2022 yılında AVM Ciro Endeksi Yüzde 133,8 arttı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin ocak ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Ocak 2023 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 148,7 oranında artarak 1368 puana yükseldi. Ocak 2023 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 57,68 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.

Ocak 2023 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Aralık 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 9,9 oranında azalış göstererek 1368 puana düşmüştür. Ocak 2023 için açıklanan aylık enflasyon oranının yüzde 6,65 olduğu düşünüldüğünde, Ocak 2023 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Aralık 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında yine metrekare verimlilik endeksindeki düşüşün enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir.

Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul’un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.

AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Ocak 2023’de Türkiye genelinde 5.214 TL, İstanbul’da 6.749 TL ve Anadolu’da 4.191 TL olarak gerçekleşmiştir.

Kategoriler Bazında Ciro Endeksi

Endeks kategoriler bazında geçtiğimiz yılın ocak ayı ile karşılaştırıldığında en büyük artış yüzde 165,5 ile ayakkabı kategorisinde görülmüştür. Giyim kategorisinde yüzde 159,6, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 151,7, diğer kategorisinde yüzde 143,8, hipermarket kategorisinde 131,9 ve teknoloji kategorisinde yüzde 118,7’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)

Kategoriler bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Aralık 2022 dönemi ile karşılaştırıldığında yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 4,8’lik bir artış, giyim kategorisinde yüzde 4,8, ayakkabı kategorisinde yüzde 7,3, hipermarket kategorisinde yüzde 10,6, diğer kategorisinde yüzde 12,6, teknoloji kategorisinde yüzde 27,5’lik bir azalış yaşandığı görülmektedir.

Ziyaret Sayısı Endeksi

Ocak 2023 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 31,51’lik bir artış ile 96 puana yükseldi.

Ocak 2023 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Aralık 2022 ile karşılaştırıldığında yüzde 1,05 oranında bir artış olduğu gözlemlendi.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*