Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2018 yılı şirketiniz açısından nasıl geçti?
2018 yaklaşık olarak %20 ciro, %5 adetsel büyüme sağlayarak yılı kapatmak üzereyiz. Kriz yılı ile çelişkili bir durum olarak bakabilirsiniz. Buradaki en önemli faktör ise meslek hayatımda 27 yılı doldurmam ve CRM’e çok fazlaca önem vermemden kaynaklanabilir. Meslek hayatımdaki dördüncü ülke krizini yaşadım. Krizler bana ne olursa olsun fazlaca korumacı olmamamı ve ne olursa olsun gelen tüketiciyi geri çevirmememi öğretti. Tabii ki temkinli olmak şart.
Genel olarak 2019 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak?
2019 yılının belki biraz sıkıntılı olacağını fakat dış kaynaklı bir etken olmayacağını varsayarsak yine büyümelerin bu seviyelerde olacağını tahmin ediyorum.
Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?
2018 yılı içerisinde beklediğim ve yapılanmak istediğim bir bölgede bir bayii arkadaşımızın işi bırakması nedeniyle zorunlu olarak (kriz yılı olması nedeniyle bu terimi kullandım) yeni bir şube açmak zorunda kaldım. Bir miktar maddi anlamda bana yük oldu fakat krizlerin de beraberinde fırsatları taşıdığına inancını taşıyan birisiyim.
İlk yorum yapan olun