Satın alma kararlarında özellikle “devamlılık ve geri dönüşüm” farkındalığı öne çıkıyor

Arçelik Türkiye Kıdemli Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi

Tüketici davranışları son dönemde farklı sebeplere bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Siz bu değişimleri nasıl gözlemliyorsunuz?

Tüketiciler ürün seçerken ve satın alırken nelere dikkat ediyorlar? Günümüzde tüketici tercihlerinde, yalnızca fiyat performans dengesi değil markanın sunduğu deneyim, sağladığı güven duygusu, toplum ve çevre için yarattığı değer de belirleyici oluyor. Şirket olarak müşterilerimizle kurduğumuz sıcak bağı korurken müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutma hedefiyle birçok araştırma ve analiz gerçekleştiriyoruz.

Müşteri memnuniyeti anketleri sayesinde ürün ve hizmet kalitemizi sürekli olarak değerlendirme ve geliştirme fırsatı elde ediyoruz. Stratejimizin odağında tüketici bağlılığındaki artışı gözlemleyerek markamıza duyulan güveni pekiştirmek yer alıyor. FutureBright Group ile geçtiğimiz yıl yaptığımız iletişim ve marka sağlığı takip araştırması, tüketicilerin sürdürülebilirlik bilincinde belirgin bir artış olduğunu ortaya koydu. Her dört kişiden üçünün sürdürülebilirlik hakkında bilgi sahibi olduğu ve bu konuyu satın alma süreçlerinde dikkate aldığını görüyoruz. Bugünün tüketicisi, aynı işlevleri sunan ürünler arasında geri dönüştürülebilir özelliklere sahip ürünleri tercih ediyor; hatta sürdürülebilir ürünler için daha fazla ödeme yapmaya istekli olduklarını ifade ediyor. Bu beklentiler doğrultusunda, kaynak verimliliği ve uçtan uca kaliteli hizmet sunma konusundaki taahhüdümüzü koruyor, şirket olarak hem yerel hem de global pazarlarda yenilikçi ürün ve teknoloji deneyimlerimizle tüketicilerimizin ihtiyaçlarına en hızlı şekilde yanıt veriyoruz.

Z kuşağının satın alma davranışları nelere göre şekilleniyor? Teknoloji, fiyat, fonksiyon, kullanım kolaylığı, sağlık gibi özelliklerinden hangilerini daha ön plana alıyorlar? Bunun nedenleri nedir?

Z kuşağı, dijital bir dünyada büyümenin getirdiği farkındalıkla teknolojiye ilgili ve sürdürülebilirliğe büyük önem veriyor. Satın alma kararlarında özellikle “devamlılık ve geri dönüşüm” farkındalığı öne çıkıyor. Sürdürülebilir mağaza konseptimiz ve dijitalleştirdiğimiz yeni nesil mağazalarımız Z kuşağının markamıza ilgisini artırıyor. Yeni nesil mağazalarımızda sunduğumuz dijital ekranlardan bilgiye hızla erişim sağlama, deneyim alanları, bu kuşağın beklentilerini karşılamada önemli bir rol oynuyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*