Gürses Kurumsal Satış Genel Müdür Yardımcısı Altar Muşlu: “Yeni marka ve ürün gruplarını dahil ederek sürdürülebilir büyüme stratejimizi devam ettireceğiz”

Sektörümüzün önemli tedariçi firmalarının başında gelen Gürses Kurumsal A.Ş bayileri ile Antalya’da buluştu. 28-30 Kasım tarihleri arasında Trendy Hotel Antalya’da TCL & Gürses Kurumsal firmalarının ortaklaşa düzenlediği toplantıya Türkiye genelinden 400’e yakın Bayi ve Servis katıldı. 2 gün süren toplantıda bayiler keyfli anlar yaşadı. Toplantı sırasında TCL Türkiye CEO’su Timo XU hoşgeldiniz konuşması yaparken, Gürses Kurumsal firmasının pazarlamadan sorumlu Genel Müdür yardımcısı Barış Arda’da 2023 ve 24 yılının bir değerlendirmesini yaptı. Toplantıda 2024 yılında pazara sunulacak yeni ürünler sergilenirken bayilerin sorularıda tüm şeffaflığı ile cevaplandı. Dağıtım Kanalı dergisi olarak bizde toplantıya katıldık ve toplantı sonunda Gürses Kurumsal A.Ş nin satıştan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Altar Muşlu sorularımızı cevapladı.

Gürses Kurumsal olarak gerçekleştirdiğiniz toplantıyı değerlendirir misiniz?

Genel olarak değerlendirmem gerekirse; TCL ve Gürses Kurumsal olarak gerçekleştirdiğimiz lansman toplantımız çok başarılı oldu. Daha önce TCL ve Bilkom ile ortaklığa başladığımız 2023 yılı Ocak ayında İstanbul, İzmir ve İstanbul’da bayi toplantıları yapmıştık. Bu toplantımızda 2023 yılının genel değerlendirmesi, 2024 yılı beklentilerini konuştuk. Ayrıca bayilerimize Gürses Grubun en yeni şirketi olan Gürses Mobilite firmasının yeni elektrikli aracı olan Carver’ı tanıtma şansına da sahip olduk.

Kaç kişi davet ettiniz, kaç kişi katıldı, nasıl geçti, konuşmacı olarak kimler katıldı, neler konuşuldu?

Toplantımıza tüm Türkiye’den 400’e yakın bayimizi davet ettik. 330’un üzerinde bayimiz ve TCL servisleri toplantımıza icap etti. Bildiğim kadarıyla bugüne kadar sektörümüzde yapılmış en büyük toplantılardan birini gerçekleştirdik.

Toplantımızda konuşmacı olarak:

. TCL Türkiye CEO’su Timo XU’ TCL’in Dünya’daki ve Stratejisi üzerine,

. GfK Türkiye Perakende Grup Müdürü Serkan Bektaş 2023 yılı Beyaz Eşya ve Tüketici Elektroniği pazarındaki gelişmeleri üzerine,

. TCL Türkiye Klima Yöneticisi Murat Yatan, TCL Klima 2024 ürün gamı üzerine,

. TCL klimalarının TürkiyeServis Yönetimini Yapan HTS firması adına Chibab İsmail servis hizmetleri üzerine sunumlarını bayilerimiz ile paylaştılar.

. Gürses Kurumsal Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Barış Arda da sunumumda Türkiye ve Dünya ekonomisi, 2023 yılı sektörümüzde neler yaşandı ve 2024 ‘deki risk ve fırsatlar üzerine değerlendirmeler yaptı.

Beklentiniz neydi, ne gibi sonuçlar aldınız?

Gürses Kurumsal olarak bu tür toplantılardan en büyük beklentimiz bayilerimizi sektörümüz ile ilgili bir önceki yılı değerlendirmek ve bir sonraki yıl için de Türkiye ekonomisi ve sektörümüzdeki gelişmeleri paylaşmaktı. Bunun yanında özellikle TCL Klima operasyonunun nasıl daha başarılı olması için stratejilerimizi paylaştık.

Toplantı sonrası tepkiler nasıl oldu? Toplantı amacına ulaştı mı?

Toplantımız sırasında ve sonrasında birçok bayi ile görüşme şansına sahip oldum. Görüştüğüm tüm bayilerden son derece olumlu geri bildirim almak beni ve ekibimi çok mutlu etti. Ayrıca Gürses Mobilite firmasının Hollanda’dan ithal ettiği Carver elektrikli aracının bayiler tarafından test edilmesi sonrası aracı beğendikleri yönünde olumlu yorumlar aldık.

TCL firmasını bize kısaca tanıtır mısınız? Nasıl bir iş birliği içinde olacaksınız?

TCL her ne kadar Türkiye’de yeni yeni tanınmaya başlasa da tüm dünya da tanınırlığı son derece yüksek olan bir firma. TCL, klima ürün grubunda dünyanın en büyük 3. üreticisi durumunda iken, pane TV’de dünyanın en büyük firmalarından biri konumunda. TCL ürünlerinin Türkiye dağıtımını Koç Grubu’na bağlı Bilkom firması yaparken, klima ürünlerinin satışı Gürses Kurumsal tarafından yapılmaktadır. TCL-Bilkom ve Gürses kurumsal arasındaki çok güçlü bir bağ bulunurken bu iş birliğinin her geçen gün daha da büyüyeceğini inanıyorum.

Gürses Kurumsal firmasındaki gelişmelerden bahseder misiniz?

2023 yılı son derece başarılı geçti. 2022 ile karşılaştırdığımızda bünyemizde bulunan tüm markaların adetsel bazda büyüdüğünü görüyoruz. Biliyorsunuz Gürses Kurumsal firması esasında bir tedarik şirketidir. Sektörde bulunan tüm beyaz eşya mağazalarının mal tedariğini sağlamaya çalışmaktadır. Timo XU TCL Türkiye CEO’su 2023 yılında bünyemizde bulunan Altus, Samsung, Miele, TCL, Cucinox, markalarının yanında satışına yılın sonunda Blaupunkt küçük ev aletleri grubunu’ da dahil ederek ürün gamımızı geliştirdik. Yeni markamıza gelen ilk tepkilerde gayet olumlu oldu.

2024 yılı beklentileriz nedir?

2024 yılının 2023 yılına göre çok da kolay geçmeyeceğini düşünüyoruz. Hükümetimizin enflasyon ile mücadele programı ile sıkılaşan para politikası sonucu pazarın adetsel bazda büyümesinin yavaşlayacağını hatta bazı ürün gruplarında da daralacağını düşünüyorum. Bununla birlikte Gürses Kurumsal olarak çok kolay geçmeyeceğini düşündüğümüz 2024 yılında bünyemize yeni marka ve ürün grupları dahil ederek sürdürülebilir büyüme stratejimizi devam ettireceğiz.

Timo XU TCL Türkiye CEO’su

Bayilerinize ve tedarikçilerinize buradan vereceğiniz mesaj nedir?

Yukarıda da ifade ettiğim gibi 2024 yılında pazarın sıkışacağını öngörmüştüm. Böyle dönemlerde stok yönetimi son derece önemli hale gelmektedir. Bayilerimizin stoklarını çok iyi takip etmeler ve optimum stok seviyelerini iyi belirlemelerinin menfaatlerine olacağını düşünüyorum.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*