Süpürgeler, farklılaşan teknolojileri ile son dönemde hızla büyüyen bir kategori. Bu alanda son dönemdeki değişimleri ve tüketici eğilimlerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Hemen her sektörde daha çevreci, sağlıklı ve fonksiyonel ürünlere yönelim yaşanıyor. Son dönemdeki değişimleri ve tüketici eğilimlerini etkileyen önemli bir faktör pandemi oldu. Pandemiyle birlikte yaşam alanlarımızda daha fazla zaman geçirmeye başladık. Bu da daha pratik ve fonksiyonel ürün arayışını beraberinde getirdi. Robot süpürgelere de talep oldukça arttı fakat daha geniş aralıkta değerlendirdiğinizde en büyük artışın kablosuz dikey süpürgelerde olduğunu görmeniz mümkün. Bugün kategorinin yaratıcılarından birisi olarak birçok markanın da Türk pazarına farklı ürünler getirdiğini ve gelişen ürünlerle beraber tüketicilerin tamamlayıcı bir ürün yerine ana temizleyici olarak bu kategoriyi tercih ettiğini görüyoruz. Kullanım kolaylığı ve hijyeni bir arada görmek isteyen tüketiciler artık daha büyük bir kitleyi oluşturuyor.
Süpürge pazarının genel durumundan bahseder misiniz? Marka olarak siz pazarda nasıl konumlanıyorsunuz?
Süpürgeler uzun zamandır ev temizliğinin vazgeçilmez bir parçası konumunda. Pandemide pazar payını artıran bir yüzdeye ulaştı ve yüzde 10’un üzerinde bir değer büyümesi gösterdi. Türkiye pazarı önemli bir pazar ve senelik 3 milyona yakın süpürge satılıyor. Birçok kategoride talep artışları yaşandı. Şarjlı süpürgelerde son bir yıl karşılaştırma rakamlarına baktığınızda organize perakende de yüzde 70’lik bir artış var. Electrolux ilk ev tipi elektrikli süpürgelerin ve dikey şarjlı süpürgelerin yaratıcısı 100 yıllık bir firma. Her yıl yenilikçi teknolojilerle performansını artırıp bugünkü konumuna yükseldi. Son dönemin popüler ürünü robot süpürgeyi de ilk olarak Electrolux 1996 yılında üretti. Bu kategoriye talep 8 kat arttı. Yeniliklere ve Ar-Ge’ye verdiğimiz önem çok büyük. 2’si 1 arada şarjlı süpürge kategorisinin de öncüsüyüz. Durmaksızın bu ve birçok kategoride son teknolojiyle kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak ürünler tasarlıyoruz. Yenilikçi teknoloji sadece yeni bir alan, yeni bir kategori açmak değil elbette. Aynı zamanda o alanda farklılaşmaktır. İnovasyon, tasarım ve sürdürülebilirlik Electrolux’un firma olarak odaklandığı ve farklılaştığı ana konular. 2020 yılında ürettiğimiz ürünlerde 6.800 metrik ton geri dönüştürülmüş plastik kullandık. Yine 2020 yılı satışlarımızda, enerji ve su açısından en verimli ürünler toplam ürün satış adedimizin yüzde 26’sını, brüt karımızın da yüzde 36’sını oluşturdu. 2015 yılından bu yana operasyonlarımızdan kaynaklanan karbondioksit emisyonlarında yüzde 70 azalma sağladık. En çok alım yaptığımız tedarikçi firmalarımızın yüzde 74’ü karbon emisyonlarını açıklayacaklarını ve azaltmak üzere hedefler koyacaklarını taahhüt etti. Performanstan taviz vermeyen enerji verimliliği, kaynak kullanımı düşük olan ürünleri üretmeye ve geliştirmeye devam ediyoruz. Bizim için tüketiclerimiz gibi gezegenimiz de çok kıymetli. Onu korumaya özen gösteriyoruz.
Bu pazarda teknoloji her geçen gün gelişiyor. Geleneksel temizlik yöntemlerine karşı süpürgelerde teknoloji önümüzdeki dönemde nasıl değişecek ve gelişecek?
Kullanıcı ihtiyaçları oldukça farklı ve bu ihtiyaçlar zaman içerisinde değişmeye devam ediyor. Buna örnek olarak robot süpürgeleri söyleyebiliriz. Pandemi öncesinde de hayatımızda olan robot süpürgeler bu dönemde popülerliğini oldukça artırdı. Ben açıkçası yakın dönem için kablosuz dik süpürgelerin gelişen performanslarıyla geleneksel süpürgelerin yerini almasını, robot süpürgelerin de destek ürünü olarak konumlanacağına inanıyorum. Fakat ev temizliği tek bir ürünle çözülebilecek bir iş değil. Ev temizliğinin bütün bir şekilde ele alınması gerektiğini düşünüyoruz ve bunun için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Akıllı ev konseptimizle birlikte birbiriyle konuşan ürünlerle ev temizliğini 360 derece ele alarak ev ortamındaki yaşam kalitesini artırmayı amaçlıyoruz. Bu noktada da yeni bir kategori olan hava temizleme cihazlarıyla evinizin havasını da en sağlıklı hava kalitesine getirebilirsiniz. Özellikle alerjik problemi olan bir çok tüketici oldukça rağbet gösterip ürünlerimizi kullanıyor. Yeni lansmanlarımız ile bu kategoride en geniş ürün gamına sahip markayız.
Önümüzdeki dönemde süpürge pazarındaki trendler neler olacak? Marka olarak bu sürece nasıl hazırlanıyorsunuz?
Çevre dostu, fonksiyonel, pratik, ergonomik, sağlıklı yaşam trendine uygun ürünlerin önümüzdeki dönemde önemli olacağını düşünüyoruz. Pazarda inovasyon gücü yüksek markalar tercih sebebi olacak. Electrolux olarak her daim kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak ürünler için sürekli inovatif çözümler üretiyoruz. Ana mottomuz, teknolojik inovasyonla kendi tasarımlarımızı yapmak. Ayrıca müşteri ihtiyaçlarını sürdürülebilir çözümlerle karşılamak elbette. Bunun için bir ürün tasarlarken kullanıcı deneyimini ön planda tutarak, müşterilerimizin yorumlarını ve beklentilerini dikkate alarak ürünlerimizi tasarlıyoruz.
İlk yorum yapan olun