Türkiye kahve pazarı ve sektörü hakkında genel görüşlerinizi alabilir miyiz?
Sektörde işe başladığım 2010 yılı başlarında, özellikle Almanya Berlin’de yapılan IFA fuarında, kahve makineleri görücüye çıkmıştı. O dönemde, Türkiye’de Arçelik markası telve makinesi haricinde kahve makineleri çok da görünmüyordu. Günümüze geldiğimizde ise geçen zaman içerisinde kahve makinesi sektöründe hızlı bir büyüme gözüküyor. Bu büyümenin de, önümüzdeki yıllarda artarak devam edeceği görüşündeyiz. Tüm markaların, önümüzdeki yıllarda bu sektörde yatırımlarının artacağının beklentisi içerisindeyiz.
Kahve pazarında tüketicilerin ürünlerinize olan ilgisi nasıl? Hangi ürünleriniz daha çok tercih ediliyor?
Tüketici davranışlarını incelediğimizde, tüketicilerin bir kısmı Türk kahve makinesi üzerinde yoğunlaşırken bir diğer kısmı ise çekirdek kahve makineleri üzerinde yoğunlaşıyor. Satışını yaptığımız markaların ürünlerini seçerken tüketici davranışlarını gözlemleyerek seçiyor ve buna göre piyasaya arz ediyoruz.
Tüketicilerin kahve makinelerine genel yaklaşımını nasıl değerlendiriyorsunuz? Tüketicilerin kahve makinelerinden beklentileri ne?
Pandemi süreci ile başlayan home ofis kavramıyla, evden çalışan ve evde daha fazla vakit geçiren tüketicilerin, kahve makinelerine olan ilgisi arttı. Özellikle son iki yıldır taze çekirdekten çekilerek hazırlanan kahve çeşitlerini hazırlayan makinalara her geçen gün daha fazla talep gelmektedir.
Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?
Gürses Kurumsal olarak, distribütörlüğünü yaptığımız markaların yanında, sahibi olduğumuz Cucinox markasına ait birçok kahve makinesi modellerini müşterilerimizin ve bayilerimizin beğenisine sunacağız.
Önümüzdeki dönem için hedefleriniz nelerdir?
GFK Türkiye verilerini incelediğimizde, özellikle pandemi sonrasında, başta kahve makineleri ve küçük ev aletleri sektörünün hızla büyüdüğünü görüyoruz. Kendi ciromuzda da bu büyümeyi teyit ediyoruz. Önümüzdeki üç yıl içerisinde, küçük ev aletleri pazarında çok daha aktif olmayı planlıyoruz.
İlk yorum yapan olun