Z kuşağı bir ürün satın almaya karar vermeden önce ürünün kalitesi ya da garanti kapsamı dışında etik ilkelerle kaliteli üretime de bakıyor

Schafer CEO’su Murat Aslan

Tüketici davranışları son dönemde farklı sebeplere bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Siz bu değişimleri nasıl gözlemliyorsunuz?

Tüketiciler ürün seçerken ve satın alırken nelere dikkat ediyorlar? Özellikle pandemi döneminin de etkisiyle tüketici davranışlarının zamanla değişkenlik gösterdiğini gözlemledik. E-ticaretin yaygınlaşması tüketici davranışlarını büyük ölçüde değiştirdi ve sektöre yeni bir bakış açısı getirdi. Bu anlamda dijitalleşme hayatımızda önemli rol oynamaya başladı. Günümüz ekonomisinde enflasyonun da etkisiyle satın alma gücü düşerken, tüketicide alışveriş talebi düşüş göstermiyor. Ancak iki tür davranıştan söz edebiliriz. Özellikle X ve Y kuşağı tüketici zaruri ve gerekli ihtiyaç alışverişlerinde daha kaliteli ve uzun ömürlü olanını tercih ediyor çünkü hala geçmişten gelen bir kere alayım uzun süre kullanayım mantığı ile hareket ediyor. Fakat Z kuşağı alışveriş yaparken fiyat performans ürünlerini ve daha ulaşılabilir fiyatlı ürünleri seçerek alışverişlerini tercihleri doğrultusunda keyifli hale getiriyorlar. Türkiye’de günümüzde tek başına yaşayan 5,5 milyon insan var ve bu nedenle küçük ürünler, daha az sayılı setler tercih sebebi haline geliyor. Buna ek olarak artık insanlar yeni ev alışverişlerini sadece evlilik, düğün sırasında değil, bireysel yaşam alanlarını oluştururken de yapıyorlar.

Z kuşağının satın alma davranışları nelere göre şekilleniyor? Teknoloji, fiyat, fonksiyon, kullanım kolaylığı, sağlık gibi özelliklerinden hangilerini daha ön plana alıyorlar? Bunun nedenleri nedir?

Z kuşağı dijital çağda doğan ilk nesil ve bu sebeple diğer kuşaklara kıyasla teknolojileri kullanmayı hem seviyorlar hem de daha etkili kullanabiliyorlar. Bu nesil dijitalleşme sayesinde oldukça bilgili ve araştırmacı hale geldi. Z kuşağı bir ürün satın almaya karar vermeden önce, X ve Y kuşağı gibi fiyat bilincine sahip olsalar da sadece ürünün kalitesine ya da garanti kapsamına bakmıyor bunun dışında etik ilkelerle kaliteli üretimi de çok önemsiyorlar.

Sağlıklı yaşama verilen önem gün geçtikçe artıyor ve insanlar bilinçleniyor. Bu da tüketicilerin ev, mutfak ve diğer ürün seçimlerini yaparken, sağlıklı ve natürel ürünler tercih etmesine neden oluyor. Karbon ayak izi salınımını azaltmak, doğaya verilen zararı yok etmek adına sürdürülebilir çözümlere önem veriyorlar. Alışveriş söz konusu olduğunda sadece online değil aynı zamanda mağazalarda da alışveriş yapmayı sevdiklerini gözlemliyoruz.

Alışveriş deneyimine önem veriyorlar ve rahatça bilgi alabilecekleri ürün sorumlusu arıyorlar. Sosyal anlamda oldukça bilinçli, sosyal medyaya ilgili, yeniliği ve deneyimi önemseyen, geleceğin tüketimini şekillendiren bu kuşağın ilgisini canlı tutmak bu anlamda oldukça önemli. Her profilden müşteriyi kucaklayan bir marka olduğumuz için tüm kuşakların ihtiyacına yönelik ürünler tasarlıyor ve sunuyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*