Beyaz eşya perakendeciliği sevmeden yapılabilecek bir iş değildir

Abdullah Sevinç / Truva Dtm. Ltd. - ESKİŞEHİR

Kısaca kendinizi, firmanızı ve kuruluş hikayenizi anlatabilir misiniz? Neden beyaz eşya perakendeciliğini tercih ettiniz?

1968 yılında Ankara’da doğdum. Ankara Ticaret Lisesi 1985 yılı mezunuyum. 1995 yılına kadar serbest muhasebe ve müşavirlik işi ile iştigal ettim. Bu mesleğin bana uygun olmadığını düşünerek, bir inşaat firmasında ortak ve yönetici olarak çalıştım. 2001 yılında yaşanan ekonomik kriz nedeni ile bu faaliyetimizi sonlandırmak zorunda kaldım. Serbest ticaretin bana uygun olmadığı gibi düşüncelerle, yerel yönetimlerde yöneticilik, şirket genel müdürlüğü görevimi sürdürürken, bir yandan da aklım ticari faaliyetlerdeydi. İş ortağım Koray Ünsalsoy kardeşim ile yıllardır tanışıyor olmamız neticesinde ve onun teklifi ile beyaz eşya sektöründe ticari faaliyetimiz 2012 yılında Vestel markası ile başladı. Ardabey Group çatısı altında bulunan Ardabey Dtm. Ltd. Şti. ile Truva Dtm. Ltd. Şti. bünyesinde 24 mağaza ile beyaz eşya, Çilek Mobilya ile de perakende dalında hizmet vermeye devam ediyoruz.

Mağazacılığın haricinde başka hangi iş kolları ve sektörlerle ilgileniyorsunuz? Ayrıntılı olarak anlatır mısınız?

İnşaat müteahhitliği faaliyetine Milas/Bodrum çevresinde devam etmekteyiz. Bodrum / Gümbet’te 2 adet, 24 odalı butik otel işletmekteyiz.

Vestel markası size ne ifade ediyor? Sizin gözünüzle markanızı anlatır mısınız?

Vestel markasını yerli ve milli olması, yerli bir markamızın böylesine başarılı olması bizleri hem gururlandırmakta hem de markamıza duyduğumuz güven ve saygıyı güçlendirmektedir. Gönül ister ki ülke olarak Vestel gibi birçok markalar çıkarabilelim. Hem ülkem hem de kendi adıma Ahmet Nazif Zorlu Bey ve ekibine şükranlarımı sunmak isterim.

Siz Ankara kökenli bir bayisiniz. Neden Eskişehir’de bir yatırım yapma ihtiyacı duydunuz? Size bu bölgede cazip gelen avantajlar nelerdi?

Vestel Genel Müdürlüğü ve Bölge Müdürlüğünden teklif gelmesi üzerine bizler de Eskişehir ile ilgili araştırmalar yaptık. Yeni bir şehir bizleri heyecanlandırdı. Büyüme odaklı bir şirket olmamız ve Ankara bölgesinde Vestel markası için büyüme alanı olmadığını düşündüğümüzden, Eskişehir ilini değerlendirmeye aldık. Günlerce Eskişehir’de mesai harcadık, hafta içi ve hafta sonu ticari hareketliliği inceledik. Sonuçta bir potansiyel olduğunu, ticari hayatın hareketliliği ve en önemlisi Vestel markasının görünürlüğünün artması ile Vestel markasının payının da artacağını öngördük, yatırım yapılabilir seviyede olduğuna kanaat getirdik. 3 ay gibi kısa bir sürede 4 mağaza açtık ve faaliyetimize devam ediyoruz.

Eskişehir’de ne tür reklam faaliyetlerinde bulunuyorsunuz? Tüketici sayınızı artırmak için sosyal medya gibi yerlerde ne tür çalışmalar yapıyorsunuz?

Reklam çalışmalarının faydasını görüyor musunuz? Şehrin görünür yerlerinde bulunan billboardlar, tramvay güzergahında bulunan raket panolar ve dijital reklam alanlarını kullanıyoruz. Reklam araçlarını çeşitlendirmek içinde arayış içindeyiz. Sosyal medya platformlarını aktif bir şekilde kullandığımızı söyleyebilirim. Profesyonel bir ajans ile reklam ve tanıtım faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz. Reklamın bir gider kalemi değil yatırım olduğunun her zaman bilincindeyiz.

İşinizi severek mi yapıyorsunuz. Herhangi bir sektörel sıkıntınız var mıdır?

Bu sıkıntıları aşabilecek çözüm önerileriniz nelerdir? Perakende ve beyaz eşya özellikle sevmeden yapılabilecek işler değildir. Çok fazla emek ve çaba harcamamıza rağmen işimize aşk ile bağlı olduğumuzu söyleyebilirim. Şu günler piyasa açısından çok zor olsa da ve epeyce zorlanılsa da geçici olduğunu ve sektörün yine çok canlı olacağı günlere döneceğini bekliyoruz.

Mesleğiniz size göre sürdürülebilir bir iş mi? Çocuklarınıza yaptığınız işi önerir misiniz?

Kesinlikle sürdürülebilirliği sağmamız lazım, çocuklarımıza kurumsal bir yapı emanet edebilmeliyiz. Günü geldiğinde bayrağı devredip, yeni bir bakış açısı ve vizyonla geleceğe yürümemiz gerekir.

Sektöre genel bir mesajınız var mıdır?

Sektörümüzde bulunan firmaların günümüz perakendeciliğine ayak uydurması, iş geliştirme yönünde sağlıklı adımlar atması, finans yönetimi konusunda profesyonel bir bakış açısı geliştirmeleri gerekmektedir. Firmaların kurumsal yapılarını oluşturup devamlılığı sağlamaları lazım.

Enflasyonist ortamlarda beyaz eşya güzel kazançlar sağladı. Ancak özellikle seçimlerden sonra piyasada sıkıntılar başladı. Bu konuda neler söylemek istersiniz?

Enflasyonla mücadele ve sıkı para politikası açısından zor günler geçirmekteyiz. Ancak bunun bir süreç olduğunu, bu döneme özgü önlemler alarak bugünlerden kayıpsız geçebileceğimizi önceliğimiz olarak almalıyız. Belki de karlılıklarımızdan biraz fedakarlık da yapmamız gerekebilir. Günün sonunda bunların geçici olduğu ve normalleşme adımlarının sonunda sektör olarak daha verimli ve güzel günler göreceğimizi beklemekteyiz.

Bu sektördeki hedefleriniz nelerdir?

Daha önce de belirttiğim gibi büyüme odaklı bir şirketiz. Daha fazla mağaza ve daha fazla istihdam ile verimliliği artırmak istiyoruz.

Kahve makineleri satışı sırasında özel bir çaba, özel bir uygulama ya da bu ürünlerin satışlarını arttırmak için özel bir alan açma gibi çalışmalarınız var mı?

Kahve makineleri ile ilgili mağazalarımızda Kafe Vesto adında özel bir standımız mevcuttur. İkram ile deneyimi aynı anda sunmaktayız.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*