Philips TV, Ambilight’ın 20. yılını kutluyor

Ambilight Teknolojisi, 2004 yılında IFA'da ilk televizyonların piyasaya sürülmesinden 20 yıl sonra bile televizyon izlemeyi benzersiz ve sürükleyici bir deneyime dönüştürmeye devam ediyor.

Bugüne kadar 35 milyon Ambilight TV sahiplerine ulaştı ve kullanıcıların yüzde 80’den fazlası bir sonraki televizyon seçimlerini yine Ambilight TV’den yana kullanmak istediğini belirtti. Ambilight özellikle son yıllarda Philips markası altında piyasaya sürülen en popüler tüketici elektroniği teknolojilerinden biri haline geldi. 

Ambilight teknolojisi yolculuğuna, ilk olarak 2004 yılının Eylül ayında Berlin IFA Fuarı’nda tanıtılan LCD ve Plazma TV modellerle başladı. TP Vision çatısı altında sunulan Philips Ambilight TV teknolojisi serinin yeni amiral gemisi modeli OLED+959’la çıtayı daha da yükseltti.  

Ambilight teknolojisi, ilk olarak karanlık odada uzun süre TV izleyen kullanıcılar için özel kontrast algılama özelliğiyle göz yorgunluğunu azaltmaya yardımcı olmak amacıyla üretildi.   

Görüntüyü ekranın ötesine taşıyor 

Philips’e özgü olan Ambilight, TV setinin çevresindeki duvarlara, görüntünün renklerine ve parlaklığına uyum saglayacak sekilde otomatik olarak değişen, yumusak bir ışık yansıtıyor. Ambilight; algılanan kontrastı, rengi ve ayrıntıyı güçlendirerek, kullanıcılarda daha geniş bir görüntüye baktığı hissini veriyor. 

Ambilight, ilk lanse edildiği günden bu yana on iki defa iyileştirme geçirdi ve sistem giderek daha sofistike ve güçlü hale geldi. Aynı dönemde, TV çerçevelerinin boyutu da minimalize edildi. Teknolojinin kullanıcılara getirdiği en büyük fayda, kullanıcılarda bıraktığı ‘’ekrandaki görüntünün setin sınırlarının çok ötesine uzanması izlenimi’’ olarak öne çıkıyor. 

Ambilight, 2004 yılında ekranın her iki tarafında aynı rengi gösteren CFL’ler (soğuk floresan lamba) kullanılarak piyasaya sürüldü. Bunu, 2006 yılında her iki tarafta farklı renkler gösterebilen ‘stereo’ versiyonu, ‘surround’ ve setin üç ve dört tarafına monte edilen surround versiyonu olan ‘full surround’ versiyonları takip etti. 

Tasarımında 2250 adet De Beers Pırlantası yer aldı

2006 yılında Philips TV, bir milyon Ambilight setinin satıldığını duyurdu. 2007 yılında gerçekleşen Tüketici Elektroniği Fuarı’ndaysa (CES Las Vegas) 2250 adet De Beers pırlantayla tasarlanmış en pahalı Ambilight TV markanın dönüm noktası olarak tarihe geçti. 

2007 yılı aynı zamanda Ambilight’ın CFL’leri LED’lerle değiştirdiği ve sistem için yeni bir inovasyon çağı başlattığı bir yıldı. Markanın amiral gemisi modeli Aurea seti de piyasaya sürüldü. 

TP Vison, Ambilight teknolojisini geliştirmek amacıyla sürekli olarak yatırımlara devam etti ve 2022 yılında her bir LED içindeki renk sayısını üçten dokuza çıkaran ve halo efektinin yoğunluğunu ve boyutunu daha da artıran ‘’Yeni Nesil’’ versiyonunu piyasaya çıkardı. 

Yeni 65OLED+959 TV’nin raflarda yerini almasıyla TP Vision, Ambilight özellikli sistemin en gelişmiş versiyonunu tanıtmış oldu. Televizyonun arka tarafına monte edilmiş olan renkli LED’lere birden fazla lens ekleyerek sürükleyici izleme deneyimini yeni bir boyuta taşıdı.  

Ambilight plus teknolojisiyse; daha dinamik, büyük ve yüksek çözünürlüklü bir halo efekti oluşturması ve dört farklı halo efekti farklı derinliklerde yeni iki boyutlu etkiyle birleştirmesiyle öne çıktı. 

Ambilight’ın 20. Yıldönümü hakkındaki mutluluğunu TP Vision Avrupa Genel Müdürü Johnson Su “Herhangi bir teknolojinin bu kadar güncel ve benzersiz olması, yirmi yıldır sürekli artan popülaritesi bu teknolojinin geçerliliğinin en önemli kanıtı. Ambilight plus ile sistemin şimdiye kadarki en iyi versiyonunu kullanıcılarımızla buluşturduğumuzu açıklamaktan dolayı çok mutluyum. ‘’ sözleriyle aktardı. 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*