Fakir Hausgeräte Satış ve Pazarlama Grup Başkanı Fatih Saruhan: “Değişime ayak uydurmaya değil, değişimi bizzat yönetmeye talibiz

Fakir Hausgeräte, küçük ev aletleri sektörünün en önemli markalarından biri olarak bu yıl 90. yılını kutluyor. Uzun ve köklü bir geçmişe sahip bu markanın yolculuğundan kısaca bahseder misiniz?

Fakir Hausgeräte, teknolojiyi evlere taşıma misyonuyla 1933 yılında Almanya Stuttgart’ta kuruldu ve 1978 yılına kadar dünya genelinde büyümesini sürdürdü. 1985 yılında Saruhan Holding güvencesi ile Türkiye pazarına girdi ve bugün dünya genelinde Saruhan Holding çatısı altında faaliyet gösteren Fakir Hausgeräte, 90 yıllık bir marka olarak “Köklerden Geleceğe” sloganı ile geçmişinden aldığı güçle yoluna devam ediyor. Fakir Hausgeräte olarak dünyada 60 ülkeye ihracat yapıyoruz. Olduğumuz tüm pazarlarda güvenilir, yüksek kaliteli ve inovatif ürünlerimizle fark yaratıyoruz. Köklerimizden aldığımız güç ve teknolojik yeniliklerimizle pazarda öncü marka olmaya devam ediyoruz.

Fakir Hausgeräte’de geçen yıllar içerisinde markada önemli değişimler yapıldı. Kısa bir süre önce yenilenen marka kimliği de bu değişimin önemli taşlarından biri oldu. Markanın değişim ve dönüşüm döneminde ne gibi değişiklikler yapıldı? Bu değişimlerin genel olarak marka kimliğine etkisi ne oldu?

Fakir Hausgeräte olarak 90. yılımızda da araştırmalarını yaparak tüketicilerimizin ihtiyaçlarına yönelik ürünleri en kaliteli, en güvenilir ve en son teknolojilerimizle geliştiriyoruz. Kurumsal kimliğimizin ve yapımızın yenilenme döneminin sonucunda yepyeni strateji ve planlamalarla çalışmalarımıza devam ediyoruz. Müşteri memnuniyeti önceliklerimiz arasında yer alırken içinde bulunduğumuz yeni stratejimiz kapsamında; yepyeni bir bakış açısı ile farklı bir yolculuğa çıktık. Yaptırdığımız araştırmalar bize Fakir Hausgeräte’nin hitap ettiği kitlenin teknolojiyi iyi takip eden, yeni ürünler deneyimlemekten hoşlanan, pratik ve kullanışlı teknolojilere ilgili olduğunu gösterdi. 90 yıllık köklü bir marka olarak bu verilerden hareketle teknoloji ve estetiği buluşturan, yaşamı kolaylaştıran modern ve hayata heyecan katan tasarımlarla tüketicilerimize yenilikler sunuyoruz. Aynı zamanda sağlıklı yaşam kategorisinde şimdi ve gelecek dönemde yapacağımız çalışmalarla adımızda sıklıkla bahsettiriyor olacağız. Fakir Hausgeräte olarak geçmişimizden aldığımız güç ve inovatif teknolojilerimizle kendimizi yenileyip geliştirirken aynı zamanda yeni konumlama ile hayatın her alanında içten dışa sağlığı yaşamın içine dahil eden ürünlerimizle sektörde fark yaratmaya devam ediyoruz. Tüketicilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda sahip olduğumuz teknolojiyi daima bir adım öteye taşıyarak tüm kategorilerimize ekleyeceğimiz yeni ürünlerle daha sağlıklı bir yaşam sunma hedefindeyiz. Bunun için de yeni trendleri takip ederek odağımıza aldığımız sağlık ve güzellik kategorilerimiz ile daha önce hiç sunulmamış teknolojileri tüketicilerimizle buluşturuyor olduğumuz için mutluyuz. Attığımız adımların ne kadar doğru ve önemli olduğunun bilinciyle çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Geçen yıllar içerisine marka kimliği ile birlikte tüketici profilinde de önemli değişimler var. Genel tüketici portföyünüzden bahseder misiniz?

Yenilenen marka kimliğimiz kapsamında oldukça geniş kapsamlı araştırmalar yaparak tüketicilerimizin ihtiyaçlarını, beklentilerini ve taleplerini değerlendirdik. Hedef kitlemizin teknolojik yeniliklerden hoşlanan, pratik, modern tasarımlı ve inovatif ürünlere ilgi duyduğunu gördük. Aynı zamanda farklı bir kategori ve yenilenen mottomuzla portföyümüzde yer alan hedef kitlemiz hayatının odağına iyi yaşamı, sağlıklı yaşamı sağlıklı beslenmeyi ve içten dışa bakımı önemseyen kişilerle genişledi. Teknoloji, inovasyon ve modern tasarımların bir araya geldiği yeniliklerle dolu ürünlerimizi tüketicilerimizin beklentilerine uygun hale getiriyoruz. 

Yenilenen marka kimliği ile birlikte yenilenen bir diğer unsur da mağazalar. Son dönemde deneyim mağazaları öne çıkan trendlerden. Siz bu kapsamda nasıl bir yol izliyorsunuz?

Günümüz dünyası koşturmacası içerisinde metropol insanı dediğimiz kitlenin açıkçası çok da vakti yok ihtiyacı olduğunda da şehir hayatı içerisinde alışveriş merkezlerine gelen müşterilerimiz ürünü deneyimleyebildiği, iyi vakit geçirebildiği noktaları tercih etme eğilimindeler. Biz de bu bakış açısı ile deneyimi önceliklendirdiğimiz yenilenen mağaza konseptimiz ile onların hizmetindeyiz diyebiliriz.

Gücünü geleneksel perakende kanallarından alan bir marka olarak Türkiye genelindeki güçlü bayileri ile değerli bir marka olarak mağazalaşmaya da önem veriyor ve müşterilerimizle bir araya gelebileceğimiz alanlar yaratmaya gayret ediyoruz. Konsept mağazalarımızın sayısını artırabilmek tüketicilerimize dokunabilmemiz ve ürünlerimizi doğru anlatabilmemiz açısından çok kıymetli. Tüketicilerimizin kendilerini anlayan dinleyen ekiplerle beraber, merak ettiği ürünlere dokunabildiği ve inceleyebildiği bir alanda daha güvenli ve sağlıklı alışveriş yapabildiklerine inanıyoruz. Bu yaklaşımla konsept mağazalarımızın sayısını 2023 yılı bitmeden 15’e çıkarmayı ve gelecek yıllarda bu sayıyı daha fazla artırmayı hedefliyor, stratejimiz kapsamında bu çalışmalarımızı önceliklendiriyoruz. Fakir Hausgeräte olarak önümüzdeki günlerde sevenlerimizin ve bizi takip edenlerin daha dinamik, yenilikçi bir marka ile karşılaşacaklarını söyleyebiliriz.

Böylesine uzun dönemli bir marka yolculuğunun sırrı nedir? Bir marka nasıl bu kadar uzun süre ayakta kalabilir ve pazar payını koruyabilir?

Bizim sırrımız gelişim. Biz köklerimizden aldığımız güç ve yeniliklere açık olmamız sayesinde yerimizde durmuyor hep bir adım daha ötesini düşünerek hareket ediyoruz. Ar-Ge çalışmalarına özen gösteriyor gündemi, yeni teknolojileri ve tüketicilerin beklentisini yakından takip ediyoruz. Çalışmalarımızı hem beklentilere uygun hem de günümüz teknoloji kaynaklarını kullanarak yenilikler sunuyoruz. Kendimizi, ürünlerimizi, bakış açımızı ve yeri geldiğinde bütün stratejimizi de bu doğrultuda değiştiriyor gelişerek büyüyoruz.

Örnek vermek gerekirse sektörde öne çıktığımız yeni ürünümüz patentli yoğurt yapma makinemiz çok özel bir ürün dünyada ilk kez çiğ sütü pastörize ederek ve mayalayarak yoğurt yapabilme özelliğine sahip bir ürünü pazara biz sunuyoruz. Söz konusu ürünün sadece Hausgeräte’de olması bizim için önem taşıyor. Bunun yanı sıra dikey şarjlı süpürge pazarı çok ciddi büyüyor. Burada kendi yatırımlarımızla kendi kalıplarımızı oluşturduk. Ayrıca, robot süpürge pazarında ilk üçte yer alıyoruz. En çok satışımız robot süpürge grubunda gerçekleşiyor. Sadece bu ürünlerin toplam ciromuza ekstra yüzde 15’lik bir katkısı bulunuyor. Almanya’nın dışında Azerbaycan, Irak, Kıbrıs, Gürcistan, Kazakistan, Suudi Arabistan, Balkanlar, GCC ve MENA bölgelerinde de bulunan güçlü bir markayız ve toplamda 60 ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracatta iki yıl içinde yüzde 100’ün üzerinde bir büyüme yakaladığımız için de ayrıca gururluyuz. Şu an marka olarak ihracat pazarlarımızı inceliyor ve Ar-Ge çalışmalarımızla oradaki tüketicilere özel ürünler geliştiriyoruz. Ayrıca Azerbaycan, Kıbrıs, Irak, Kazakistan, Özbekistan gibi ülkelerde de Fakir Hausgeräte mağazalarımızla yer alıyoruz. Önümüzdeki beş yılda ihracatın ciromuzdaki katkı payını yüzde 40’a yükseltmeyi hedefliyoruz.

Bundan sonraki aşamada nasıl bir yol izlemeyi düşünüyorsunuz?

Her zaman daha iyisini sunmaya ve tüketicilerimizi en son teknolojilerle buluşturmaya devam edeceğiz. Çalışmalarımız, araştırmalarımız devam ediyor. Tüketicilerimize farklı ürün grupları ve en yenilikçi teknolojileri sunacağız. Yeniliklerimiz arasında yer alan logomuz, kurumsal kimliğimiz ve pazarda neredeyse rakibi bulunmayan yeni teknolojilerimiz yer alıyor. Aynı zamanda sağlıklı yaşama odaklandığımız bu dönemde yeni markamız iYO ile tüketicimizle Temmuz ayında buluştuk. İçten Dışa İyiliğini Düşünen Teknoloji mottosu ile çıktığımız bu yolda artık kişisel bakım ürünlerinde de tüketicilerimize eşsiz bir deneyim sunmayı hedefliyoruz. Son olarak, marka kimlik dönüşümünün değerli çıktılarından biri olan yenilenen konsept mağazalarımız sayesinde tüketicilerimizle sık sık dirsek temasında olarak onlarla birebir ilgilenmeye devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*