Küresel ölçekteki gelişmelerin etkisiyle hammadde, tedarik ve artan maliyetler Türkiye pazarında beyaz eşya sektöründe büyümeyi sınırlayan etkenler oldu. Pazar adetsel olarak küçük bir oranda küçüldü ancak cirosal anlamda yüksek bir büyüme gösterdi. Üretiminin %75’ni ihraç eden bir sektör olarak Türkiye sanayi sektörleri arasında önemli bir yeri olan beyaz eşya 2022 yılında da bu konumunu devam ettirdi. 4.5 milyar USD değerindeki ihracatı ile yurtdışı pazarlarda da lider konumunu devam ettirdi. Bu anlamda yaşanan tüm zorluklara karşın 2022 yılını sektör olarak başarılı kapattığımızı söyleyebiliriz. Sektörde yenilikler, inovatif ürünler öne çıkıyor. Ayrıca enerjiyi verimli kullanma, ürünlerde çevrecilik önem kazanıyor. Tüm bu özelliklerle ürün portföyü değişiyor. Hemen her gün yepyeni ürünler piyasaya giriyor. Teka olarak tam 30 yıldır güvene dayalı, samimi bir ilişkiyle tüketicilerimizin ihtiyaçlarını karşılıyor, sağlam temellere dayanan marka algımızı güçlendiriyor ve bundan sonraki yıllar için de sıkı çalışmaya devam ediyoruz. Tüketicilerimiz için cihaz satmaktan öte müşteri deneyimi noktasında fark yaratmak, satış sonrasında da hizmetlerimizi geliştirerek memnuniyeti artırmak için sürekli çalışıyoruz. Teka Türkiye çalışan sayısı 400’ü aşan dev bir aile. İşimize duyduğumuz tutkuyu ürünler ve hizmetlerimize de yansıtıyor, kullanıcılarımıza mümkün olan en iyi deneyimi sunmak için çalışıyoruz. 2022 yılı bizim açımızdan oldukça başarılı geçti. Hem adetsel hem de cirosal olarak önemli büyüme rakamlarına ulaştık. Tüketicilerimize daha yakın olmak için Türkiye genelinde yaklaşık 100 adet yeni satış noktasını devreye aldık veya yeniledik. Ürünlerimizi tasarım ve teknik özellik bakımından ileriye taşıyan yeni bir endüsriyel platforma odaklanarak son iki yılda Ar-Ge’ye çok ciddi yatırımlar yaptık. Bu sayede Avrupa’da tasarlanan ve geliştirilen ürünlerimizi müşterilerimizin beğenisine sunduk. 2022 yılında da bu yatırımlarımıza devam ettik. Steakmaster ve MaestroPizza fırınlar sektörde en son teknoloji ile üretilen ve tüketicilerimize eşsiz pişirme deneyimi sunan ürünlerin başında geliyor. İnovasyon ödüllü SteakMaster fırınımız, sürdürülebilirlik ödüllü AirFry fırınımız müşteriye değer yaratan AR-GE çalışmalarımızın en somut örnekleri. Bu anlamda 2023 yılında da yeni ürün yatırımlarına devam ederek özellikle enerji verimi yüksek ürünlere ve çevreci teknolojilere daha fazla odaklanacağız. Ekonomi kuruluşları tarafından yapılan tahminlere göre 2023 yılında Türkiye ekonomisi %3 seviyesinde büyüyecektir. 2023 yılında inşaat sektöründe sınırlı da olsa bir büyüme olmasını bekliyoruz. Özellikle yeni konut arzı anlamında 2022 yılının son çeyreğinde başlayan projelerin 2023 yılında pazarda bir hareketlenme sağlayacağını öngörmekteyiz. Bu anlamda beyaz eşya sektörünün de bu gelişmeden olumlu etkilenmesini bekliyoruz. Teka olarak 2023 yılı planlarımızı yine adetsel ve cirosal büyüme olacak şekilde yaptık. Yılın ilk yarısında daha belirgin olmak üzere tüketici talebinde bir artış olması ve bu talebin sektöre ilave bir hareket getireceğini düşünüyoruz. 2023 yılında enerji verimi yüksek ürünler ve özellikle yeni kategorilerde inovatif ürünlerin ön planda olmasını bekliyoruz.
Popüler Makaleler
Türkbesd: “Tüm ekosistemin gözden geçirilmesini gerektirmektedir”
Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği Nisan 2020 Beyaz Dünya Özet Bülteni’ne göre altı ana ürün grubunda iç satışlar Nisan ayında bir önceki yıl aynı döneme kıyasla yüzde 11 oranında daraldı. […]
Kahve pazarında benim beklediğim farklı reçeteler
Kahve makinası sektörü pazarında, 2021 yılına göre, son aylarda yaşanan küçülmenin sizce sebepleri nelerdir? Son 5 yılı analiz ettiğimizde devamlı bir büyüme eğrisi hem kahve ve kahveye bağlı ürünlerde hem de kahve makinelerinde yukarı seyir […]
2020 yılında ankastre grubu ürünler ciromuzda önemli bir yer aldı
Luxell Pazarlama Müdürü Bülent Denktaş, ankastre pazarı özelinde görüşlerini dergimizle paylaştı. […]
İlk yorum yapan olun