Öncelikle sizleri tanımak isteriz. Bu güne kadar yaptığınız işleri deneyimlerinizi ve kariyerinizi anlatır mısınız?
Profesyonel kariyerime Milliyet Gazetesi’nin Pazarlama departmanında başladım 12 yıl kadar görev yaptığım sürece çeşitli deneyimler edindim. Ev aletleri ve Elektronik ürünlerden Otomobile kadar çok farklı ürün gruplarında farklı tecrübelerim oldu. Daha sonra ticarete atılmak kendi işimi kurmak üzere görevimden ayrıldım ve ünlü bir Amerikan markasının Tabela bayiliğini üstlendim. Eş zamanlı olarak o yılların meşhur Elektrik ve Elektronik ürünlerinin kalbi sayılan Doğubank piyasası ile tanıştım. Uzun süre ticari hayatıma devam ettim. Sonrasında ret edemeyeceğim bazı hatırlı dostlar vasıtası ile Türkiye’de beş kuşaktır ticaret ile uğraşan yabancı bir aile ile tanıştım. Bahse konu yıllarda Türkiye’de yeni bir organizasyon kurmak istediklerini birlikte çalışma isteğini ifade ettiler. Dolayısı ile tekrar profesyonel hayata bu sayede geri dönmüş oldum.
1999 yılında görevime başladım uzun yıllar İtalya’nın önemli bazı markalarının Türkiye mümessilliğini üstlendik, ayrıca o yıllardan başlayarak 2010 yılına kadar uluslararası zincir marketlerin kendi markalı ürünlerinin ithalatı ve satış sonrası servis hizmetleri organizasyonunu kurdum. Özellikle 2001 krizinde bir çok uluslararası marka raflara ürün vermekte imtina ederken ünlü bir İtalyan markasını Türkiye’ye getirmek sureti ile çok başarılı cirolar elde ettik. 2014 yılında ise; küçük elektrikli ev aletleri üreticisi olan yurt içi ve yurt dışı ilk onda olan tüm markalarına üretim yapan 40 yıllık deneyim sahibi üretici firmasında üst düzey satış görevine başladım. Maalesef 2019 krizi ile 40 yıllık fabrika kapısına kilit vurmak zorunda kaldı. 2019 yılında fabrikanın kapanması ile birlikte 1.5 yıl kadar sektörümüzün önemli markalarından biri olan grup ile çalıştım. 2022 yılı Haziran ayında Mustafa Ustaoğlu ile tanıştık, Simfer projeleri ile çok detaylı istişare yapabilme imkanımız oldu. Haziran sonu gibi Simfer’de göreve başlamış oldum. Bu görevi kabul etmemde ki en büyük etken Simfer’in üretici kimliği Ustaoğlu’nun vizyoner yapısı, yenilikçi bakış açısı, teknolojiyi her alanda kullanmak istemesi, Türkiye pazarında ilklere imza atması ve yaklaşık 50 yıllık başarı hikayeleri çok önemli oldu. Bildiğiniz üzere Simfer üretici kimliği ile Türkiye’nin ve Dünyanın çok önemli markalarına Fırın & Ankastre ve solo ürünler üretmektedir. Kayseri’de bulunan üretim fabrikalarımızda çok başarılı projeler ile İhracat sıralamasında ilk 500 sanayi kuruluşlarının içerisinde yer almaktadır. Tüm bu başarılı işlerimize ilave olarak yönetim kurulumuzun almış olduğu karar üzerine küçük elektrikli ev aletleri ve elektronik piyasasında yer almak üzere birlikte uzun bir yolculuğa başladık. İlk etapta ; Başta TV olmak üzere AIRFRY (ki AIRFRY ismi Simfer’in patentidir.) solo mikrodalga fırınlar, Stand mixer, otomatik Türk kahve mkn, çay mkn, elk süp, ütü farklı model ve seçenekleri ile tüketicilerimizin beğenilerine sunulacaktır. Özellikle TV ürün gamını 5-6 ay gibi kısa bir sürede tamamlayarak raflarda yer almasını sağladık . Sanıyorum Şubat ayı ikinci hafta ilk faturalarımızı kesmiş olacağız. Şubat itibarı ile AIR FRY ürünlerimiz solo mikrodalga fırınlarımız da raflarda tüketici ile buluşacaktır. TV lerimiz 24 inç-75 inç aralığında WEBOS, 4 K, ÇERVESİZ ve SESLİ KUMANDALI olacaktır. Başta AIRFRY’ler olmak üzere Fırın gruplarımıza ait ürünlerimizi ; bir çok başarılı projelere imza atmış bilhassa yurt dışında ülkemizi başarılı ile temsil etmiş ünlü şefimiz Yunus Emre Akkor ile tanıtıma çıkıyoruz. Kendisi ile uzun soluklu bir anlaşma yaptık. Özellikle Ramazan ayı boyunca tariflerini kullanıcılarımız ile paylaşacağız. Simfer markalı ürünlerimizde tanıtım ve en başarılı yöresel yemek tariflerini bizzat Yunus Emre Şef kullanıcılarımıza ulaştırmış olacaktır.
2022 yılını nasıl değerlendiriyorsunuz? 2023 yılı hedefleriniz ve beklentileriniz nelerdir?
*2022 yılı malumunuz üzere özellikle yılın ilk yarısında döviz kurlarında yaşananlar, ara mamül ve hammadde fiyat artışları, navlun fiyatlarında yaşanan istikrarsız değişimler neticesinde dalgalanmalar yaratmış olsa da sonrasında piyasalar toparlanmaya başladı. Doğal olarak bu tarz kısa süreli de olsa ani değişiklikler ne yazık ki ilk başta üreticileri etkilemektedir. Ancak hiçbir zaman moralimizi bozmadan stratejilerimizi değiştirmeden yolumuza devam ettik. Genel ekonomik duruma pozitif yönde destek olmak adına fiyatlarımızı tutabildiğimiz kadar tutmaya çalıştık. Bunda da başarılı olduğumuzu düşünüyorum. Halk tabiri ile asla enseyi karartmadık!!! Simfer olarak 2022 yılını hedeflerimiz doğrultusunda tamamlayabildik diyebilirim. Üstelik yılın ikinci yarısında almış olduğumuz kararlar Simfer ailesine katılmasına karar verdiğimiz yeni ürünlerimiz ile 2023 yılına çok daha umut dolu bakıyoruz. Dolayısı ile 2023 hedeflerimizi bu minvalde planladık.
Özellikle beyaz eşya ve küçük elektrikli ev aletlerinde IoT, yapay zeka gibi kavramlarla birlikte akıllı ürünlerin revaçta olduğunu görüyoruz. Simfer olarak kullanıcı deneyimini artırmak için gerçekleştirdiğiniz teknolojik çalışmalarınızı anlatır mısınız?
Kayseri de bulunan üretim tesislerimizde AR-GE bölümüzde çok başarılı çalışmalar yapan, başarılı bir çok projeye imza atmış arkadaşlarımız mevcut. Yaklaşık 30 kişilik bir ekip den bahsediyoruz. Hepsi alanında başarılı olan mesai arkadaşlarımıza çok güveniyoruz. Eş zamanlı olarak günün teknolojik yeniliklerine uygun IoT vb. akıllı ürünlerimizi elbette tüketicilerimiz ile buluşturacağız. Benim bu konu hakkındaki düşüncem bu bir eko sistem dolayısı ile tekil ürünlerle uygulamalı ürünler elbette önemli ancak bunu bir bütün olarak ele alıp bu konuda yatırımların yapılmasından yanayım.
Simfer’in ürün gamını anlatır mısınız? 2023 yılında müşterileri raflarda hangi ürünleri karşılayacak?
Simfer yıllardır üretimini gerçekleştirmiş olduğu beyaz eşya ürün gamına ilave olarak sırası ile; TV, AIRFRY, SOLO MİKRO DALGA FIRINLAR, ÇAY MAKİNELERİ, OTOMATİK TÜRK KAHVE MAKİNELERİ, BLENDER SETLER, STAND MİXERLER, ÜTÜ ÇEŞİTLERİ, ELK. SÜPÜRGE ÇEŞİTLERİ, MULTİ COOKER’LER vb. ürünler ile raflarda yerimizi almaya hazırlanıyoruz. 2023 yılında ürün bazında en önemli yatırımımızın TV olabileceğini söyleyebilirim.
Yakın zamanda raflarda yerini alacak olan TV ürününüz için nasıl bir hazırlıklar yaptınız? Hangi segmentlerde ürünleriniz müşterilerinize sunulacak? Bu ürünler ne gibi özellikler sahip olacak?
Simfer olarak 2023 yılında bayii kanalımızı destekleyebilmek adına teknolojik ve innovative ürünler ile önemli bir pozisyon almak istiyoruz. Rekabetçi bir tavırdan ziyade yenilikçi ürünler tarafında konumlanmak istiyoruz. Fiyat odaklı olmak yerine kalite ve teknoloji odaklıyız. TV piyasasında çok önemli markalar Türkiye pazarında çok başarılı işlere imza atıyorlar. Biz de elimizden geldiğince konumlanmak istiyoruz. Dediğim gibi fiyat rekabeti yerine teknolojik alanda farkındalık peşindeyiz. İlk etapta 24 inç ile 75 inç arası ürünler üretiyoruz. Ürünlerimiz; WEBOS, FRAMELESS, DOLBY, MAGİC REMOTE (SİHİRLİ KUMANDA), % 100 A PLUS +, 4K, UHD.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Yukarıda belirtmiş olduğum genel işleyişe ilave olarak; AR-GE bölümümüz teknolojiyi ve gündemi sürekli takip etmekte, pazarlama departmanımız ürünlerimizin tüm mecralarda ve dijital platformlarda dikkat çekici çalışmalarını yapmakta , bilhassa dijital pazarlamaya çok önem veriyoruz. Geleneksel Pazar ve bayii kanalında paydaşlarımızı bu yöndeki desteklerimiz devam edecek. 50 yıllık tecrübemiz, ürün ailemize katılacak yeni ürünler ve yatırım projeleri için yönetim kurulumuzun aldığı kararlar 2023 yılı ve sonrası için bizleri çok heyecanlandırmaktadır. Bu vesile önümüzdeki günlere ve yıllara umut dolu bakıyoruz.
İlk yorum yapan olun