Düşük sarfiyatlı ürünlerin popülerliği artacak

Daikin Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Tuncer Gülsaran

Tüm dünyada ve Türkiye’de son 2 yıldır, özellikle pandemi ile birlikte çip ve buna bağlı bir üretim krizi yaşanıyor. Bu süreç hangi konumda, önümüzdeki dönem nasıl bir süreç bizleri bekliyor?

Maalesef özellikle son 2 yıldır dünyada bir çip krizi yaşanmakta ve bu kriz dayanıklı tüketimden otomotive kadar pek çok sektörü etkilemekte. Aslında sorun sadece çip krizi ile sınırlı kalsaydı gene yönetilmesi daha kolay olabilirdi, ancak çip krizinin de ötesinde pek çok ürün için tüm dünyada bir komponent tedarik krizi ve hammadde ve komponentlerde aşırı bir fiyat artışı gerçekleşmiş durumda. Bizim en büyük şansımız ise Daikin’in üretim felsefesi. Daikin, kendi kompresörünü ve soğutkan gazını üreten tek iklimlendirme üreticisi, aynı zamanda da üretiminde kendi ürettiği komponentlerin oranı en yüksek marka. Bu durum bizim tedarik sıkıntılarından daha az etkilenmemizi sağlıyor. Aynı zamanda mali ve satınalma gücümüz de bizim büyük avantajımız. Maalesef bu krizler çok kısa sürede bitecek gibi de görünmüyor. Önümüzdeki yıl da pek çok marka ürün tedarik problem yaşayacak gibi duruyor.

Geleceğin tüketicileri daha şimdiden şirketleri dönüşüme zorluyorlar. Siz marka olarak bu dönüşüme ne kadar hazırsınız? Sürdürülebilir bir gelecek için nasıl ürünlerle tüketicilerin karşına çıkmayı planlıyorsunuz?

Sürdürülebilirlik Daikin Grubu’nun birinci önceliği. Daikin grubu yayınlamış olduğu sürdürülebilirlik raporunda 2050 yılında “Sıfır Karbon Ayak İzi” hedefini açıkladı. Sürdürülebilirlik hedeflerimizi yakın zamanda açıklamış olsak da Daikin zaten uzun yıllardı bu amaçla çalışmakta. En önemli örneklerden birisi Daikin’in R32 gazını klimada kullanımı ile ilgili inovasyonu ve patenti. R32 gazı kullanımı, ozon tabakasına zarar vermeyen ve R410A gazının küresel ısınma potansiyelini üçte bire indiren bir inovasyon. Sadece daha çevreci bir gaz kullanımını teşvik amacıyla Daikin sahibi olduğu 93 patenti 2015 yılında ücretsiz olarak tüm markaların kullanımına sunmuştu.

Daikin’in global sürdürülebilirlik faaliyetleri ötesinde Türkiye’de de sürdürülebilirlik raporumuzu 2021 yılı sonunda yayınladık. Hedefimiz, karbon ayak izini minimumda tutan ürünleri pazara sunmak ve Türkiye’de de 1 milyon ağaç dikerek karbon ayak izimizi sıfırlamak.

Bu amaçla ısıtma alanında kombilerde en düşük tüketim değerleri olan akıllı ürünleri 2022 yılında da sunmaya devam edeceğiz. Tüketim verimliliğini minimumda tutan hibrit ısı pompalarımız, en düşük sarfiyat değerlerine sahip klimalar, ve R32 gazı kullanan merkezi sistem ürünleri de pazara sunacağımız yeni ürünlerden olacak.

İçinde bulunduğunuz sektörün ülkemizdeki genel durumundan bahseder misiniz? Marka olarak siz pazarda nasıl konumlanıyorsunuz?

Biz aslında tam olarak bir beyaz eşyacı değiliz, bir iklimlendirme uzmanlık markasıyız. Özellikle bu pazarda yer alan klima grubunda Türkiye’de hala pazarın ihtiyacı devam etmekte, ürün penetrasyon oranları hala olması gerekenin altında. Biz de dünyanın 1 numaralı markası olarak iklimlendirme alanındaki tüm yenilikleri tüm dünya ile eş zamanlı olarak Türkiye’de pazara sunan marka olarak konumlanmış durumdayız. Başta klima ve kombi olmak üzere tüm iklimlendirme ürünleri zaman zaman beyaz eşya markalarının ana odağının dışında kalırken bizim tüm uzmanlık ve odağımız iklimlendirme ürünleri.

Sektörünüzde önümüzdeki dönemde ne gibi trendler ve gelişmeler bizleri bekliyor? Siz değişen bu pazar şartlarına marka olarak nasıl hazırlanıyorsunuz?

Artık tüm tüketici trendleri e-ticaret ve çok kanallı (omni channel) ticaret üzerinde yoğunlaşmış durumda. Tüketiciler gün geçtikçe bayileri bilgi almak için kullanırken alışverişlerini dijital kanallardan yapmakta. İklimlendirme pazarında da dijital kanalların kullanımı artsa da en doğru çözümler için bayilerin uzmanlığına fazlasıyla ihtiyaç duyulmakta. Biz de hem Daikin, hem de diğer markalarımızla çoklu kanallarımızın altyapısını oluşturmuş ve aktif şekilde kullanmaya başlamış durumdayız. Bugün web sitemizden ya da pazaryerlerindeki sayfalarımızdan sipariş veren tüm müşterilerimizin ürünlerini bayilerimizin stok ve uzmanlıklarını kullanarak 24 saat içinde evlerine teslim edip montajını yapar durumdayız. 2022 yılında da bu çoklu kanal gelişimimizi tamamlayacak ve dropshipment yöntemi ile yepyeni kanallardan kullanıcılarımızla buluşacağız. 2022’de dropshipment ve çoklu kanallardaki çalışmalarımızla ilgili sürpriz haberlerimizi alacaksınız. Ancak tüm bu çalışmaların hepsinin merkezinde bayiler olmaya devam edecek. Ürün trenderine bakarsak Covid-19 pandemisi artık iklimlendirme cihazlarından beklentileri de değiştirdi. Biz de gene patenti Daikin’e ait olan, virüsler dahil havadaki tüm serbest radikalleri yok ettiği Fransız Pasteur Enstitüsü ve Japon Osaka Üniversitesi tarafından onaylanan “Flash Streamer” teknolojimizi içeren klima serisi sayımızı da artıracağız. Gene aslında her yılın trendi olan ancak bu yıl daha da öncelikli bir hale gelen düşük sarfiyatlı ürünlerin de popülerliği artacak. Biz de her zaman olduğu gibi bütçe dosto sarfiyatı düşük verimliliği yüksek ürünleri pazara sunmaya devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*