“TÜRKBESD: 6 ana üründe iç satışlar geçen yılın ilk dört ayı ile kıyaslandığında %13 oranında düştü”

Küresel ekonomik, siyasi gelişmeler ve bu gelişmelerin ülkemize yansımaları nedeniyle 2022 tahmin edildiği üzere herkes için zor bir yıl olduğunu söyleyen TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Can Dinçer, tüm sektörler gibi olumsuzluklardan beyaz eşya sektörünün de etkilendiğini ifade etti.

Küresel ekonomik, siyasi gelişmeler ve bu gelişmelerin ülkemize yansımaları nedeniyle 2022 tahmin edildiği üzere herkes için zor bir yıl olduğunu söyleyen TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Can Dinçer, tüm sektörler gibi olumsuzluklardan beyaz eşya sektörünün de etkilendiğini ifade etti. TÜRKBESD üyelerinin 6 ana üründe iç satışlar geçen yılın ilk dört ayı ile kıyaslandığında %13 oranında düştüğünü söyleyen Dinçer, buna rağmen ilk dört ayda ihracatımızdaki %4 oranındaki artışın etkisiyle, iç satışlar ve ihracat oranının bir önceki yılın aynı dönemiyle paralel seyrettiğini açıkladı: “Tek başına Nisan ayına baktığımızda ise iç satışların %22 oranında daraldığını ve ihracatımızın %2 oranında azaldığını görüyoruz.

Geçen seneden gelen yüksek baz etkisiyle satışlarımızda bir miktar düşüş olması sektörümüz açısından şaşırtıcı olmamıştır. Ancak iç pazarda satışların düştüğü, hammadde ve enerji maliyetlerindeki artışa bağlı olarak üretim maliyetlerinin de yükseldiği bu dönemde, ihracattaki rekabet gücümüzü devam ettirebilmemiz kritik önem taşıyor.

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Can Dinçer

Beyaz eşya sektörü olarak üretimimizin %75’ini ihraç ederek, Türkiye’nin cari dengesine olumlu katkı sağlayan en büyük sektörlerden biriyiz.

Her ikisi de önemli birer hammadde ihracatçısı olan Rusya ve Ukrayna arasındaki savaş, hammadde fiyatlarında artışa sebep olarak beyaz eşya sektörünü olumsuz etkilemektedir. Bölgedeki huzursuzluk en önemli pazarımız olan Avrupa’da talebin düşmesine neden olarak ihracatımızı riske atmaktadır.

İhracat pazarlarımızın yanı sıra hammadde tedarik kanallarımızı da çeşitlendirerek bu zorlukların üstesinden gelebiliriz.

Beyaz eşyanın en önemli girdilerinden olan yassı çelikteki vergiler, sektörümüzün en önemli gündemini oluşturmaya devam ediyor.

Bildiğiniz gibi Türkiye’de üretilen yassı çelik, iç pazarın ihtiyacına yanıt verememekte ve aradaki fark ithalat yoluyla karşılanmaktadır. Öte yandan en önemli iki tedarikçi ülke arasındaki savaş bu alanda hızla alternatifler bulmayı zorunlu kılmıştır. Böyle bir dönemde, Ticaret Bakanlığı’nın Avrupa Birliği ve Kore menşeli bazı sıcak saç ürünleri için başlattığı soruşturma kapsamında anti damping vergisini değerlendirmesi, sektörümüz açısından kaygı vericidir.

Bu yönde alınacak bir karar sadece beyaz eşya sektörünü değil, diğer imalat sektörlerini de olumsuz etkileyerek, ihracat kayıplarına neden olacaktır.

Küresel rekabetin çetinleştiği ve tedarik zincirlerinin daha kırılgan hale geldiği bir dönemde başta Uzak Doğulu firmalar olmak üzere rakiplerimize karşı ihracat gücümüzü korumak için, hammadde tedarikimizi rekabetçi fiyatlarla sürdürmeye devam etmemiz şarttır.”

Dört Ana Ürün (Buzdolabı, Çamaşır Makinası, Bulaşık Makinesi, Fırın)

ÜRETİM

                                    Nisan 2022                                        Nisan 2021

Adet / Yıl                   2.430.300                                           2.636.513

Yüzde değişim           –%8

                                    Ocak- Nisan 2022                             Ocak- Nisan 2021

Adet / Yıl                   9.842.585                                           10.025.185

Yüzde değişim           –%2

————– —————– ——————- ———————- —————————-

İÇ SATIŞ

                                    Nisan 2022                                        Nisan 2021

Adet / Yıl                   539.060                                              656.743

Yüzde değişim           –%18

                                    Ocak- Nisan 2022                             Ocak- Nisan 2021

Adet / Yıl                   2.330.502                                           2.432.621

Yüzde değişim           –%4

————– —————– ——————- ———————- —————————-

İHRACAT

                                    Nisan 2022                                        Nisan 2021

Adet / Yıl                   2.034.793                                           2.039.083

Yüzde değişim           %0

                                    Ocak- Nisan 2022                             Ocak- Nisan 2021

Adet / Yıl                   7.629.279                                           7.127.104

Yüzde değişim           %7

————– —————– ——————- ———————- —————————-

İTHALAT

                                    Nisan 2022                                        Nisan 2021

Adet / Yıl                   9.541                                                  8.886

Yüzde değişim           %7

                                    Ocak- Nisan 2022                             Ocak- Nisan 2021

Adet / Yıl                   33.055                                                34.384

Yüzde değişim           –%4

Altı Ana Ürün (Buzdolabı, Çamaşır Mak., Bulaşık Mak., Fırın, Derin Dondurucu, Kurutucu)

ÜRETİM

                                    Nisan 2022                                        Nisan 2021

Adet / Yıl                   2.805.096                                           3.000.273

Yüzde değişim           –%7

                                    Ocak- Nisan 2022                             Ocak- Nisan 2021

Adet / Yıl                   11.354.223                                         11.855.890

Yüzde değişim           –4

————– —————– ——————- ———————- —————————-

İÇ SATIŞ

                                    Nisan 2022                                        Nisan 2021

Adet / Yıl                   661.671                                              844.394

Yüzde değişim           –%22

                                    Ocak- Nisan 2022                             Ocak- Nisan 2021

Adet / Yıl                   2.788.592                                           3.192.198

Yüzde değişim           –%13                 

————– —————– ——————- ———————- —————————-

İHRACAT

                                    Nisan 2022                                        Nisan 2021

Adet / Yıl                   2.301.010                                           2.339.224

Yüzde değişim           –%2

                                    Ocak- Nisan 2022                             Ocak- Nisan 2021

Adet / Yıl                   8.862.585                                           8.512.933

Yüzde değişim           %4

————– —————– ——————- ———————- —————————-

İTHALAT

                                    Nisan 2022                                        Nisan 2021

Adet / Yıl                   23.656                                                68.049

Yüzde değişim           –%65

                                    Ocak- Nisan 2022                             Ocak- Nisan 2021

Adet / Yıl                   98.788                                                252.569

Yüzde değişim           –%61                 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*