Müşterilerine hızlı ve sorunsuz montaj hizmeti sunabilen firmalar öne çıkıyor

Daikin Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Tuncer Gülsaran

Türkiye klima pazarını genel olarak değerlendirir misiniz? Son dönemde ne tür değişimler oldu, sektörde nasıl bir eğilim söz konusu?

Geçtiğimiz yaz sezonunda sıcaklıkların mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi ve enflasyonist ortamda düşük kredi faizlerinin alım iştahını da arttırması nedeniyle klima talep ve kullanımında yoğun bir artış oldu. Türkiye’de klima pazarı, tüm zamanların rekorunu kırarak 2022 yılına göre %35 arttı. Hem yerli üreticilerin üretim kapasitesi hem de ithalatçı firmaların bulundurduğu stoklar sebebi ile tüketici talepleri yanıtsız kalmadı. Burada özellikle müşterilerine hızlı ve sorunsuz montaj hizmeti sunabilen firmalar öne çıktı. Ayrıca, 6 Şubat depremi sonrasında özellikle konteyner kentlerde ısınma ihtiyacının karşılanabilmesi için klimalar tercih edildi. Deprem bölgesinde kurumların toplu alımları da bu seneki pazarı arttıran önemli faktörlerden biriydi.

Klima pazarındaki genel konumunuz nedir? Hangi ürünleriniz ile öne çıkıyorsunuz, fark yaratıyorsunuz?

Daikin Türkiye, hem oldukça geniş ürün gamı hem de geniş servis ağı sayesinde, her bütçe ve ihtiyaca uygun iklimlendirme ihtiyacına çözüm üretebilmektedir. Çoklu marka stratejimizle birlikte tüketici piramidinin her kısmına hitap edebiliyoruz. Amiral gemimiz tabi ki Daikin markamız, bunun yanı sıra Airfel markamızla da pazardan ciddi bir pazar payı alıyoruz. Ayrıca Daikin bayilerinde alternatif olarak satılan Daylux ve direkt son tüketiciye sadece e-ticaret kanalı üzerinden sattığımız Kaira markalarımız da mevcut. Cihazlarımız patentli hava temizleme teknolojisinden, sıcaklık ve hareket algılayan sensörlere kadar fonksiyonel birçok özelliği klima modellerinde barındırıyor. Daikin, iklimlendirme başlığı altında ısıtma ve soğutmayı verimli bir şekilde yapabilmenin yanı sıra, iç hava kalitesini de önemser. Bu nedenle neredeyse tüm ürün gamında hava temizleme filtreleri ve beraberinde Daikin’e özel, patentli hava temizleme teknolojisi olan Flash Streamer’ıiçeren modelleri tüketicileri ile buluşturur. Flash Streamer, elektronların enerjisini kullanarak hava moleküllerinin, kimyasal reaksiyonlarla zararlı partikülleri yok etmesini sağlar. Polen, alerjenler ve diğer zararlı partikülleri parçalar ve rahatsız edici kokuları gidererek daimi temiz hava sunar.

Tüketiciler klima satın alırken en çok hangi özelliklere dikkat ediyor? En çok hangi satın alma kanalını tercih ediyorlar?

Türkiye’de klima satın alınırken dikkat edilen özellikleri 5 başlıkta özetlersek şunları söyleyebiliriz; enerji verimliliği, filtreleme teknolojileri, ses seviyesi, hava dağılımı optimizasyonu ve satış sonrası hizmetler yetkinliği. Daikin , A+++ enerji verimliliğine sahip cihazlarıyla standart A++ cihazlara göre önemli ölçüde elektrik tasarrufu sunuyor. Gümüş alerjen, titanyum apetit gibi filtreleme teknolojilerinin yanı sıra, Flash streamer teknolojisiyle iç hava kalitesi konforunu tüketicilere hissettiriyor. Daikin özel tasarım fanlarının da katkı sunarak 19 dB ses seviyesine kadar düşürdüğü ses basıncıyla pazarda sessiz çalışma konusunda haklı bir üne sahip. Hava dağılımını da 3 boyutlu hava akışı, akıllı göz teknolojileri ile optimize ediyoruz. Ayrıca markamızın tüketici nezdinde yüksek takdir görmesi, dünyada 100. yılını kutlayan köklü bir iklimlendirme markası olmamızın yanı sıra, satış sonrası hizmetlerde yüksek kaliteli hizmet prensibimizden de kaynaklanıyor.

Klima ürünlerinde çevre ve doğa koruma özellikleri olarak hangi teknolojiler öne çıkıyor? Bu teknolojiler tüketiciler tarafından nasıl karşılanıyor?

Satın almada bir tercih sebebi oluşturuyor mu? Düşük küresel ısınma potansiyeline sahip R32 soğutucu akışkanının iklimlendirme sistemlerinde kullanılabilirliği Daikin Ar-Ge’si sayesinde tüm dünyada mümkün olmuştur. 2015 yılından bugüne üretilen Daikin split klimalar, doğaya etkisini eski soğutucu akışkanlara göre 3’te 1 oranında azaltan yeni nesil soğutucu akışkan R32 ile üretilmektedir.

Klima satışları sonrası montaj süresince ne türlü sorunlarla karşılaşıyorsunuz? Bunun çözümü için önerileriniz var mı?

Özellikle sıcak yaz günlerinde artan talepleri karşılayabilmek için yoğun bölgelerde ekip sayımızı gerekirse daha düşük sayıda montaj talebi olan bölgelerden kaydırarak artırıyoruz. Ayrıca tüketicilerin önem verdiği konulardan biri de hızlı montajın yanında, montaj için verilen takvime servis ekiplerinin uyum sağlaması. Bu konuda da call center ekiplerimizin, hem müşteri hem de yetkili servislerle görüşerek koordinasyonu sağlanması için maksimum çaba harcıyor, ekiplerimizi bu doğrultuda eğitiyor ve çağrıların hızlı ve doğru bilgiyle karşılanması adına dijitalleşmeyle ilgili önemli adımlar atıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*