Hep daha iyisi olmak için çalışıyoruz

Fanset Elektrikli Ev Aletleri Fabrika Müdürü Baki Keçeci

Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2018 yılı şirketiniz açısından nasıl geçti?

2018 yılındaki döviz kurlarındaki artışlar ve Türkiye’nin içerisinde olduğu ekonomik durum firmaları ciddi etkiledi dolayısı ile Küçük ev Aletleri Sektöründeki şirketlere bakıldığında bu yıl negatif geçtiği izlenmektedir. Şartlar ne kadar kötü olursa olsun şirket olarak 2018 yılını %15’lik büyümeyle kapattığımızı söyleyebiliriz. TL’nin € ve $’a karşı değer kaybı iç piyasada kötü giderken ihracat açısından avantaj sağlayacağının farkındaydık. Bu sebeple ağırlığı ihracata verdik ve geçen yıla oranla bu yıl %50 artış yakaladık ve bugün FANSET tesislerinde üretilen ürünler Avrupa, Kuzey ve Güney Afrika, Asya, Türk Cumhuriyetleri, Orta Doğu, Arap Ülkeleri, Güney Amerika ve Kıbrıs’a kadar 80’i aşkın ülkeye İhraç edilmektedir.

Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?

Elektrikli ev aletleri pazarında sadece sunduğu ürünlerinin yarattığı bir marka olmakla kalmayıp kurum olarak da sektörün öncü bir kurumsal markası olan FANTOM bugün olduğu gibi gelecekte de sektörün lider markası olmayı sürdürecektir. Fanset ’in ileri dönük bu güçlü hedefinin gerisinde yatan en önemli etkenlerin başında yüksek çeşitlilikteki ürün portföyü gelmektedir. Yeni ürünlerle kendisine yeni pazarlar yaratmayı başaran Fanset, profesyonel ürün gamıyla da dünyanın sayılı üreticileri arasına girmeyi de başarmıştır.

Fantom markamızla Küçük ev Aletlerini yeni tasarım ve renklerle müşterilerle buluşturmaya devam ediyoruz. Geçmiş yıllardan bildiğiniz gibi Fantom Professional markamız için ciddi bir yatırım yapmıştık. Türkiye ve dünya pazarında Son yıllarda istediğimiz hedefi yakaladık ve akabinde Fantom Professional markasının ürün yelpazesini temizlik ve servis kat arabalarıyla çeşitlendirdik ve bu yılın en büyük farkındalığını sıfır atık projesiyle geliştirdiğimiz 11 farklı kategoriden oluşan PROCYCLE ATIK KOVALARI olmuştur. Bu atık kovaları sayesinde atığın meydana geldiği yaşam alanlarından; iş yerlerinde, kurumsal binalarda, alışveriş merkezlerinde, hastanelerde, okullarda, sitelerde, hava alanlarında ve benzeri alanlarla ortaya çıkan plastik, cam, kağıt ve metal gibi farklı nitelikteki atıkların sınıflandırarak görmeden muhafaza edilmesini sağlayarak geri dönüşüme katkı sağlamaktadır.

Genel olarak 2019 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak?

Hızla artan global rekabetin dünya ekonomisinin yeniden şekillendirdiği bir ortamda işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri, büyüyüp gelişebilmeleri için stratejiler geliştirmeleri kaçınılmazdır. Bu büyük dönüşüm sürecinde işletmeler eskiden hakim oldukları pazarlarda bugün kendilerini yeni rakiplerle karşı karşıya bulabilmektedirler. Böyle bir gelişme ise beraberinde kaybedilen pazar paylarını ve giderek azalan kar marjlarını gündeme getirebilmektedir. İşte bu çok zor olan rekabet şartlarında yeni rekabetin kurallarını bir anlamda pazarın yeni kuralları olarak kabul edilen müşteriler oluşturmaktadır. Bu değişen ve gelişen yeni pazar koşullarında kalitede süreklilik teknolojiye yatırım, esnek üretim, sürekli değişim, müşteri memnuniyetine verilen önem, marka ve tüketici arasındaki güçlü bağ ön plana çıkmaktadır. Pazarın gelişen bu yeni dinamiklerini çok iyi değerlendiren FANSET bir yandan güçlü yönetim kadrosuyla mevcut pazarlama stratejilerini müşteri odaklı pazarlama anlayışı doğrultusunda yenilerken diğer yandan da üretim teknolojilerini ve Ar-Ge’ye yatırımlarını sürdürmektedir.

2018 yılında €/$ paritesindeki değişimler özellikle hammadde yönünde olumsuz etkilerinin olduğunu gördük. Açıkçası zorlu bir yılı geride bıraktık. 2019 yılında ise sektörlerin durumunu siyasi ve ekonomik konjonktür belirleyecektir.

Bu yılın ilk yarısında özellikle ATIK KOVALARI ürün grubuna olan yatırımlarımızı geliştirmeye devam edeceğiz. 2018 yılında ihracata ciddi olarak yöneldik ve bekleneninde üstünde bir müşteri porfföyü yakaladık dünya pazarındaki hedeflerimize Ar-Ge ve inovasyon yetkinliklerimizi arttırarak emin adımlarla yürümeye devam ediyoruz.

Biz hep daha iyi, hep daha yüksek kalitede müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştıracak marka olmayı ilke edindik ve o günden beri sürekli yatırım yapıyor, çeşitliliğimizi arttırıyor ve sürekli çalışıyoruz.

Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?

İşletme sermayesinde beklediğimiz iyileşme nedeniyle en kötünün geride kaldığı kanaatindeyiz. Küçük ev aletleri sektörü ne kadar dalgalı seyretse de ortalamalarda büyümesi ve tüketim harcamaları artışının üzerinde performans gösterecektir diye düşünüyoruz. Bizler de bu şartlar altında FANTOM ve FANTOM PROFESSIONAL markalı ürünlerimizle emin adımlarla yürümeye devam ediyoruz.

Firmaların uluslararası pazarlara yayılmasında etkin rol oynayan ihracat, özellikle Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerinde ekonomik kalkınmanın itici gücü olmaktadır. Ayrıca ekonomik krizlerle boğuşan ülkemizi bu sorunlardan kurtarmanın da her zaman çıkış yolu olmuştur. Bunun için ulusal markalar olarak firmaların ihracat ve pazarlama stratejilerini geliştirmeli, kısa vadeli kar ya da satış artışları yerine uzun vadede pazar payını yükseltecek ihracat pazarlaması stratejilerinin oluşturulması ve bu stratejilere odaklanarak uzun vadeli iş birlikleri kurmaları gerekmektedir. Bu bağlamda FANSET dünyada 80 ülkeye ihracat yapan bir firma olarak ülkemizin uluslararası pazarlardaki yeni gücü olmaya adaydır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*