stratejilerini uyarlaması ve hem çevrimiçi hem de çevrimdışı kitlelerde yankı uyandıran iletişim yöntemlerini kullanması da bu yükselişteki önemli etkenler arasında.
Geçtiğimiz yılın Temmuz ayında LG, evler, ticari alanlar, mobilite ve sanal alemler de dahil olmak üzere çeşitli ortamlarda müşteri deneyimlerini geliştiren bir “Akıllı Yaşam Çözümü Şirketi”ne dönüşme vizyonunu açıklamıştı. Dönüşümünü başlattığından bu yana LG’nin marka değeri hızla yükseldi. 2022 yılında yaklaşık 3,1 milyar ABD doları olan marka değeri, 2024 yılında iki kattan fazla artarak yaklaşık 6,5 milyar ABD dolarına ulaştı.
Interbrand, LG’yi farklı nesiller ve bölgelerdeki müşterilerde yankı uyandıran genç ve dinamik bir marka haline getirmeyi amaçlayan LG’nin “Brand Reinvent” girişimini de övdü.
LG, bunu başarmak için marka mesajını “Life’s Good” marka vaadi altında birleştirerek, küresel olarak tüm kuruluşlar tarafından benimsenmesini ve marka deneyiminin her müşteri temas noktasına entegre edilmesini sağladı. Bu, marka kimliğinin ve görsel ifadesinin yeniden tanımlanmasını da içeriyor. “Life’s Good”, markanın ürünleri, hizmetleri ve iletişimleri aracılığıyla herkesin hayatın değerli anlarının tadını çıkarmasına yardımcı olma misyonunu özetliyor. Dijital alanda, marka sembolü “Geleceğin Yüzü”, müşterilerin dostça bir gülümseme ve göz kırpma ile ilgisini çekiyor ve çeşitli dijital ifadeler aracılığıyla bir bağlantı duygusunu teşvik ediyor.
Buna ek olarak LG, geleceğin müşterilerini, özellikle de Z kuşağını hem çevrimiçi hem de çevrimdışı etkileşime davet eden marka kampanyaları ve pop-up etkinlikler başlatıyor. Küresel “Optimism your feed” kampanyası, çevrimiçi algoritmalar aracılığıyla pozitifliği yaymayı ve iyimser bir bakış açısıyla daha iyi bir yaşamı teşvik etmeyi amaçlıyor. Bu girişim, YouTube ve TikTok gibi platformlarda başlatılmasının ardından iki ay içinde 1,8 milyardan fazla görüntülenerek büyük ilgi topladı. LG, genç müşterilerin yaşam tarzı, oyunlar ve müzik gibi ilgi alanlarını yansıtan çevrimdışı müşteri deneyimi alanları yaratarak Z Kuşağı ile etkileşimini geliştirmeye devam edecek.
LG daha önce 2005’ten 2007’ye kadar üç yıl üst üste en iyi 100 küresel markadan biri olarak kabul edilmişti.
Konuyla ilgili konuşan LG Electronics CEO’su William Cho “Lider bir beyaz eşya ve tüketici elektroniği şirketinden Akıllı Yaşam Çözümleri Şirketine dönüşüyoruz. Bu dönüşümün bir parçası olarak, uzun süredir verdiğimiz ‘Life’s Good’ sözünü temel alarak markamızı yeniden yaratmaya başladık. İş dönüşümünün bu tarihi anında, güçlü marka varlığımızın ve büyüme potansiyelimizin bir kanıtı olarak en iyi 100 küresel markadan biri olarak tanınmaktan gurur duyuyoruz.”
İlk yorum yapan olun