Şenocak yeni ürünlerini bayileri ile buluşturdu

Soğutma sektörünün en önemli oyuncularından olan ve farklı gruplarda üretimini gerçekleştirdiği ürünleri dünyanın farklı coğrafyalarına ulaştıran Klimasan-Şenocak, 10 yılı aşkın süredir geleneksel hale gelen bayi toplantısını Antalya’da gerçekleştirdi. 09-11 Şubat tarihlerinde Concorde De Luxe Resort Lara’da yapılan toplantıya Türkiye’nin farklı yerlerinde bulunan iş ortakları katıldı.

Klimasan-Şenocak tarafından gerçekleştirilen bayi toplantısında firmanın 2023 yılı çalışmaları değerlendirilirken 2024 yılına dair hedefler ve stratejiler de paylaşıldı. Farklı gruplardaki yeni ürünlerin tanıtımının da yapıldığı toplantıda Seren Yönetim Kurulu Üyesi Selim Gizer, Klimasan – Metalfrio Solutions Grubu Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Asya’dan Sorumlu Ticari Üst Düzey Yöneticisi Deniz Ali Fıçı ve Klimasan-Metalfrio Solutions Türkiye Servis Müdürü Gürkan Kutluhan sunumlarını yaptılar. Gizer, markanın ana distribütörü olan Seren Pazarlama’nın 20. yılına dair genel bilgileri ve güncel gelişmeleri paylaştı. Metalfrio Solutions Grubu Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Asya’dan Sorumlu Ticari Üst Düzey Yöneticisi Deniz Ali Fıçı ise Klimasan-Şenocak’ın yapılanması, 2023 yılı rakamları ve sektör konumlanmasını katılımcılara aktardı. Klimasan-Metalfrio Solutions Türkiye Servis Müdürü Gürkan Kutluhan özellikle satış sonrası servisler alanındaki detayları dinleyicilerle paylaştı.

“Hedefimiz en iyi tedarikçi olmak”

Şenocak 2024 Bayi Toplantısı’nda bir konuşma yapan Seren Yönetim Kurulu Üyesi Selim Gizer, bu buluşmanın son derece önemli olduğunu ve iş ortaklarıyla birlikte yıllık değerlendirmeler yaparak her türlü konuda fikir alışverişi yaptıklarını söyledi. Dağıtım Kanalı dergimize özel açıklamalarda bulunan Gizer, Seren olarak 20. yıllarını kutladıklarını ve bu sürede büyük dönüşümler ve değişimler geçirerek geliştiklerini söyledi ve bunu iş ortakları ile yaptıklarının altını çizdi. Şu an itibariyle pazarlama ve dağıtım şirketi olarak üst sıraları zorladıklarını söyleyen Gizer, temel amaçlarının tüm markalarda en iyi tedarikçilerden biri olmak olduğunu belirtti. 15 yıldır derin dondurucu alanında Klimasan-Şenocak ile çalıştıklarının altını çizen Gizer, bu uzun iş birliğinin en iyi şekilde devam etmesi için de ellerinden geleni yaptıklarını belirtti. Şenocak’ın alanında uzman bir firma olduğunu söyleyen Gizer, markanın geniş ürün gamını her geçen gün kaliteli ve inovatif ürünlerle büyüttüğünü ve soğutma alanında sektörü yönlendiren uzman bir firma olduğunu vurguladı. Soğutma alanındaki ürünlerde pandemi öncesine kadar dönemsellik olduğunu ancak son 3-4 yıldır bu sürecin değiştiğini açıklayan Gizer, artık mevsimsellik kavramının ortadan kalktığını ve Klimasan-Şenocak’ın da bunu karşılamak için en iyi şekilde hazırlandığını söyledi. Seren’in her zaman için pazarlama ve dağıtımını yaptığı ürünlerin arkasında durduğunu ve kalite-fiyat dengesi özelinde de seçici olduğunu belirten Gizer, aynı şekilde satış sonrası hizmetler özelinde de oldukça hassas olduklarını vurguladı. Gizer, hedeflerinin her zaman için uzun vadeli düşünmek ve hem iş ortakları hem de müşterileri ile daha sağlam temellere sahip iletişim kurmak olduğunun altını çizdi.

Toplantıya katılan ve şirketin genel vizyonu ve önümüzdeki dönem stratejiler ile ilgili açıklamalarda bulunan Metalfrio Solution Grubu Avrupa, Ortadoğu, Afrika, Asya’dan Sorumlu Ticari Üst Düzey Yöneticisi Deniz Ali Fıçı, üretim tesisleri ve şirketin genel yapılanması hakkında bilgiler sundu. Sunumunda zorlu günlerde bayilerinin ve tüm iş ortaklarının verdikleri destekler için teşekkür ettiklerini söyleyen Fıçı, bütünsel kalite yönetimi içerisinde bir süreç izlemeye çalıştıklarını ve bunun da tüm hizmetlerinin kusursuz şekilde yürümesine yardımcı olduğunun altını çizdi. Fıçı, lansmanda dergimize özel açıklamalarda bulundu ve röportaj verdi.

Bayilerimizle yeni dönem için hazırız

Deniz Ali Fıçı
Metalfrio Solution Grubu Avrupa, Ortadoğu, Afrika, Asya’dan Sorumlu Ticari Üst Düzey Yöneticisi

Klimasan-Şenocak tarafından gerçekleştirilen ve artık geleneksel hale gelen toplantı ile ilgili görüşlerinizi alabilir miyiz?

Şenocak-Klimasan bayi toplantımız ve ardından gelen servis ağı toplantılarımız geleneksel olarak 10 yılı aşkın süredir yapılıyor. Bu toplantılarda iş ortaklarımızla bir araya gelmek bizler için her zaman çok önemli. Yıl içinde tüm bayilerimizin her türlü ihtiyaçlarını, dertlerini ve taleplerini dinliyoruz. Ama burada gündelik iş ortamından kopup, başka bir yerde bir araya gelip uzun vadeli stratejilerimizi ve önümüzdeki dönemi değerlendirmek çok verimli oluyor. Hem ekonomik şartlar hem de dünyanın içinde bulunduğu farklı koşullar, jeopolitik olarak farklı bölgelerde geçen olaylar hepimizi etkiliyor. Onlardan sıyrılıp bir arada burada olabilmek bizim için çok önemli. Bayilerimizle beraber geçtiğimiz yılı değerlendirerek önümüzdeki dönemi nasıl daha iyi geçirebiliriz, satışlarımızı artırabiliriz ve ürünlerimizi tüketicilere nasıl daha iyi ulaştırabiliriz konusunda fikir alışverişi yapıyoruz. Tüm süreçleri değerlendirerek nasıl iyileştirebiliriz konusuna odaklanıyoruz. Temel olarak bir strateji toplantısı yaptığımızı söyleyebiliriz.

Tüm sektörler ekonomik ya da siyasal birçok farklı açıdan çok sıkıntılı günler geçiriyor. Yıl sizin için nasıl geçiyor? Önümüzdeki dönemde nasıl stratejileriniz olacak?

Açıkçası artık belirsizliklerle yaşamayı gittikçe öğreniyoruz. Geçtiğimiz yıllarda bunu daha da açıkça gördük. Pandemi sonrası dönemin etkileri halen devam ediyor. Pandemi sonrası dönemin etkilerini ve sonuçlarını yaşıyoruz. Geçtiğimiz iki yıldır sadece ülkemizde değil, dünyada da çok ciddi bir ekonomik resesyon var. Farklı noktalarda ortaya çıkan politik sorunlar birbirini de tetikliyor. Genel olarak talebin çok düşmediği ama herkesin biraz daha konservatif davrandığı bir dönemdeyiz. Sadece belli bir ülkede, belli bir coğrafyada, belli bir bölgede değil esasında dünya ticaretinde biraz daha konservatif dönemler geçiriyoruz. Şu anda da onun etkileri görüyoruz. Ama biraz daha ülkemizde seçimlerin de sona ermesiyle ve yeni açıklanan ekonomik programla daha sağlıklı olarak gittiğimizi görüyoruz. İnsanları harcamaya yöneltmek için güvenlerini artırmaya ihtiyacımız var. Bu çok önemli bir konu. İhtiyaca yönelik harcama eğilimlerinin daha sıklaşacağını öngörüyoruz. Biz, şirket olarak zaten ticari ürünler üzerine faaliyet gösteriyoruz. Asıl portföy ticari ürünler. Gıda ve içecek sektörlerindeki müşterilerin tüm dünyada ve Türkiye’de ana üreticisi ve tedarikçisi konumundayız. Tüketicilerin harcamaları için daha güvenli koşullar oluşması bizim de dolaylı olarak işlerimizi etkiliyor. Tüketici ürünlerimizde de zaten mevcut bir trend var, yürüyen bir trend var. Yılın ikinci yarısında bunu görüyoruz. Bunun daha da olumlu etkilerini göreceğimize inanıyoruz. Bizim için en büyük belirsizlik koşulu kur baskısı. Kurun nasıl seyredeceği bizim için çok önemli. Özellikle ihracat tarafında çok dikkat edilmesi gerekiyor. Türkiye’nin hem üretim kalite hem de kur avantajıyla Avrupa pazarlarında yıllardır süregelen bir liderlik pozisyonu var. Bunu koruyabilmek, bu daha da ileriye götürmek tabii ki bizim en büyük hedefimiz.

Yeni yıl için ürünler ve ürün gruplarınız neler olacak? Öne çıkanlar hangileri olacak?

Öncelikli olarak yeni enerji regülasyonlarına göre bütün ürünlerimizi hazırlıklı hale getirmiştik. Özellikle tüketici ürünlerinde ve derin dondurucularda önden hazırlıklı olmamız bize bir avantaj sağladı. Ürün gamımızın tamamı yeni enerji regülasyonlarına uygun şekilde ilerliyor. Akabinde tabii ki mevcut ürün portföyümüzü belli versiyonları da ekleyerek ve estetik yaklaşımlarla zenginleştiriyoruz. 190’dan fazla farklı modelimiz var. Bunları hem Türkiye’de hem dünyadaki farklı coğrafyalarda pazarlıyoruz.

Bunun dışında en önemli konu bizim geçen sene yatırımına başladığımız, Gastroline adını verdiğimiz profesyonel mutfak çözümleri. Burada da soğutucu ve dondurucu işine girdik. Hem kendi soğutucu ve dondurucu alanındaki teknolojimiz hem de üretim ve performanstaki tecrübemizden yola çıkarak bu ürünlerle ilgili üretim kabiliyetlerimizi de geliştiriyoruz. Yeni yatırımlar yaparak bu sektöre girdik ve yolumuza devam ediyoruz. Bununla da ilgili daha çok yeniyiz ama bizim için önemli bir araç olduğuna inanıyoruz. Gastronomi alanında profesyonel mutfak ekipmanları satan, ihtiyacı olan firmalar için önemli bir tedarikçi olacağımıza inanıyoruz.

Bayiler sizin en önemli satış kanallarınız arasında. Bayilere özellikle ticari ürün gruplarında vermek istediğiniz bir mesaj var mıdır?

Birim hemen hemen tüm bayilerimiz hep uzun süreli ilişkilerimizin olduğu iş ortaklarımız. Zaten ana noktamız sürdürülebilir bir iş modeli oluşturmak. Bu sürdürülebilirlik sadece doğaya saygı, enerji konusunda çevre hassasiyeti değil. Tüm ilişkilerimiz ve iletişimimizi de kapsıyor. Üretim süreçlerimizden başlayarak kaliteli üretim ve müşteriyle olan güvenli tedarikçi olma stratejimizi kapsıyor. Onun için bayilerimizle uzun yıllardır süregelen güzel bir iş birliğine sahibiz. Bu iş birliğini devam ettirmek istiyoruz. Onların her şey koşulda arkasında olduğumuzu, bizim her zaman onlar için farklı iş modelleri sunduğumuzu bilmelerini istiyoruz. Ekonomik şartlar değişse de dünyadaki yeni konjonktöre ve değişimlere göre farklı iş modellerini hem kendi bayilerimiz için hem ana pazarlama-dağıtım iş ortağımız olan Seren için geliştiriyoruz. Arka planda ve işin mutfağında çok düşünüyoruz ve sürekli farklı iş modelleri kuruyoruz. Buradaki en önemli mesaj biziz yola devam edeceğimiz ve her zaman onları pazarda ve ürünlerini sattığı yerlerde mağdur etmemek çabalayacağımız. Finansal olarak onların arkasında her zaman bir güç olduklarını hissettirebilmek için iş birliğini sürdüreceğiz.

İbrahim Öz
ÖZ DTM – Muğla – Bodrum

Klimasan bizim yıllardır çalıştığımız bir marka. Markaya karşı bir aidiyet duygumuz var. İlk tercihimiz de her zaman Klimasan oluyor. Biz birçok markayla çalışan bir firmayız ama Şenocak bizim için çok önemli, şirketimizin bir yüzü sayıyoruz. Toplantı hem bayilerin motivasyonu için hem genel bilgilendirme açısından çok güzel oldu. Firmanın bayiye verdiği değeri gerçekten daha da farklı şekillerde gösterdiler. Toplantı genel olarak iyi geçti. Ayrıca yeni ürün gamını da burada tanımış ve yakından görmüş olduk.

Satmadığımız ürünleri bu sene pazarlama açısından değerlendirmeyi düşünüyoruz. Genelde perakende müşteriler sanayi tipi ürünlere ağırlık vermiyorlar. Ürün gamımıza perakende müşterilerimiz için de ürünler alacağız. Daha başarılı geçirmeyi bir yıl bekliyoruz ve umut ediyoruz.

Kadir Güneş
Güneş AVM / Konya-Ereğli

Klimasan-Şenocak uzun yıllardır çalıştığımız bir müşterimiz. Kendini sürekli olarak geliştiren bir firma. Yerli olması da ayrı bir avantaj ve güzellik. Bu açılardan oldukça memnunuz. Biz her yıl toplantılara katılım sağlamaya çalışıyoruz. Burada bizleri çok güzel ağırlıyorlar Kendilerine çok teşekkür ediyoruz ve toplantıların devamını diliyoruz. Bayilerde buluna ürünlere daha fazla reklam yapılmasını da rica ediyoruz.

Mehmet Delioğlu
Mavi Spot / Adana

Mavi Spot olarak Adana’da merkezimiz olmak üzere Mersin’de ise 2 mağazamız, Adana’da 3 mağazamız bulunuyor. Bizim farklı alanlardan olmak üzere 17 firmaya bayiliğimiz bulunuyor. Çalışmalarımız sürekli gündemde tuttuğumuz için sürekli kendi ortamımızda aktif oluyoruz. Bu da satışlarımıza yansıyor. Klimasan da en önem verdiğimiz ve birlikte çalışmaktan dolayı mutluk olduğumuz markalardan biri. 

Toplantının da genel olarak iyi geçtiğini söyleyebilirim. Türkiye’nin dört bir yanından gelen firmalar var ve satışını yaptıkları ürünler de oldukça kaliteli. Biz de Mavi Spot olarak sattığımız tüm ürünlerden memnunuz. Müşteri memnuniyetine önem verdiğimiz için en kaliteli ürünleri seçmeye önem veriyoruz.

Resul Boyraz
Tekbir Home / Kahramanmaraş

Yaklaşık 5 yıldır, Adana’da bulunan Seren Pazarlama aracılığıyla markayla çalışıyoruz. Her yıl yapılan toplantılara katılıyorum, çok özenli bir hazırlık yapıyorlar. Ürünü bize çok iyi anlatıyorlar. Tüm ayrıntılar veriliyor.  Servis operasyonunda görev yapan arkadaşların da burada olması çok iyi oldu. Bize bu ürünün gidişatını, Türkiye genelinde ve yıl içerisinde nasıl strateji ile hareket edileceğini ve servis hizmetlerinin nasıl olduğunu anlatıyorlar. Markanın servis ağı çok güzel, aradığımız zaman hızla geliyorlar. Son birkaç yıldır kendi merkezi sistem servis ağını da kurdular. Bu noktada hiçbir sorun yaşamıyoruz. Diğer bilindik markalarla karşılaştırdığımız zaman aynı performansı görebiliyorum. Ürünün kalitesi olarak 1 yılda 350 – 400 adet arası ürün satıyoruz. Türkiye’de, Manisa’da üretilmesi ayrı bir ayrıcalık. Yerli olması, ihracat yapılması ve ülkeye döviz sokması da çok değerli bizler için. Bu anlamda buna da dikkat ediyoruz. Çok memnunuz markadan ve ürünlerden. Toplantı geçen yıllara göre daha kısa oldu. Ancak genel olarak amacına ulaştı. İçerik ve sunumlar açısından çok iyi bir vakit geçirdik diyebilirim.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*