Paradan daha çok müşteri kazanmak önemli

Bilal Arapoğlu / Bilal DTM - SAKARYA

Öncelikle kendinizi ve firmanızı tanıtabilir misiniz?

22 Kasım 1996 doğumluyum. Doğumumla birlikte babam şirketimize benim ismimi vermiş. İlk olarak kömürcülükle başladık ve ardından 2005 yılında spottan beyaz eşya mağazası açtık. O zamanlar beyaz eşya sektörün bu kadar hareketli değildi. Kömür depomuzun yanındaki 30 metrekare mağazamız ile başladık işe. Kömür satıyorduk ve boş dükkanımıza da bir çamaşır makinesi, bir buzdolabı ve bir bulaşık makinesi ile işe başladık. Babam o dönemde aynı zamanda itfaiyecilik de yapıyordu haftada 2 gün. O gittiğinde ben dükkânda duruyordum. Sonrasında Profilo ile tanıştık ve 20 yıl boyunca devam ettik. Artık daha teknolojik bir marka ile yollarımızın kesişme zamanı gelmişti. 2021 yılında Vestel bayisi olduk. Bugüne kadar da devam ettik. Her yıl ortalama 1 mağaza açarak büyüyoruz. Başiskele, Arifiye ve Sapanca Vestel konsept mağazalarımız var. Bugünden itibaren Vestel’le daha çok büyümeyi hedefliyoruz. Daha güzel ve farklı mağazalarla devam ettik. Abant İzzet Baysal Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunuyum, aynı zamanda Eskişehir Anadolu Üniversitesi İşletme Bölümü mezunuyum 2 diplomam var.

Evliyim, bir çocuğum var. Her şeyi stratejik olarak planlarım. Hepsini 10 yıl önce planladım. Hayatımda her zaman planlar vardır benim. Bu planlarımı da yapamadan diğerine geçemem. Başarımı da buna borçluyum.

Vestel markası sizin için ne ifade ediyor?

Vestel’le olur neden olmasın sloganı ile yola çıktık aslında. Vestel bize Türkiye’yi ifade ediyor. Türkiye’de üretim yapıp dünyaya satmanın gururunu yaşatıyor. Bizim de bayi olarak bunda küçük bir katkımız varsa ne mutlu bize. Vestel gururu ifade ediyor bize.

İşinizi severek mi yapıyorsunuz?

Son zamanlarda sektörde kar marjları belli. Ancak biz kâr marjını düşünmeden daha sadık ve yeni müşteriler elde etmek için çabalıyoruz. İşi sevdiğimden dolayı da paradan daha çok müşteri kazanmak daha önemli. O yüzden ben işimi severek yapıyorum.

Bölgenizi biraz tanıtabilir misiniz?

İlçeden merkeze doğru büyüme stratejiniz nasıl işliyor? İlçe ve merkez bayileri arasındaki temel fark, ilçede ilişkiler daha sıcak oluyor. Herkes birbirini tanıyor. Böyle olduğu için mağazamıza gelen bir müşteriyle aile oluruz. Bir müşterimiz çamaşır makinesi alacaksa eşine sorduğu kadar bana da soruyor. O yüzden ilçe bayilerinde satış yapmayı daha çok seviyorum. Sapanca turizm cenneti. İstanbul, Ankara ve Bursa’nın arka bahçesi gibi burası. Bungalov sektörü, Arap turizmi çok canlı burada. Bu bölgede ekonomik koşullar ne olursa olsun herhangi bir düşüş olmuyor. Yurt dışından gelen yatırımcılar giderse başka bir sektör başlıyor. Sapanca her zaman altın yumurtlayan tavuk gibi. Arifiye’de memur kesim biraz daha fazla. Bu yüzden de satış tarzımızı da buna göre belirliyoruz. Örneğin sabah 09:00-17:00 arasında çok iş olmazken akşam saatleri daha yoğun oluyor. Yaz aylarında işler düşüyor, kışın artıyor. Her ilçenin kendisine has özellikleri var. Birbirlerini sürekli tamamlıyorlar.

Beyaz eşya bayiliği sürdürülebilir bir iş midir? Çocuklarınıza geçmesini istiyor musunuz?

Bu sürdürülebilir bir iş ve ben de çocuklarıma bırakmayı çok istiyorum. Ama eğer bu ekonomik koşullarda bakarsak bu işi sevmeyen yapamaz. Bizim satış sonrası sorumluluğumuz da çok fazla. Bir üründen kar elde edebilirsin ama aynı müşteri dükkâna bir daha gelmiyorsa sıkıntı var demektir. O yüzden tüm süreci tekrar ediyoruz. Bir müşteriye sürekli satış yapar hale getirmemiz lazım. O yüzden bu işi ancak seven bir kişi yapabilir. Eğer çocuğum da severse yapabilir. 2002 Dünya Kupası’nda babam maçları dükkânda izleyelim demişti. O günden beri buradayım. Dükkânda doğdum diyebilirim.

O günden bugüne hem tüketici hem de bayi bazında neler değişti sektörde?

Eskiden ürünlerin nakliyesini bize yapardık. O yüzden müşteriye teslim edene kadar ürünlere gözümüz gibi bakmak zorundaydık. Dolayısıyla ürünü satarken bir kez daha düşünmek zorundaydık. Şimdi ürünü servis taşıdığı için daha rahat satış yapabiliyoruz. Satış konusunda biraz daha geliştik. Mağazalarımız daha canlı ve hareketli olduğu için de daha kolay oluyor. Müşteri bazında da daha fazla ürünü mağazada görebildiği için seçim yapma şansları daha kolay oluyor. Müşteri burada tüm ürünleri deneyimleyebiliyor. Bu da onlar için daha avantajlı oluyor.

İşinizin keyifli ve zorlu yanları nelerdir?

Beyaz eşya sektörü daha rahat bir sektör. Burada sıcak satışı yaparız, sonrasında servis ve firma gereğini tamamlıyor. Önceki dönemde yaşadığımız sıkıntılar olmadığı için daha rahatız diyebiliriz.

nitelendirebileceğimiz konular nelerdir? Bunlar için çözüm önerileriniz nelerdir?

Ortak dertlerimiz her zaman vardı. Bugüne özel değil. Bir makine almak her zaman zordu, enflasyon ya da ekonomik sorunlar hep vardı. Vestel özelinde konuşursak firma 3’lü, 4’lü kampanyalar yapmaya başladı. Çeyiz setleri oluşturmaya başladı. Zaman zaman daha az kar marjları ile hareket eden bir stratejimiz var. Mevsimler artık birbirine de yaklaştığı için doğru stratejilerle hareket ederek 2024 yılını çok rahat geçirdik. Ödemelerimizi önden yaptığımız için rahat hareket ettik. Ben memnunum. Benim için herhangi bir sorun yok. 2025 yılından aynı şekilde kampanyalarımızın devam etmesini istiyoruz. En büyük isteğim de internetin önüne geçmek. Orada da bizde de fiyatlar neredeyse aynı. Ama burada internet daha ucuzdur algısını kırabilirsek 2025 yılını daha başarılı geçirebileceğiz diyebilirim.

Vestel yöneticileri ile aranız nasıl?

Yöneticilerimizle iletişimimiz çok iyi, istediğimiz zaman ulaşabiliyoruz. Onlar da bayileri sürekli ziyaret ediyorlar. IFA Fuarı’nı takip ettik. Yenilikçi projelere imza atıyorlar. Zeytin kabuğundan beyaz eşya tasarımları var. Bunları artırabilirse markamızı daha iyi duyurabiliriz. Yenilikçi ürünler istiyoruz.

Sektördeki meslektaşlarınıza ne mesaj vermek istersiniz?

İşimizi aşkla yapalım, daha çok sarılalım. Biz bir olursak ses getirebiliriz. Tek başına daha fazla satış yapacağız diye birbirimizin kuyusunu kazacağımıza hep birlikte kazanalım. Birlikte ve bir duralım. Önümüzdeki 3 harfli marketler var. Onların satış olarak önüne geçelim. Bunlar da sektörde sıkıntı oluyor. Bu tarz marketlerin yaptıkları satışlardan sonra satış temsilcileri işi bilmediği için müşterileri bizim mağazalara yönlendiriyorlar. Hep birlikte bunun önüne geçebiliriz.

Hedefiniz nedir?

Daha çok büyümek ve merkeze geçmek istiyorum. Kendimi yormadan, kendi potansiyelimi üst düzeye çıkarmak istiyorum. Kendi potansiyelimi gerçekleştirebileceğim kadar bir mağaza açmak istiyorum. Mağazalarımın da lokasyonlarının güzel olmasını hedefliyorum. Müşteri memnuniyeti odaklı olarak büyümek istiyorum.

Hangi ürünleri satmayı seviyorsunuz?

Akıllı saatler, kameralar gibi teknolojinin ön planda olduğu ürünleri satmayı daha çok seviyorum.

Kahvenin tüketicilere ve satışlarınıza olan etkisi nedir? Satışlarınızı yaparken kahvenin ne tür faydası oluyor?

Vestel bunu önceden düşünmüş ve 2 ay boyunca biz kahveyi hediye ediyoruz. Makine alanlara çekirdek kahve veriyoruz. Biz farklı markadan da makine alanlara burada kendi kahvemizden ikram ediyoruz. Mağazamızın kimliğini yansıtan Kafe Vesto stantlarımız var. Burada her zaman Türk Kahve makinesi, filtre kahve makinesi ve çay makinelerimiz açık. Burada deneyimleyip sıcak bir ortam oluşturuyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*