Beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörünün tek dergisi olan Dağıtım Kanalı’nın bu sayısındaki dosya konumuz “Ankastre”. Mutfaklara hem şık hem de estetik bir hava kazandıran, fonksiyonları ile tüketicilerin günlük hayatlarını kolaylaştıran, sağlam ve dayanıklı yapıları ile de uzun süre kullanım olanağı sağlayan ankastreler, son yıllarda değişen satın alma eğilimleri karşısında yükselişlerini sürdürüyor. Bu sayımızdaki dosya konumuza özel olarak dünyanın en büyük araştırma kuruluşlarından GfK tarafından hazırlanan veriler de bunu doğrular nitelikte. GfK’nın verilerine göre ankastre büyük beyaz eşya pazarı, 2022’nin ilk çeyreğinde 2021 yılının ilk çeyreğine göre hem adetsel hem de cirosal olarak çift haneli büyüme gösterdi. Ülkemizde ise ankastre kategorilerin segmentleri genel olarak incelendiğinde, segmentlerde sürekli gelişme yaşandığı ve tüketici tercihlerinde bu durumun giderek daha fazla önem kazandığı görülüyor. Genel olarak yüksek kapasiteli/akıllı ürünlere rağbetin arttığı ve bu segmetteki ürünlerin kategoriden daha fazla büyüdüğü göze çarpıyor. Tüm bu veriler ve pazarın önemli markaları ve paydaşlarından aldığımız geri dönüşler ışığında ilginç verilerin olduğu bir bölüm hazırladık. Detayları ilerleyen sayfalarda bulabilirsiniz. Beyaz eşya pazarında yaşanan küresel sorunlar ve bölgesel olarak bizlerin sıkıntısını çektiği ekonomik daralma, sektördeki rakamlara da olumsuz şekilde yansımaya devam ediyor. Türkbesd tarafından son açıklanan sektör verileri, 6 ana üründe iç satışların geçen yılın ilk dört aya kıyasla %13 oranında düştüğünü gösteriyor. Tek başına Nisan ayında iç satışlar %22 oranında daralırken, ihracat ise yüzde %2 oranında azaldı. Sektörle ilgili güncel bilgileri ve Türkbesd yetkililerinin yorumlarını Dernek bölümümüzde bulabilirsiniz. Keyifli okumalar
İlk yorum yapan olun