Küresel ekonomik, siyasi gelişmeler ve bu gelişmelerin ülkemize yansımaları nedeniyle 2022 tahmin edildiği üzere herkes için zor bir yıl olduğunu söyleyen TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Can Dinçer, tüm sektörler gibi olumsuzluklardan beyaz eşya sektörünün de etkilendiğini ifade etti. TÜRKBESD üyelerinin 6 ana üründe iç satışlar geçen yılın ilk dört ayı ile kıyaslandığında %13 oranında düştüğünü söyleyen Dinçer, buna rağmen ilk dört ayda ihracatımızdaki %4 oranındaki artışın etkisiyle, iç satışlar ve ihracat oranının bir önceki yılın aynı dönemiyle paralel seyrettiğini açıkladı: “Tek başına Nisan ayına baktığımızda ise iç satışların %22 oranında daraldığını ve ihracatımızın %2 oranında azaldığını görüyoruz.
Geçen seneden gelen yüksek baz etkisiyle satışlarımızda bir miktar düşüş olması sektörümüz açısından şaşırtıcı olmamıştır. Ancak iç pazarda satışların düştüğü, hammadde ve enerji maliyetlerindeki artışa bağlı olarak üretim maliyetlerinin de yükseldiği bu dönemde, ihracattaki rekabet gücümüzü devam ettirebilmemiz kritik önem taşıyor.
Beyaz eşya sektörü olarak üretimimizin %75’ini ihraç ederek, Türkiye’nin cari dengesine olumlu katkı sağlayan en büyük sektörlerden biriyiz.
Her ikisi de önemli birer hammadde ihracatçısı olan Rusya ve Ukrayna arasındaki savaş, hammadde fiyatlarında artışa sebep olarak beyaz eşya sektörünü olumsuz etkilemektedir. Bölgedeki huzursuzluk en önemli pazarımız olan Avrupa’da talebin düşmesine neden olarak ihracatımızı riske atmaktadır.
İhracat pazarlarımızın yanı sıra hammadde tedarik kanallarımızı da çeşitlendirerek bu zorlukların üstesinden gelebiliriz.
Beyaz eşyanın en önemli girdilerinden olan yassı çelikteki vergiler, sektörümüzün en önemli gündemini oluşturmaya devam ediyor.
Bildiğiniz gibi Türkiye’de üretilen yassı çelik, iç pazarın ihtiyacına yanıt verememekte ve aradaki fark ithalat yoluyla karşılanmaktadır. Öte yandan en önemli iki tedarikçi ülke arasındaki savaş bu alanda hızla alternatifler bulmayı zorunlu kılmıştır. Böyle bir dönemde, Ticaret Bakanlığı’nın Avrupa Birliği ve Kore menşeli bazı sıcak saç ürünleri için başlattığı soruşturma kapsamında anti damping vergisini değerlendirmesi, sektörümüz açısından kaygı vericidir.
Bu yönde alınacak bir karar sadece beyaz eşya sektörünü değil, diğer imalat sektörlerini de olumsuz etkileyerek, ihracat kayıplarına neden olacaktır.
Küresel rekabetin çetinleştiği ve tedarik zincirlerinin daha kırılgan hale geldiği bir dönemde başta Uzak Doğulu firmalar olmak üzere rakiplerimize karşı ihracat gücümüzü korumak için, hammadde tedarikimizi rekabetçi fiyatlarla sürdürmeye devam etmemiz şarttır.”
Dört Ana Ürün (Buzdolabı, Çamaşır Makinası, Bulaşık Makinesi, Fırın)
ÜRETİM
Nisan 2022 Nisan 2021
Adet / Yıl 2.430.300 2.636.513
Yüzde değişim –%8
Ocak- Nisan 2022 Ocak- Nisan 2021
Adet / Yıl 9.842.585 10.025.185
Yüzde değişim –%2
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İÇ SATIŞ
Nisan 2022 Nisan 2021
Adet / Yıl 539.060 656.743
Yüzde değişim –%18
Ocak- Nisan 2022 Ocak- Nisan 2021
Adet / Yıl 2.330.502 2.432.621
Yüzde değişim –%4
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İHRACAT
Nisan 2022 Nisan 2021
Adet / Yıl 2.034.793 2.039.083
Yüzde değişim %0
Ocak- Nisan 2022 Ocak- Nisan 2021
Adet / Yıl 7.629.279 7.127.104
Yüzde değişim %7
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İTHALAT
Nisan 2022 Nisan 2021
Adet / Yıl 9.541 8.886
Yüzde değişim %7
Ocak- Nisan 2022 Ocak- Nisan 2021
Adet / Yıl 33.055 34.384
Yüzde değişim –%4
Altı Ana Ürün (Buzdolabı, Çamaşır Mak., Bulaşık Mak., Fırın, Derin Dondurucu, Kurutucu)
ÜRETİM
Nisan 2022 Nisan 2021
Adet / Yıl 2.805.096 3.000.273
Yüzde değişim –%7
Ocak- Nisan 2022 Ocak- Nisan 2021
Adet / Yıl 11.354.223 11.855.890
Yüzde değişim –4
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İÇ SATIŞ
Nisan 2022 Nisan 2021
Adet / Yıl 661.671 844.394
Yüzde değişim –%22
Ocak- Nisan 2022 Ocak- Nisan 2021
Adet / Yıl 2.788.592 3.192.198
Yüzde değişim –%13
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İHRACAT
Nisan 2022 Nisan 2021
Adet / Yıl 2.301.010 2.339.224
Yüzde değişim –%2
Ocak- Nisan 2022 Ocak- Nisan 2021
Adet / Yıl 8.862.585 8.512.933
Yüzde değişim %4
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İTHALAT
Nisan 2022 Nisan 2021
Adet / Yıl 23.656 68.049
Yüzde değişim –%65
Ocak- Nisan 2022 Ocak- Nisan 2021
Adet / Yıl 98.788 252.569
Yüzde değişim –%61
İlk yorum yapan olun