LG Electronics, dünya genelindeki teknoloji liderliğini, Türkiye pazarında da güçlü bir şekilde
sürdürüyor. Geniş ürün yelpazesi, yenilikçi teknolojileri ve müşteri odaklı yaklaşımıyla LG tüketicileri
için benzersiz çözümler sunuyor. Akıllı TV’lerden beyaz eşyalara, enerji verimliliği yüksek cihazlardan
OLED teknolojisine kadar geniş bir ürün gamı, tüketicilerin hayatına konfor, teknoloji ve kalite katıyor.
LG Türkiye, müşteri memnuniyetini artırmak ve marka bilinirliğini güçlendirmek amacıyla geleneksel
kanalda büyüme stratejisi izliyor. Bu stratejinin en önemli adımlarından biri olan Brandshop konsepti,
hem büyük şehirlerde hem de Anadolu’nun farklı bölgelerinde LG’nin tüketicilere daha yakın olmasını
sağlıyor.
2024 yılı itibarıyla 130 mağazaya ulaşmayı hedefleyen LG, 2025 yılında bu sayıyı 170’e çıkararak
Türkiye genelindeki varlığını daha da güçlendirmeyi planlıyor. Şimdi, LG’nin farklı bölgelerden
yöneticileri ile yaptığımız röportajlarla bu başarı hikayesinin ayrıntılarını öğreniyoruz.
“LG Electronics olarak geleneksel kanalı önemsiyoruz” Bülent Bülbül – LG Electronics Türkiye Ev Eğlencesi Elektroniği ve Beyaz Eşya Ürün Grupları Satış Başkanı
LG markası olarak, teknoloji alanındaki liderliğimizi Türkiye’de de sürdürme çabası içerisindeyiz. Özellikle 2023 ve 2024 yıllarında geleneksel kanalda önemli yatırımlar yaptık. Amacımız, mutlu bayi sayımızı artırarak sürdürülebilir bir büyüme sağlamaktı. Sunduğumuz hizmet ve avantajlar sayesinde bayilerimizin finansal dengelerini korumalarını destekledik. 2024 yılı sonunda hedefimiz, Türkiye genelinde 130 satış noktasına ulaşmak. 2025 yılı için ise 170 mağazaya çıkmayı planlıyoruz. Bu büyüme stratejimiz, sadece metropol şehirlerde değil, Anadolu’da da etkisini gösterecek. Bursa, Antalya, Konya, Gaziantep, Adana, Diyarbakır gibi şehirlerde yeni mağazalar açmayı hedefliyoruz. Anadolu şehirlerinde LG’ye olan ilgi oldukça güçlü. Özellikle akıllı TV’ler, dayanıklı beyaz eşyalar ve enerji verimli ürünlerimiz, tüketicilerin ilgisini çekiyor. Yeni jenerasyonun LG’nin sunduğu yenilikçi çözümleri tercih ettiğini görüyoruz.
“Türkiye genelinde 122 mağazaya ulaşmış durumdayız”
Kaan Batuhan – Ustabaş LG Electronics Türkiye, Geleneksel Kanal Türkiye Satış Müdürü
2024 yılında yaşanan zorluklara rağmen LG Türkiye geleneksel kanal satış ekibi olarak çok emek verdiğimiz ve güçlü bir şekilde bitireceğimiz bir yılı geride bırakıyoruz. İç satışa baktığımızda dolar bazında TV ürün grubunda %22, beyaz eşya ürün grubunda %70 büyüme ile yılı kapatacağız. Yenilikçi ürünlerimizle tüketicilerimizin hayatlarını kolaylaştırmaya devam ederken Türkiye’nin dört bir yanında deneyimi ön planda tutarak açtığımız mağazalarımızla her geçen gün daha fazla tüketiciye ulaşıyoruz. Bu yıl açtığımız 26 mağaza ile Türkiye genelinde 122 mağazaya ulaşmış durumdayız ve 2025 yılında da sürdürülebilir iş modelimizde ısrarcı olarak büyümeye devam edeceğiz. Doğru stok döngüsünün ne kadar önemli olduğunu bu yıl bir kez daha gördük ve bu stratejimizden vazgeçmeyerek iş ortaklarımızın karlı bir şekilde büyümesi için elimizden geleni yapacağız.
“Hem cirosal hem de adetsel bazda büyümeyi başardık”
Onur Dülek – Ege ve Akdeniz Geleneksel Kanal Bölge Satış Müdürü
2024 yılı, ekonomik zorluklara rağmen LG için oldukça başarılı geçti. Bölgemizde mağaza açılışlarının yanı sıra mevcut mağazalarımızın ciro ve kârlılığını artırmaya odaklandık. 2025 yılında hedefimiz, ürünlerimizin teşhir edildiği mağaza sayısını artırmak. Tüketicilerimizin, LG’nin yenilikçi ürünlerini daha fazla noktada deneyimleyebilmelerini istiyoruz. Bu hedef doğrultusunda, yatırımlarımızı sürdüreceğiz.
“Bayilerimize finansal yük getirmeden büyüdük”
Ertunç Aldemir – İç Anadolu ve Karadeniz Geleneksel Kanal Bölge Müdürü
2024 yılı, İç Anadolu ve Karadeniz bölgelerinde güçlü bir büyüme yılı oldu. Ankara ve çevresinde perakende ağı olarak güçlü firmalarla iş ortaklığı yaparken, Karadeniz’de attığımız adımlarla bölgede sağlam bir yer edindik. LG Electronics olarak, bayilerimizin finansal dengelerini koruyarak büyümelerine destek verdik. Bu dönemde doğru planlamalar ve etkin kampanyalarla bayilerimizi stok yükünden kurtardık. 2025 yılında da bu stratejilerimizi sürdürerek bölgemin dinamik yapısına uygun şekilde büyümeye devam edeceğiz.
“Yeni konsept mağazalarımızla büyümeye devam ediyoruz”
Güven Gürkan Gelgeç – Geleneksel Kanal Marmara Bölge Müdürü
2024 yılı, LG markası için oldukça pozitif bir yıl oldu. Marmara Bölgesi’nin yüksek potansiyelini doğru bir şekilde değerlendirdik ve yeni konsept mağazalar açarak marka görünürlüğümüzü artırdık. Bu yıl, iş ortaklarımıza doğru stok yönetimi ve lokasyon bazlı kampanyalarla destek olduk. Yılın sonunda, Marmara Bölgesi olarak dolar bazında büyüme kaydetmeyi başardık. 2025 yılında, özellikle cadde mağazalarının sayısını artırarak bölgede daha da güçlü bir varlık göstermeyi planlıyoruz.
“Rekabeti avantaja çevirdik”
Abdulkadir Payat – Geleneksel Kanal Güneydoğu Anadolu Bölge Müdürü
2024 yılı, sektörümüz açısından oldukça rekabetçi bir yıl oldu. Ancak LG markası olarak bu rekabeti avantaja çevirerek, bölgemizde ciddi bir büyüme kaydettik. Yeni mağazalar ve bayiliklerle markamızın bilinirliğini artırırken, mevcut yatırımcılarımızın kârlılığını artırmayı başardık. Bölgemde, doğru stok yönetimi ve nokta atışı kampanyalarla büyümemizi taçlandırdık. 2025 yılı için hedefimiz, tüketici deneyimini üst seviyeye çıkaracak yeni cadde mağazaları açmak ve bölgedeki pazar payımızı artırmaya devam etmek.
İlk yorum yapan olun