2024 yılı genel olarak markanız ve şirketiniz özelinde nasıl geçti?
Kendi şirketimiz için şunu söyleyebilirim; sektörümüzde kampanya ve alım fırsatı oluşturabilme stratejisine ağırlık vermeye özen gösterdiğimiz ve yeni yatırım yapmaktan da geri durmadığımız bir yıl oldu. Azalan banka taksit sayılarından dolayı hem markaların hem de bizlerin kampanyalara özellikle daha çok önem verdiğimizi söyleyebilirim.
Sektör özelinde 2024 yılını değerlendirebilir misiniz? 2025 yılında sektörü neler bekliyor?
2024 yılı gerek ülkemiz açısından gerekse sektörümüz açısından birçok gündem ile dolu olarak geçti. İlk çeyreğin sonunda KDV artışları, sonrasında ise artan banka komisyon oranları ticareti zorlayan bir unsur olarak öne çıktı. Sattığımız ürünlerin yıl içindeki fiyat artış oranı enflasyonun ve artan maliyetlerin altında kaldığını söyleyebiliriz. Ancak bu gelişmelere rağmen özellikle ilk 6 ayın daha daha pozitif geçtiğini söylemek yanlış olmaz. 2025 yılında ise benzer bir yıl olacağını düşünüyorum. Maliyet yönetimi, stok yönetimi ve finans yönetimi hayatımızda önem açısından çok daha fazla yer teşkil edeceği kanaatindeyim.
2025 yılı için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Yeni yıldan beklentileriniz nelerdir?
2025 yılının öncelikle başarının yanında sağlık ve huzur getirmesini dilerim. Şirketimizin mevcut müşteri memnuniyeti stratejileri devam edecektir. Ayrıca acil bir önlem anlayışı ile küçülme veya agresif tasarruf anlayışımız söz konusu değildir. Çok güçlü üretim ve istihdam hacmine sahip bir sektörün temsilcileriyiz. Bu yüzden temsil ettiğimiz markaların da güçlü kampanya ve satış politikaları yanı sıra biz bayilerin de özverisi ile 2025 yılının daha karlı bir yıl olacağını düşünüyorum.
İlk yorum yapan olun