![DSC00781](https://www.dagitimkanali.com.tr/wp-content/uploads/2025/02/DSC00781-678x381.jpg)
2024 yılı genel olarak markanız ve şirketiniz özelinde nasıl geçti?
2024 yılı bizim için oldukça güzel geçti; büyümemizi sürdürdük ve dünya çapında benzeri olmayan patentli ürünümüz Valstronot’u piyasaya sürdük. Müşterilerimizden aldığımız olumlu geri dönüşler bizi çok mutlu etti. Ayrıca, fabrikamıza yaptığımız yatırımlarla verimliliğimizi artırdık; yeni raf sistemiyle depomuzu daha etkin kullanmaya başladık ve 1 MW’ın üzerinde bir güneş enerji sistemi yatırımı yaparak çevreye olan sorumluluğumuzu yerine getirme yolunda önemli bir adım attık. Sektör özelinde 2024 yılını değerlendirebilir misiniz? 2024 yılı elektrikli ev aletleri sektörü için genel olarak zorlu geçti. Özellikle yılın son aylarında yaşanan ekonomik durgunluk, birçok üretici, dağıtımcı ve perakendeciyi etkiledi. Kendi ağırlıklı ürünlerimiz olan vantilatör ve elektrikli ısıtıcı özelinde ise farklı eğilimler gözlemledik: Vantilatör satışları son yılların en iyi dönemini geçirirken, ısıtıcı satışları genel olarak durgundu.
2025 yılında sektörü neler bekliyor?
2025’in, 2024’e benzer bir seyir izlemesini bekliyoruz. Ekonomik durgunluğun özellikle ilk aylarda etkisini göstereceğini öngörüyoruz. Ancak yaz aylarında artan sıcaklık beklentisi ve ekonomideki toparlanma sinyalleri, vantilatör ve klima satışlarını destekleyecektir. Sektörde, vantilatör ihtiyacının büyük bir kısmı ithalatla karşılanıyor. Bu ithalat hem bitmiş ürün hem de tüm parçaların yurtdışından getirilip burada monte edilmesi şeklinde gerçekleşiyor. 2025 yılında daha çok oyuncunun piyasaya girmesi ve rekabetin artması durumunda farklılık yaratamayan firmaların zorluk yaşaması kaçınılmaz olabilir. Biz, ev tipi vantilatörlerde, tüm plastik ve kafes dahil tüm metal parçaları kendi bünyesinde üretebilen tek firmayız. Bu güçlü altyapımız sayesinde yedek parça sorunu yaşamıyor, satış sonrası servisimizle fark yaratıyoruz. Ayrıca, 42 yıllık deneyimimizle sektörde edindiğimiz birikimi, güçlü Ar-Ge ve Ür-Ge ekibimizle birleştirerek, enerji tasarruflu, çevreye duyarlı ve güvenli ürünler geliştirmeye odaklanıyor; sektördeki gelişmeleri şekillendirmeye devam ediyoruz.
2025 yılı için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Yeni yıldan beklentileriniz nelerdir?
2024 yılındaki olumlu tablodan aldığımız güç ile ürün gamımızı genişlettik. Kendi markamızın tanıtımına daha fazla yatırım yapmayı planlıyoruz. Ayrıca kendi markalarımız dışında üretim yaptığımız markalarla olan iş birliklerimizi de güçlendirmeye odaklandık ve bu konuda da olumlu gelişmeler yaşıyoruz. Mart ayından itibaren devreye girecek olan güneş enerji sistemimizle yıllık enerji tüketimimizin %70’ini yenilenebilir kaynaklardan karşılıyor olacağız. Bu adım, sürdürülebilir bir geleceğe katkı sağlamanın yanı sıra, üretim maliyetlerimizi düşürerek müşterilerimize daha rekabetçi ürünler sunmamıza olanak tanıyacak. 2025’te ayrıca, Avrupa pazarındaki toparlanma sinyallerine bağlı olarak ihracat hacmimizi artırmayı ve global pazarda daha güçlü bir oyuncu olmayı hedefliyoruz.
İlk yorum yapan olun