ASİRA markasının ismini babamın hayatından esinlenerek bulduk; “Güçlü insan, çetin olan, güçlük çeken insan” anlamına geliyor

Mehmet Emin Çini / Konya Özgüçlü DTM. Ltd. Şti.

Bize kendinizi ve firmanızı tanıtır mısınız?

Ben Mehmet Emin Çini 1998 yılında doğdum, Özgüçlü Pazarlama 1980 yılında babam Muammer Çini liderliğinde kuruldu ve bu günlere kadar geldi. Ben şirkette 2016’dan itibaren aktif olarak çalışmaya başladım. Özgüçlü olarak bugüne kadar çeşitli distribütörlükler yaptık ve muhtelif ürünlerle stoklarımızı çeşitlendirdik. Küçük metrekareli yerlerden şükürler olsun ki bu günlere kadar geldik. İşin mutfağından başlamak önemli olduğu için öncesinde lojistik ve ürün indirme vb. işlerde çalıştım, ardından pazarlama ekipleriyle birlikte sahaya çıkıp müşterilerle tanıştıktan sonra günümüzde şirket merkezimizde kalıp genel işlere bakmaktayım. Babamla birlikte kendi markamız olan ASİRA’yı çeşitli ürünlerle zenginleştirerek tüketicinin mutfaklarında yer almasını sağlamayı hedefliyoruz. Firma içerisinde çalışma arkadaşlarımızla ve babamla sürekli istişare halindeyiz. Ortak kararlar alıp iş planlamalarımızı ona göre yapıyoruz. Günümüzde, gündem hızla değiştiği için firma içerisinde sıkça toplantılar yapmaktayız. Dağıtım Kanalı dergisinin bizleri ziyareti esnasında sohbetimizde ilk derginin 1998 yılında dağıtıma çıktığını öğrendik ve dergiyle aynı yaşta olduğum için derginin ilk sayısı ve Yıldırım Bey ile fotoğraf çekildik, çok güzel bir anıydı bu benim için.

Özgüçlü Pazarlama olarak bölgenizdeki ticari faaliyetlerinizden, bölgenizin özelliklerinden ve markanızdan söz eder misiniz?

Bölge olarak İç Anadolu Bölgesi’nde yer almaktayız, sadece Konya’da değil Akdeniz ve Ege bölgelerinde de aktifiz. Bu söylemiş olduğum bölgelerde de ürün lojistiğini kendi araç ve personellerimiz ile sağlamaktayız. Markamız ASİRA için ayrı bir başlık açmak isterim. Uzun senelerdir birçok ürün çeşidi ve markayla çalışıp firmamızla birlikte bu markaları yüksek satış adetlerine taşıdığımızı düşünüyoruz. Bir sonraki adımda kendi markamız üzerine yoğunlaşıp ASİRA’yı da büyütmek istiyoruz. Bölgedeki 500 iş ortağımızın ASİRA’yı kendi markaları gibi benimsediklerini gördük ve kısa sürede markamız çok güzel ilerlemeler kaydetti. Ürün çeşitliliği açısından şu anda ankastre ağırlık olmak üzere solo fırın, tost makinesi, mini fırın, ütü masası, çamaşır kurutmalığı ve set üstü ocak çeşitlerimiz bulunmakta. Ürünlerimizi daha da çeşitlendirerek önümüzdeki yıllarda daha kaliteli ürünlerle pazarda önde olan bir marka olacağız. Markamız hakkında durmadan düşünmekte ve düşündüklerimizi hayata geçirmekteyiz. Planlarımız ve projelerimiz var, gelecek vadeden bir iş olduğu için bu işi üzerinde daha da yoğunlaşıyoruz. Televizyon ve sosyal medyada reklam düşüncelerimiz var. Sadece ürün değil promosyon ürünlerinin de dağıtımındayız. Satış sonrası hizmet kanalı bizim için önemli olduğundan dolayı ön planda tutuyor ve ürünlerimizin ulaşabildiği her yerde servis ve ücretsiz kurulum hizmetleri sağlıyoruz. Yeniliğe açık bir firmayız, bakış açımızı ve ürünlerimizi yeni oluşan teknolojiye endeksle çeşitlendiriyoruz. Markamıza ait güncel bir web sayfamız var, ürün çeşitlerimiz orada da bulunmakta. ASİRA markasının ismini babamın hayatından esinlenerek bulduk; “Güçlü insan, çetin olan, güçlük çeken insan” anlamına gelir.

Perakendeciler Özgüçlü Pazarlama olarak sizi neden tercih ediyorlar, bayilerinize sunduğunuz hizmetler ve farklılıklar nelerdir?

Ürün tedarik ettiğimiz her bölgede aktif olarak çalışmaktayız. Köklü ve tecrübeli bir firma olduğumuz için rahatlıkla iş ortaklarımızla iletişime geçip onların işlerini yoluna koyabiliyoruz. Ürün taşıma ve lojistik hizmetlerini kendi bünyemizde yaptığımızdan dolayı iş ortaklarımızın rahatlığının ve bize olan güvenin çok daha arttığını düşünüyoruz. Müşterilerimizle birebir iletişimde olduğumuzdan ve telefonda sorunları veya sorularını hemen hallettiğimiz için tercih ediliyoruz. Bizim iş prensibimizde çalan telefona bakmamak ve sorun çözmemek diye bir şey yoktur. Biz iş planlamamızı müşterilerimizin isteklerine ve düşüncelerine göre oluşturuyor ve pek de fazla sorunla karşılaşmıyoruz. Hoşgörülü, güler yüzlü ve samimi olmak bizi her zaman için müşterimizin gözünde yükselttiğini düşünüyoruz. Genel olarak çalıştığımız esnaf arkadaşlarla eskiden gelen bir muhabbetimiz olduğu için gittiğimiz bölgelerde bizi tanımayan esnaf çok azdır. Çalışmalarımız güven esaslılığı üzerine kurulduğu için onlar tarafından tercih ediliyoruz. Birçok müşterimizin, satışını yaptığımız ürünlerini kendi depomuzda emanette saklayabildiğimiz için seviliyoruz. Depoda bekleyen ürünlerini bizden istedikleri anda o bölgeye aracımız gittiği zaman ürününü götürüyoruz. Lojistikte kendi araçlarımız ve kendi personellerimizin olduğu için bu avantajın bize artı değer kattığına inanıyoruz. Biz ürünü müşterilerin deposuna veya mağazasına götürdüğümüz zaman, kapı önüne bırakıp geçip gitmiyoruz, ürünün belirli bir yeri varsa oralara yerleştiriyoruz.

Pazarlama ekibimiz öncelikle müşterileri birebir ziyaret edip istek ve düşüncelerini not alır. Daha sonra ürün çıkmadan önce şirketteki satış personellerimiz, müşterilerimizi telefonla arayarak son olarak istekleri var mı diye tekrar sorar ve ürünleri teyit eder. Sonrasında aracımızı yüklemeye başlarız, sadece satılan ürünleri değil müşterilerimizin arızalı olarak bekleyen ürünleri varsa servislerde onarımını yaptırıp araçlarımıza alır, ertesi gün müşterilerimize ulaştırmak üzere yola çıkarız. Sattığımız herhangi bir ürün sezonlukta olsa, ürünün devamı olmasa da arızalı çıkması sonucunda, sonuna kadar ilgilenip o sorunu çözeriz. Ürünlerin tüketicinin evine kurulma aşamasında sorun yaşandığında konuya müdahale edip ve servis ekipleriyle muhatap olarak, o sorunu çözmeden ekipleri evden çıkarmayız. Arızalı ürün bize ait değilse bile müşterilerimizin memnuniyeti için sorun etmeden kendi araçlarımızla alıp serviste onarımını yaptırıp tekrar müşteriye ulaşımını sağlarız. Bu hizmet anlayışımız bizi müşterimizin gözünde farklı kılıyor.

Çalıştığınız markalar ile ilişkiniz nasıl? Yöneticilerinizden beklentiniz nelerdir?

Çalışmakta olduğumuz firmaların en yenisiyle bile en az 7 yıldır çalışmaktayız. Bu tecrübemizden dolayı sorunlarımız olursa eğer, firma yetkilileri ile rahatlıkla iletişime geçebiliyoruz. Firmaların bizim düşüncelerimize saygı duyduklarını görebiliyoruz. Çalıştığımız firmalarla köklü bir beraberliğimiz var, örnek vermem gerekirse; Çetintaş’la 2002’den itibaren 22 yıldır, Finlux (Vestel) 2013’ten itibaren 11 yıldır, Arnica ile 2005’ten itibaren 19 yıldır, Dökümix ile 2017’den itibaren 7 yıldır, Skytech 2017’den itibaren 7 yıldır çalışmaktayız. Ayrıca geçmiş senelerde Uğur markasıyla 2008’den 2015’e kadar çalışmamız oldu, 2018’den itibaren de 6 yıldır Delta markası ile çalışmaktayız. Bu yazmış olduğum markaların bölge distribütörüyüz, muhtelif ürünleride stoklarımızda mevcuttur. Kendi markamız olan ‘ASİRA’ isimli ürünlerimiz 2 senedir üretimde ve satışta, ürün yelpazesini genişleterek önümüzdeki senelerde müşterilerimizin vitrinlerinde daha sık görülecektir. Tedarikçilerimizden beklentilerimiz piyasanın ve ekonominin gelmiş olduğu güncel duruma göre çalışma planlarını da ona göre yapmalarını beklemekteyiz. Bizim çalışmakta olduğumuz firmaların kendilerine ait yetkili servisleri olması ve her ürünün köy veya şehir merkezi ayırmadan taşımasını ve kurulumunu yapmaları bizi, müşterilerimizi ve tüketicileri mutlu etmektedir.

Sektörel anlamda ne çeşit sorunlarla karşılaşıyorsunuz, bunların düzelmesi için önerileriniz var mı?

Günümüzde internet ve alışveriş merkezlerinde beyaz eşya ve küçük ev aletleri yer almakta ve bu platformlarda ürünlerin fiyatları bizlerden yeri geldiğinde düşük kalmaktadır. Bu durumun herkesin ortak fikri olduğunu düşünüyorum. Bu konu sadece bizde değil genel olarak tüm sektörlerde sorun olarak yaşamakta. Bu tarz sorunların çözülmesi için bir düzenleme yapılmasını yetkili mercilerden beklemekteyiz.

Ekonomik olarak çok dalgalanmalı bir zamandan geçiyoruz, bu dönem sizi ve perakendecilerinizi olumlu ya da olumsuz nasıl etkiliyor? 2024 yılını nasıl görüyorsunuz?

Bayilerimiz ve tüketicilerin ürün alımlarında, fiyat açısından cazip, kalite açısından sağlam markalarla çalışmaktayız. Kendi markamızı da bu düşünce ile üretimini sağlıyoruz. Bizi ve müşterilerimizi üzecek markalarla çalışmıyoruz. Fiyat olarak çok sıklıkla değişmeyen ürünleri stoklarımızda bulundurmaya çalışıyoruz. Farkındayız ki bir ürünün fiyatı sıkça değiştiğinde müşteri ve tüketici bu konudan haklı olarak rahatsız olmakta. Bu tarz sorunlarla karşılaşmamak için elimizden geleni yapıyoruz. 2024 yılına pozitif bakmak zorundayız, bu tarz sorunların engelleneceği bir yıl olmasını diliyor ve istiyoruz.

Bu sektörde hedefleriniz nedir?

Hedeflerimiz arasında ilk sırada kendi markamıza ait ürün portföyümüzü çeşitlendirmek ve büyültmek yer alıyor. İnsanların isteklerine ve düşüncelerine göre teknolojiyi de göz önünde bulundurarak ürünlerimizin özelliklerini çoğaltarak ve kullanımını kolaylaştırarak pazara sunmayı hedefliyoruz. Günümüzde insanlar hep bir yenilik arayışındalar, var olan bir ürünün bir özelliği değişse bile farklı geliyor insanların gözüne, o yüzden kararlarımızı hep ileriye dönük olabilecek değişikliklere göre alıyoruz. Kısacası ASİRA markamızı güncel dünyaya ve teknolojiye göre büyüterek ve genişleterek pazarda göz önüne tutmayı hedefliyoruz. Bizimle 1980’den bugüne kadar gelen eski ve yeni İş ortaklarımıza bizi tercih ettiklerinden dolayı teşekkür ederiz. Bünyemizdeki çalışan personel arkadaşlarımıza ve bize bu fırsatı veren Dağıtım Kanalı dergisine ve yetkililerine teşekkür ederiz. Hayırlı günler. Hayırlı işler dileriz…

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*