Fakir Hausgeräte olarak dünyada 60 ülkeye ihracat yapıyorsunuz. İhracat rakamlarınız, dış pazarlardaki rolünüz ve hedefleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?
Fakir Hausgeräte, şu an 60 ülkeye ihracat yapan bir marka. Almanya’nın dışında özellikle Avrupa, Kıbrıs, Türki Cumhuriyetleri ve MENA bölgesinde güçlüyüz. Geçen yıl ciromuzun yaklaşık yüzde 25’i ihracat yoluyla gerçekleşti. En çok ihraç edilen ürün grubunun başında yine süpürgeler geliyor. 2022 yılına göre geçtiğimiz yıl ihracatta yüzde 50 büyüme kaydettik. 2024 hedefimiz ise 75 ülkeye ihracat gerçekleştirmek ve ihracatın ciromuz içindeki payını iki kat artırmak. Kıbrıs pazarında etkileyici bir büyüme grafiği çiziyoruz Levent Ay Fakir Hausgeräte İhracat Müdürü Ayrıca, hedeflerimiz arasında farklı ülkeler de var. Sahra Altı Afrika bölgesini de portföyümüze katarak ihracat yaptığımız ülke sayısını bu yılın sonu itibarıyla 75’e çıkarmak istiyoruz.
Markanızın genel satış ve pazarlama stratejileri nelerdir?
Günümüzün dijital çağında, Fakir Hausgeräte olarak pazarlama ve satış yaklaşımımızı tamamen dönüştürmüş durumdayız. 2016’dan bu yana müşteri odaklı, veri temelli bir strateji izliyoruz. Bu yaklaşımın temelinde üç ana unsur bulunuyor: veri analitiğinin gücü, çok kanallı entegre iletişim ve müşteri deneyimi odaklılık. Bu kapsamda big data teknolojilerini kullanarak müşterilerimizi derinlemesine analiz ediyor ve her müşteri segmentine özel, kişiselleştirilmiş çözümler sunuyoruz. Tüketici davranışlarını öngörerek proaktif stratejiler geliştiriyoruz. Tüm satış ve iletişim kanallarımızda tutarlı bir marka deneyimi sunuyoruz. Her platforma özel, ancak bütünsel bir iletişim stratejisi uyguluyoruz. Modern tüketicinin karmaşık satın alma yolculuğunu optimize ediyor, tüketicilerimizin ekonomik, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını merkeze alıyoruz. Ürün ve hizmetlerimizi müşteri geri bildirimleri doğrultusunda şekillendiriyor, satış öncesi ve sonrası tüm süreçleri müşteri memnuniyeti odağında tasarlıyoruz. Bu stratejik yaklaşım sayesinde, müşterilerimizle birlikte büyüyor ve gelişiyoruz. Müşteri odaklılık bizim için sadece bir slogan değil, marka DNA’mızın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş durumda. Modern teknolojilere yaptığımız yatırımlar ve veri odaklı yaklaşımımız, müşterilerimize benzersiz bir deneyim sunmamızı sağlıyor. Böylelikle geleneksel pazarlamadan modern pazarlamaya geçişimizi başarıyla tamamlamış, müşterilerimizin gerçek ihtiyaçlarına cevap veren yenilikçi bir marka konumuna ulaşmış bulunuyoruz.
Bünyenize katılan en yeni markanız iYO ile sağlık ve bakım ürünlerinde de lider hamleler gerçekleştiriyorsunuz. Bu markayla hedefleriniz neler?
iYO, iyi yaşamı sahiplenme stratejimize paralel yarattığımız bir marka. Kliniklerde kullanılan teknolojilerin ev tipi versiyonlarını oluşturarak kişisel bakımın devamlılığını sağlayan bir kategori ortaya çıkardık. Uzman estetisyenlerin danışmanlığında 2 yıl süren klinik araştırmalar ve testler sonucu renginden dokusuna kadar titizlikle yürütülen çalışmalarla 4 ana kategoride 9 cihaz ile tüketicimizin karşısına çıktık. iYO, içten dışa iyiliğimizi düşünen teknoloji ve tasarımları ile hayatımızın ayrılmaz bir parçası aslında. Hepimizin bakım rutinlerinin tamamlayıcısı ve destekleyicisi olacak iYO ürünleri, ultrasonik dalgalı, titreşimli ve ısı terapisi özellikleri sayesinde daha sıkı bir cilt ve daha sağlıklı bir görünümde olmamızı amaçlayan yeni nesil kişisel bakım cihazları. iYO ile 2023 yılının son çeyreğinde hızlı bir çıkış yaptık. Şu anda stratejik ve trafiği yüksek AVM’lerde kiosklarımız var, Fakir Shop satış noktalarımız dışında teknoloji marketlerinin de içindeyiz. Fiziksel alanların dışında online kanal satışı da planlıyoruz. Beymen.com bu kanallardan biri. Bu kategoride stratejik iş birliğimiz ile ortak hedef kitlelerimize online kanallarımız dışında dönemsel kiosk aktivitelerimiz ile ulaşıyoruz. Satış noktalarımızı bu yılın sonuna kadar hızla İzmir, Bodrum, Çeşme, Antalya ve diğer illerde de artırmayı hedefliyoruz. iYO, kişisel bakım kategorisine bu yıl 3 yeni ürün, sağlık kategorisine ise 9 yeni ürün ekleyerek mottosu olan “içten dışa iyilik” kazanmamızı sağlayacak teknolojik ürünleri büyük bir hızla hayatımıza katmaya devam edecek. Bu kategori ve ürünler arasında ionizer’li saç kurutma makineleri, bebek modu ile çalışan saç kurutma makineleri, hepa filtreli hava temizleyicileri, masaj aletleri ve ağız sağlığı bakım cihazları eklenecek.
Kıbrıs özelindeki yapılanma ve çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Kıbrıs pazarındaki yarım asırlık başarı hikayemiz, güvenilir distribütör ortaklığımızın en güzel örneğidir. Prestijli Gazimağusa mağazasında ve ülke geneline yayılan bayilerimizle, Fakir Hausgeräte’in zengin ürün portföyü tüketicilerle buluşuyor. Pazardaki güçlü konumumuzu daha da ileriye taşıyacak heyecan verici bir gelişme olarak, yenilikçi İYO serimizi özel tasarım kiosklarla Kıbrıslı tüketicilerle buluşturuyoruz. Özellikle akıllı ev teknolojileri kategorisindeki robot süpürgelerimiz, modern yaşamın vazgeçilmezi haline gelen Fakir Hausgeräte markalı dikey şarjlı süpürgelerimiz ve kişisel bakım ürünlerimiz, Kıbrıs pazarında büyük beğeni toplayarak markamıza olan güveni pekiştiriyor. 2024 yılı, Fakir Hausgeräte’in global pazarlardaki varlığını güçlendirdiği bir dönem olarak öne çıkıyor. İnovasyona ve teknolojik gelişime yaptığımız stratejik yatırımlar, uluslararası pazarlarda karşılığını bulurken, özellikle Kıbrıs pazarında etkileyici bir büyüme grafiği çiziyoruz. Fakir olarak, global tüketici trendlerini yakından takip ediyor ve Ar-Ge merkezimizde geliştirdiğimiz, yapay zeka destekli akıllı ev teknolojilerimiz, enerji verimliliği yüksek çevre dostu ürünlerimiz, IoT entegrasyonlu yeni nesil ev aletlerimiz, kullanıcı deneyimini optimize eden mobil uygulamalarımız gibi yenilikçi ürünlerle pazarın nabzını tutuyoruz. Bu yenilikçi yaklaşımımız, özellikle Kıbrıs pazarında güçlü bir karşılık buluyor. Yerleşik pazar konumumuzu, teknolojik üstünlüğümüzle birleştirerek, tüketicilerimize sadece bir ürün değil, modern yaşamın gerektirdiği akıllı çözümler sunuyoruz. 2024’ün ilk yarısında gösterdiğimiz performans, yılın geri kalanı için de pozitif beklentilerimizi güçlendiriyor. Özellikle Kıbrıs pazarında, yenilikçi ürün gamımıza gösterilen yoğun ilgi, doğru stratejiyle ilerlediğimizin en somut göstergesi. AR-GE yatırımlarımız ve inovasyon odaklı yaklaşımımız, sürdürülebilir büyüme hedeflerimizin temelini oluşturuyor.
Kıbrıs’taki yapılanmanızı ve buna bağlı olarak ihracatınızı nasıl geliştirmeyi düşünüyorsunuz?
2024’ün ilk yarısında gösterdiğimiz güçlü performans ve tüketicilerden gelen olumlu geri bildirimler, Kıbrıs pazarında doğru stratejiyle ilerlediğimizi gösteriyor. Yarım asırlık deneyimimiz ve güvenilir distribütör ağımızla, pazara özel ürünlerimizle önümüzdeki dönemde de Kıbrıs pazarındaki lider konumumuzu sürdürmeyi hedefliyoruz.
İlk yorum yapan olun