Hedefimiz, tüketicilere evde geçirdikleri zamanı daha değerli ve keyifli kılmak

Groupe SEB Türkiye Pazarlama Direktörü Geoffrey Bien

“Sürdürülebilir gelişim kavramı Groupe SEB’in tüm stratejilerinin merkezinde yer alıyor. Ev içindeki yaşam alanlarımıza inovasyon ve kolaylık katmayı hedeflerken bir yandan da tüm bunları nasıl daha sürdürülebilir hale getirebileceğimize odaklanıyoruz.  2024 yılında çevre dostu ve inovatif ürünlerimizin tanıtımına devam edeceğiz.”

Groupe SEB 2023 yılını nasıl kapattı? 2024 yılına nasıl başladınız? Genel olarak markanın son dönemdeki çalışmalarından ve projelerinden bahsedebilir misiniz?

Küçük ev aletleri (KEA) pazarı 2023 senesinde hem adette hem de ciroda – rekor bir oran- yüzde 130’un üzerinde büyümeye tanık oldu. Bu nedenle bizim de önceliğimiz tüketici beklentilerine cevap verecek şekilde ürün tedariği ve lansman planlarına odaklanmak oldu. Üstelik sadece KEA pazarında değil tava tencere kategorisinde, aksesuar ürünlerimizde de aynı şekilde önemli lansmanlar ile markalarımızın gücünü pekiştirdik. 

2023’te Türkiye’de 30’uncu yılımızı kutlarken ciromuzu Groupe SEB olarak kendi bulunduğumuz bölge içerisinde ikinci büyük grup olarak tamamladık.

Hali hazırda lider olduğumuz tencere ve tava gibi kategorilerin yanı sıra, Türkiye’de ütü ve yağsız fritözler (Easy Fry) kategorilerinde de yüksek pazar payına sahibiz.

2024’te önceliklerimiz markalarımızın ilgili kategorilerde hem online hem de offline olarak stoğunu yönetmek, satış arttırıcı kampanyalar ve yenilikçi lansmanlara devam etmek olacak. 

Son dönemde Tefal özelinde doğayı koruyan ekolojik ve tüketiciyi sağlığının destekleyen sağlıklı pişirme teknolojilerine ürünler piyasaya sürüldü. Bu alandaki genel stratejiniz nasıl ilerliyor?

Sürdürülebilirlik ve sağlık temaları, inovasyon planlarımızda öncelikli olan temel alanlardır.

Üretim sürecinde karbon emisyonunu yüzde 75 azaltan, yüzde 100 geri dönüştürülmüş alüminyum gövdesiyle ayrışan seramik kaplamalı Ceramic (RE)NEW serimizi 2023 yılında pazara sunduk. Yine aynı Tefal kalitesinde yapışmazlık ve dayanıklılık özelliklerine sahip bu ürünümüzle hem tüketicilerin farklı beklentilerine cevap vermiş oluyoruz hem de gerçekleştirdiğimiz lansmanlarla marka algısını kuvvetlendirmemiş oluyoruz. 

Tefal markası zaten tava ve tencere kategorisinde halihazırda bir kaplama kalitesi algısına sahip olduğu için tüketiciler nezdinde oradaki teknolojik ve inovatif kas ve marka gücümüzü yağsız fritöz kategorisinde kullanıyoruz. Kendimize özel patentli kaplamalarımız var. Gerçekten daha az yağlı pişirdiği için ve tadını da kaybetmeden farklı tarifleri denemeye imkan tanıdığı için yağsız fritözlerin (Easy Fry) sağlıkla beraber özdeşleşen bir kategori olduğuna inanıyorum.  

Yakın zamanda piyasaya sürülen yeni ürünleriniz var mı? Yenileri olacak mı?

2024 yılında, Elektrikli Ev Aletleri (Islak ve kuru aksesuarlı Dikey Süpürgeler, daha iyi performans için yenilenen tasarımı ve otomatik toz toplama istasyonuyla Robot Süpürgeler), Elektrikli Pişirme Ürünleri (Yağsız Fritözler), Ütü (inovatif buharlı ütü de dahil), Sıcak İçecek Hazırlama Ürünleri (Tam Otomatik Kahve Makineleri) gibi tüm ana kategorilerde yeni ürünlerimizi piyasaya sürüyoruz.

Markanın sürdürülebilirlik konusundaki çalışmalarından bahseder misiniz? Özellikle Türkiye’de yapılan ve öne çıkan projeler hangileri?

Tefal ile her zaman “hayatları kolaylaştırmayı” temsil ettik. Gelecekte de hedefimiz, tüketicilere evde geçirdikleri zamanı daha değerli ve keyifli kılmak için kaliteli, uzun ömürlü, yenilikçi ürünler sunmaya devam etmek olacaktır.

Geri dönüştürülebilir malzemelerden ürettiğimiz ürünler portföyümüzde giderek daha fazla yer kaplıyor ve yine gururla söylediğimiz 15 senelik tamir edilebilme garantisi Tefal’in altında sürdürülebilirlik çatı iletişimini oluşturan ana maddeler diyebiliriz.

Sürdürülebilir gelişim kavramı Groupe SEB’in tüm stratejilerinin merkezinde yer alıyor. Ev içindeki yaşam alanlarımıza inovasyon ve kolaylık katmayı hedeflerken bir yandan da tüm bunları nasıl daha sürdürülebilir hale getirebileceğimize odaklanıyoruz.  2024 yılında çevre dostu ve inovatif ürünlerimizin tanıtımına devam edeceğiz. Zaten tüketicilerin de markalardan beklentileri bu yönde giderek büyüyor. Amiral gemimiz olan Tefal, yüzde 100 oranında dönüştürülmüş alüminyum üreten ve kirliliği yüzde 90 oranında düşüren ilk üreticilerden biri. Tüm Tefal üretim bölgelerinde çevresel standart ISO 14001 çevre yönetim sistemi belgesine sahip. Tencere ve tavalarımızın yüzde 80i sonsuza kadar geri dönüştürülebiliyor Çevre dostu geri dönüştürülebilir ürünler üretiyoruz. Mevcut ürünlerimiz öncekilere göre 3 kat daha uzun ömürlü.

Mağazalaşma çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz? Tefal Shop açılışlarına bu yıl içerisinde de devam edecek misiniz?

Perakendedeki varlığımızı ve gücümüzü artırmak stratejimizin çok önemli bir kısmını oluşturuyor. Bu sebeple de sürekli olarak farklı lokasyonlardaki yeni fırsatları araştırıyor ve değerlendiriyoruz. Örneğin, yakın zamanda İzmir ve Kayseri’de mağazalar açtık. Yeni mağazalar açma stratejimiz önümüzdeki aylarda da devam edecek.

Tüketicilere mağaza içinde deneyim alanları oluşturma da öne çıkan trendlerden biri. Sizin de bu konuda çalışmalarınız var. Bu alanda nasıl farklılaşıyorsunuz?

Mağazalarımızdaki ürünlerin görünürlüğünü artırmak için deneyim köşeleri oluşturduk. Lightbox dediğimiz ışıklı paneller ve ürünlerin özelliklerini sergileyen fonksiyonel standlar tasarladık. Yeni ürünlerimizi en verimli şekilde sergilemeye odaklanıyoruz.

Genel ekonomik koşulları göz önüne alarak küçük ev aletleri sektöründeki genel eğilimi nasıl değerlendiriyorsunuz? Önümüzdeki dönemde üretim, satış, satın alma vb. konularda nasıl bir pazar bizleri bekliyor?

Pandemide gerçekten eve dönüş evde yemek hazırlanması ve evde kullanılan küçük ev aletleri ürünlerinin satışlarında çok büyük bir artış gördük. Normale dönme aşamasında birkaç ay piyasa biraz daha durgun adet anlamında biraz daha daralma yaşadıktan sonra şu anda yine çift haneli büyüme rakamlarından bahsettiğimiz kategorilerimiz var. Sağlık endişesiyle evde yapılan yemeklerin artması içeriğini kontrol edilebilir malzemelerde yine dışarıda yemek yemenin çok pahalı olması gibi çevresel faktörler sebebiyle hala tüketicilerimiz eve dönüş trendinde diyebiliriz. 

Küçük ev aletleri (KEA) pazarı 2023 senesinde hem adette hem de ciroda rekor yüzde 130’un üzerinde büyümeye tanık olduğunu söylemiştim. Pazarda ‘almazsam kaçırırım’ trendinin hakim olduğunu görüyoruz, alınmak istenen ürünlerin daha pahalılaşması ya da alınamaması endişesi var.

Daha yapısal olarak değerlendirecek olursak, pazar değerimiz, tüketicilerin günlük yaşamını daha kolay ve daha keyifli hale getirmek için Tefal markasının DNA’sının özünde olan yeni kullanım alanları yaratmayı, rahatlığı ve daha iyi sonuçları teşvik eden inovasyon anlayışı tarafından yönlendirilir.

2024 yılında pazarın, çekiş gücü yüksek Dikey Süpürgeler ve Tam Otomatik Kahve Makineleri gibi ürün kategorileri tarafından yönlendirilirken, aynı zamanda makroekonomik yönelimlere de oldukça bağımlı olacağı görüşündeyim.

Uzun dönemli bir marka yolculuğunun sırrı nedir? Bir marka nasıl bu kadar uzun süre ayakta kalabilir ve pazar payını koruyabilir?

Küçük ev aletleri sektörü dendiğinde dünyada referans noktası konumundayız. Groupe SEB 1857 yılında kurulan ve 130’dan fazla ülkede, 35 binin üzerinde çalışanı ile faaliyet gösteren bir Fransız şirketi. 1994 yılından bu yana da Türkiye’deyiz. Groupe SEB çatısı altında yaklaşık 35 marka yer alıyor. Türkiye’de Tefal, Rowenta, WMF ve Krups markalı ürünlerimizle yer alıyoruz. Sadece kendi markalarımızı satan münhasır 120 mağazanın yanı sıra, markamızı tüketiciyle buluşturduğumuz 800’ün üzerinde satış noktamız var. Küçük ev aletleri sektörü dendiğinde dünyada referans noktası konumundayız. Groupe SEB çatısı altında yaklaşık 35 marka yer alıyor.

Hayatları kolaylaştırmak ve kullanıcılara ilham vermek için her zaman elimizden geleni yaptık. Biz inovasyonu sadece tüketim alışkanlıklarını tamamen değiştiren yenilikler olarak düşünmüyoruz, günlük hayatı kolaylaştıran, deneyimledikten sonra vazgeçemeyeceğiniz özellikler taşıyan yenilikler olarak da tanımlıyoruz. Başla deyimle bizim sırrımız “yaptığımızı söylüyoruz, dediğimizi yapıyoruz.”

Önümüzdeki dönem için genel stratejileriniz ve hedefleriniz neler olacak?

Şirketimiz sağlam temeller üzerine kurulu, tutkulu ve motive ekiplerle çalışıyoruz. Dolayısıyla çalkantılı zamanları daha kolay ve çevik bir şekilde atlatabileceğimize inanıyorum. Potansiyel tüm büyüme fırsatlarını yakalayarak ve uygulamada mükemmelliğe odaklanırken rekabet gücümüzü ve performansımızı da artırabileceğimizi düşünüyorum.

Bunun yanı sıra biz her zaman hazırlıklarımızı ve ürün planlarımızı birkaç farklı senaryoya göre şekillendirerek kendimizi tüm koşullara hazırlıyoruz. Örneğin sadece tek bir ürün kategorisine ya da satış kanalına odaklanmadan hem tedarik hem de finansal riski yönetmek gibi. Yine aynı şekilde senelerdir çalıştığımız güçlü iş ortaklarımızın varlığı da bizi finansal olarak piyasa şartlarına daha da çok hazırlayacak.  Sektördeki trendlerle paralel olarak e-ticaret kanalında büyümeye devam etmek istiyoruz. Satışlarımızda e-ticaretin ciro payını yüzde 30’ların üzerinde çıkarmayı hedefliyoruz.  Bu planı yaparken tabii ki diğer kanallarda da yatırımlara ara vermeyeceğiz. Saha stant planlamaları, satış kampanyaları ve inovatif yeni ürün lansmanlarının planları tüm satış kanallarımız için belirlendi.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*