Klima pazarında akıllı cihazlar ön plana çıkacak

Gürses Kurumsal Pazarlama Müdürü Bülent Koç

Türkiye klima pazarını genel olarak değerlendirir misiniz? Son dönemde ne tür değişimler oldu, sektörde nasıl bir eğilim söz konusu?

Türkiye klima pazarı özelinde baktığımızda 2023 yılında sektör büyümesi %70 civarında gerçekleşti. 2024 yılında pazar adetlerinin en az 2023 yılı kadar olacağını öngörmekteyiz. Ayrıca Avrupa’da satış ivmesi hızla artan portatif klimalar Türkiye pazarında da büyüme etkisini gösterecektir.

Klima pazarındaki genel konumunuz nedir? Hangi ürünleriniz ile öne çıkıyorsunuz, fark yaratıyorsunuz?

Klima pazarında geleneksel kanala ürün tedariği yapan bir pozisyondayız. Klima ürünlerinde TCL klima ürünleri özelinde giriş segment cihazlarımızda bile standart wifi, 3 yöne otomatik salınım gibi diğer markaların orta ve üst segmentlerinde yer alan özelikleri sağlayabiliyoruz. Ayrıca piyasada taze hava sağlayan duvar tipi tek split klima olan Freshair serisi ürün gamımızda yer almaktadır. Ayrıca geçen seneden farklı olarak bu yıl ürün gamımıza multi klima, portatif ve salon tipi klimaları ekleyerek zenginleştirdik. Aynı şekilde ara bir BTU olan 15.000 BTU klima ürünümüzü de bu sene satışa açmış bulunmaktayız. Samsung klima ürün gamımız wind free özelliği ile öne çıkan bir diğer markamızdır. Altus klima ürün grubunda ise 9000 BTU’dan 24.000 BTU’ya kadar ürün segmenti ile klima tedariğimiz devam etmektedir.

Tüketiciler klima satın alırken en çok hangi özelliklere dikkat ediyor? En çok hangi satın alma kanalını tercih ediyorlar?

Enerji verimliliği yüksek, düşük ses düzeyinde çalışan, tasarımı şık ve akıllı ev sistemlerine uyumlu wifi özelliği ile uzaktan erişim imkanı olan cihazlar tüketici tarafından tercih sebebi olmaktadır. En çok tercih edilen satış kanalını %90 oranında geleneksel kanal bayileri olarak gözlemliyoruz.

Klima ürünlerinde çevre ve doğa koruma özellikleri olarak hangi teknolojiler öne çıkıyor? Bu teknolojiler tüketiciler tarafından nasıl karşılanıyor?

Satın almada bir tercih sebebi oluşturuyor mu? Giriş ve orta segment cihazlarımız soğutmada A++ verimli ve çevre dostu R32 gazlıdır. Üst seviye cihazlarımızda A+++ enerji verimliliğine çıkabilmekteyiz. Enerji maliyetleri her geçen gün yükseldiği için enerji verimliliği olan cihazlara talepler artma eğilimi gösteriyor.

Önümüzdeki dönem için öne çıkacak teknolojiler nelerdir?

Mevcut duvar tipi klima cihazları sadece taze hava sağlarken yeni nesil serilerimizde önümüzdeki dönemde iç mekanlardaki kirli havayı dışarı atma özelliğine de sahip olacaktır. Salon tipi cihazlarda da taze hava özellikli ürünleri de Türkiye’ye getirmeyi planlıyoruz. Ayrıca yukarıda belirtiğimiz üzere akıllı cihazlar öne plana çıkacak ve alım nedeni oluşturabilecek yenilik olarak göze çarpıyor.

Klima satışları sonrası montaj süresince ne türlü sorunlarla karşılaşıyorsunuz? Bunun çözümü için önerileriniz var mı?

Klima günlük ihtiyaçlardan biri haline geldi fakat kullanıcılara bu ürünleri en çok ihtiyaçları olduğu zaman değil, bütçeleri en müsait olduğunda tedarik etmelerini önerebiliriz. Bizim özellikle sezonda klima montaj konusuna olan çözümümüz servis ağımıza daha fazla yatırım yapmak ve tüketiciye en hızlı kurulum desteği sağlamak olduğunu söyleyebiliriz.

Markanızın tüketiciye ulaşması konusunda yaptığınız özel çalışmalar nelerdir?

Bu konuda farklı iletişim kanallarını kullanmaktayız. Bunları gerek satış noktalarında bayilerimizdeki ürün görünürlüğünü arttırıcı stant ve teşhir çalışmaları gerekse de çizgi üstü influencer iletişimleri, açık hava reklamcılığı ve yaz döneminde en çok dinlenen radyo programlarında sponsorluk gibi farklı mecralarda çalışmalarla da destekliyor olacağız.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*