Z kuşağı, birçok konuda olduğu gibi küçük ev aletlerinde de son derece araştırmacı bir tutum sergiliyor

Arzum Pazarlama Direktörü Seda Simur Büyükkucak

Tüketici davranışları son dönemde farklı sebeplere bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Siz bu değişimleri nasıl gözlemliyorsunuz?

Tüketiciler ürün seçerken ve satın alırken nelere dikkat ediyorlar? Özellikle son yıllarda sağlık anlamında başlayan bilinçlenme ile kullanıcılar sağlıklı yaşamaya ve beslenmeye yöneldi. Bu anlamda besinleri yağda pişirme yerini sıcak hava, buhar, ızgara ya da haşlama gibi yöntemlere bıraktı. Bu doğrultuda tüketiciler ürün seçerken sağlıklı pişirme çözümleri sunan alternatiflere odaklandığını görüyoruz. Kişisel bakım tarafına bakacak olursak tek amaç için tek ürün trendinin azaldığını, kullanıcıların tek bir ürünle farklı ihtiyaçlarına çözüm sunan ürünlere yöneldiğini söyleyebiliriz. Burada ülkenin ekonomik şartları, evlerin küçülen metrekareleri, pandemiyle birlikte gelen kişisel bakım ihtiyaçlarını evde gerçekleştirmeyi istemek gibi birçok sebebi saymak da mümkün. Yine hayatımızın her alanına giren yeni teknolojiler de küçük ev aletlerinde trendleri değiştiren bazı etmenlerden. Kullanıcılar artık kategori fark etmeksizin birçok üründe uzaktan kontrol, dokunmatik ekran gibi teknolojileri kullanmak istiyor.

Satın alma kararlarını da bu doğrultuda veriyor. Ayrıca son yıllarda kullanıcılar ürünlerin fonksiyon ve teknolojik özelliklerinin yanı sıra tasarıma da önem veriyor. Alınacak küçük ev aletinin kullanım alanına göre ev ya da mutfak dekorasyonuyla uyumlu bir tasarıma sahip olmasını istiyor. Ya da kişisel bakım için alınan bir ürün ise tasarımın tarzlarına hitap etmesini istiyor. Küçük ev aletleri sektörü farklı hedef kitlelerine hitap etmesi dolayısıyla değişim ve trendlerin son derece yoğun ve fazla alanda yaşandığı bir sektör. Buna en güzel örnek ise büyükşehirlerde yoğun hayat temposundan dolayı hızlı ve pratik pişirme çözümleri sunan ürün ve teknolojilerin ön plana çıkmasını verebiliriz. İnsanların kendilerine çok az zaman ayırabildikleri günümüzde; tariflerin içinde yer aldığı çok amaçlı mutfak robotları ve elektrikli pişiriciler ise son zamanların trendleri arasına girdi. Tek cihaz içinde hem tariflerin yer aldığı hem de tarifleri hazırlamak için gereken tüm fonksiyonların tek cihazda sunulduğu çok fonksiyonlu akıllı mutfak robotları, insanların zaman, reçete, ekonomik kullanım, pratiklik gibi sunduğu avantajları ile uzun yıllar trendlerin başında yer alacağını düşünüyoruz.

Z kuşağının satın alma davranışları nelere göre şekilleniyor? Teknoloji, fiyat, fonksiyon, kullanım kolaylığı, sağlık gibi özelliklerinden hangilerini daha ön plana alıyorlar? Bunun nedenleri nedir?

Son yıllarda iş ve sosyal hayatta daha aktif yer alan Z kuşağı, birçok konuda olduğu gibi küçük ev aletlerinde de son derece araştırmacı bir tutum sergiliyor. Uzun bir araştırma sonucunda satın alma kararı verirken, satın alacakları üründe sadece tek bir ihtiyaca ya da çözüme odaklanmıyor. Fiyat, performans, tasarım gibi birçok kriteri de değerlendiren Z kuşağı, aynı anda ürünün kullanım sırasında sunacağı deneyimi de öncesinden araştırıyor. Öyle ki satış sırası hizmetler de Z kuşağı için oldukça değerli. Yine satın aldıktan sonra ürünün garanti süresi, uzun ömürlülüğü, servis ağının genişliği ve yedek parça bulunabilirliği gibi çok daha ince detaylara odaklanıyor. Satın alacakları ürünün tüketeceği enerji, ürünün üretim ve kullanım sırasındaki çevreye olan etkileri yine Z kuşağının satın alma kararlarında etkili olan kriterler.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*