Hedefimiz, dikey süpürge pazarında, ülkemizi LG Global’de lider konuma yükseltmek

LG Electronics Türkiye Ev Eğlencesi Elektroniği ve Beyaz Eşya Ürün Grupları Satış Başkanı Bülent Bülbül

2023 yılını sektörel açıdan genel olarak değerlendirebilir misiniz?

2023 yılı, dünya genelinde ve ülkemizde yaşanan enflasyonla ekonomik olarak zorlu bir yıl oldu. Ancak, sektörümüzdeki tecrübeli oyuncuların enflasyonun etkilerini doğru bir şekilde değerlendirmesi, ticari açıdan kazançlı fırsatlar da sundu. Bu süreçte, birlikte oluşturduğumuz büyüme nedeniyle değerli iş ortaklarımıza teşekkür ederiz. Başarı hikayelerini ortak paydada paylaşacağımız yeni bir yılda birlikte yürümeye devam edeceğiz.

2024 yılında sektörel öngörüleriniz ve piyasaya yeni tanıştırmayı planladığınız ürünler hakkında bilgi verebilir misiniz?

Birçok sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de ülke olarak dünya piyasalarından ayrışıyoruz. 2024 yılında, sektörümüzde büyüme potansiyeli olduğunu düşünüyor ve planlarımızı buna göre yapıyoruz. Özellikle beyaz eşya alanında büyüme ve pazardaki etkimizi arttırma hedefimiz var. Yakın zamanda piyasaya sürdüğümüz WashTower ve StanbyME gibi ürünlerimiz, satışa çıktığı ilk günden itibaren beklenenden yüksek talep gördü. 2024’te, marka olarak sadece ürün satmakla kalmayıp, yenilikçi ürünlerle fark yaratmaya devam edeceğiz. Dikey süpürge pazarında da önemli yeniliklerle adımızı duyurmayı planlıyoruz. Bağlı bulunduğumuz MENA organizasyonunda dikey süpürge satışlarında ilk sıradayız. Fiyat performans olarak iddialı olduğumuz bu ürün grubunda artık satış pazarlama aktivitelerine daha fazla ağırlık vererek ikinci faza geçiyoruz. Hedefimiz, dikey süpürge pazarında, ülkemizi LG Global’de lider konuma yükseltmek.

Ülkemizde yaşanan ekonomik krizi de göz önünde bulundurarak yeni yatırımcı ilişkilerinizi ve kendilerine yönelttiğiniz strateji iletişimi hakkında kısaca bir bilgilendirme paylaşabilir misiniz?

Son 2 yılda, ekibimizle birlikte marka satış noktalarını genişletmek için yoğun çalışmalar gerçekleştirdik. Şu anda, birlikte yürüyeceğimiz ve yol arkadaşlığımıza devam edebileceğimize inandığımız değerli yatırımcılarımız ile 100’den fazla seçkin satış noktasına ulaştık ve 2024’te 100 nokta daha açmayı planlıyoruz. Elimizdeki verilere bakınca, metrekare verimliliğinde en iyi performans gösteren mağazacılık sistemi uygulayıcısı olduğumuzu görüyoruz. Mağazalarımızın ziyaretçi sayıları, sepet ortalamaları gibi performansları, yatırımcılarımızın takdirini kazanıyor. Ancak, durmayacağız ve daha fazla çalışarak lokalde de lider global bir marka olma hedefimize doğru ilerleyeceğiz. Kararları çok kıymetli iş ortaklarımız ile birlikte alacak ve işlerimizi hep birlikte saygı ve sevgi çerçevesinde yöneteceğiz.

Son olarak genel bir değerlendirme yapabilir misiniz?

Sonuç olarak baktığımızda büyümek için gerçekten önemli fırsatlara sahip bir marka olduğumuzu görüyoruz. Ürünlerimizde yapay zeka neredeyse standart bir fonksiyon olarak sunuluyor. Genç jenerasyon arasında da tercih edilen bir markayız. Tüketici elektroniği ve beyaz eşya alanında yapay zeka sayesinde kullanıcı dostu fonksiyonlar ve alternatifsiz teknolojilerle tüketici konforunu artırmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda enerji ve su tasarrufu sağlayarak tüketim dengelerine ve sürdürülebilirliğe katkı sağlamak temel amaçlarımız arasında. LG Türkiye, 2024 yılında büyümeye devam edecek ve adımızı daha da duyuracağız.

Yeni Nesil Ev Aletleri

İstanbul Onurcan Beydoğan – Kurucu Ortak
Seyhan Köroğlu – Kurucu Ortak

2023 Mart ayı itibari ile Yeni Nesil Ev aletlerini kurarak perakendeciliğe adım attık. Türkiye’de Elektronik ürün grubunda marka imajı ve ürün kalitesi açısından pazarın ihtiyaçlarını ve yönünü belirleyen marka olması açısından tercihimiz LG Electronics ile işbirliği içerisinde olmak oldu. Gerek yönetimin gösterdiği yatırım çabası ve yatırımcıya gösterdiği destekler, gerek markanın büyüme potansiyeli, bizlerin yatırım kararını destekleyen etkenler oldu. Mağazanın açılış sürecinde gördüğümüz destek, hız ve özenin yanı sıra, organizasyon ve tanıtım konusundaki çalışmalar bizlere doğru karar verdiğimizi kısa sürede kanıtladı. LG markası ile olan iş ortaklığımız henüz çok yeni olmakla birlikte, markanın ev elektroniği konusundaki başarısı ve açılış döneminde gördüğümüz destek, bizlere büyük umut verdi. Bizler yaklaşık 30 yıldır beyaz eşya sektöründe geleneksel kanal ile işbirliği yapan markalarda çalışmış kişileriz. Geleneksel Kanal Türkiye pazarı özelinde gücünü koruyan ve her sene önemi daha çok artan bir kanal oldu. Markalar geleneksel kanalda attığı doğru adımlar sayesinde pazarda güçlenip pay alabildiler. Bu yüzden geleneksel kanal her zaman korunmalı ve gelişimi desteklenmelidir. 2024 yılı genel ekonomik koşullar ve enflasyon ortamının yarattığı faiz ortamı tüketicilerin satın alma kararlarını maalesef etkiliyor. Bu noktada çeyiz müşterileri yine sezonun gidişatını etkileyen en önemli unsur olacaktır. Markaların doğru kampanya ve iletişimleri, bu daralan pazardan alacağı payı belirleyecektir.

Aras Ev Aletleri
İstanbul Murat Diker – Kurucu

LG Electronics ile tanışmam, yönetici olarak çalıştığım bir grupta oldu. Firmada yaklaşık 5 sene boyunca LG Brandshop mağazalarının satış pazarlama faaliyetlerini yürüterek marka ile bütünleştim. 2017 yılında ise, Aras Ev Aletleri olarak kendi işyerimi kurarak ticarete atıldım. Şu an bünyemizde farklı mağaza ve merkezlerimizin yanı sıra, 4 adet LG Brandshop bulunuyor. LG markasının bana sıcak gelen noktaları, insan ilişkilerinin samimi olması, ticarette şeffaf bir politika izlemeleri, teknolojik ve yeni nesil ürünlerin üretilmesinde öncü marka olması, firmanın Türkiye’deki satış faaliyetlerine bakış açısı, LG marka yöneticilerinin ticarette iş ortaklarına verdikleri satış, pazarlama faaliyetlerindeki destekleri oldu. LG Electronics, mağaza açılış süreçlerinde sürekli bizlerle iletişim halinde olarak destekleyici bir tutum sergiledi. Mağaza lokasyonunun tespitinden, o lokasyonda doğru mağazanın bulunmasına, mağazanın konumuna, cephesine, vitrinine kadar her türlü konuda görüş alışverişinde bulunduk. LG marka yöneticileri ile pozitif ve hızlı bir süreç sonucunda mağazamızı kısa sürede faaliyete hazır hale getirdik. Mağaza açılış sonrası ise ilk etapta müşteri kazanmak maksadıyla açılışa özel kampanyalar ile mağazalarımıza destek oldular. LG ile her an irtibatta olmamız, markanın bizleri dinleyerek çözüm üretmeye hazır olması memnuniyetimizi artıran faktörlerden oldu. Markaya güvenimizin ana temelini, firmanın Türkiye’ye bakış açısı, ürettiği yeni teknolojileri ülkemize entegre etme şekli, iş ortağı olarak firmamıza bakış açısı, satış pazarlama faaliyetleri, ülkemizdeki pazar payları ve bu payı arttırmak için yaptıkları faaliyetler oluşturuyor. LG Electronics, ürün yelpazesini anlamında da farklılaşma üzerine yoğunlaşıyor. Bunun ana temelini de firmanın kendi ürünlerini üretmeleri ve araştırma geliştirme faaliyetlerine diğer firmalardan daha fazla önem vermeleri oluşturuyor. Farklı teknoloji, ileri ve geliştirilebilir ürünler, kullanıcı ihtiyacına özel üretilen fonksiyonlar yıllardır bizim LG ürünleriyle bir ilk olarak piyasaya sürdüğümüz ve tüketiciye sunduğumuz faydalar. Geleneksel kanal Türkiye pazarında çok önemlidir. Bunun bizim toplumsal kültürel yapımız ile doğrudan ilişkisi bulunuyor. Tüketicimiz bire bir ilişki içerisinde bulunmak ve beklentilerine ilk elden yanıt almayı istiyor. Dolayısıyla ülkemizde geleneksel yapı her zaman var olacak ve dijital alışveriş ortamına varlığını sürdürmeye devam edecektir. Müşterilere hızlı servis verebilen, doğru ürünleri mağazalarında konumlandıran, stok gücünü arttıran, iç piyasa ile rekabet edebilen, mağazalarını temsil ettikleri marka standartlarında muhafaza edenlerin 2024’ü kayıpsız atlatabileceklerini düşünüyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*