“Dışarıdaki kahve keyfini ev konforunda yaşamak” trendi, kahve makinesi satışlarını da önemli ölçüde yükseltti

Spectrum Brands Türkiye Ülke Müdürü Ilgaz Güler

Türkiye pazarını kahve tüketimi ve kültürü açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye’de de kahve tutkunlarının sayısı hızla artıyor. Hatta, Türkiye’nin bir çay ülkesi olmaktan kahve ülkesi olmaya doğru daha da hızlı şekilde ilerlediğini söylemek mümkün. Araştırmalar, 10 yıl önce kişi başı yıllık kahve tüketiminin yaklaşık 350 gram olduğunu gösterirken, günümüzde bu rakam 1.2 kilogramı aşmış durumda. Türkiye’de, her 10 kişiden 1’i günde 5 bardaktan fazla kahve tüketiyor. Kahve satışları, 2022’de 9 milyar TL iken 2023’te yaklaşık %70’in üzerinde artarak 15.6 milyar TL’ye ulaştı. Bu artışın gerçekleşmesinde dünyadaki trendlere paralel olarak Türkiye’de de hem kahve içme trendlerinin hem de kahve markalarının ürün çeşitliliğinin artması ve kahve markalarının Türkiye pazarına yoğun yatırım yapması önemli rol oynuyor. Aynı zamanda, dünya genelinde olduğu gibi, pandemiyle birlikte “dışarıdaki kahve keyfini ev konforunda yaşamak” trendi, kahve makinesi satışlarını da önemli ölçüde yükseltti.

Ürün gamınızı ve buna bağlı olarak müşteri portföyünüzü genişletmeyi hedefliyor musunuz?

Bu konuda nasıl adımlar atacaksınız? Russell Hobbs olarak hızla gelişen pazarda, tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını doğru ve zamanında tespit etmeye özen gösteriyoruz. Tasarımı, teknoloji, inovasyon ve fonksiyonel çözümlerle birleştirerek, tüketicilerimizin hayatına kalite ve kahve keyfi katacak yenilikçi ürünler geliştirmeye devam edeceğiz.

Kahve kültürünün artması ile birlikte tüketicileri de bu alanda bilgilendirmek bilinçlendirmek önem kazandı. Bu alanda nasıl hareket ediyorsunuz?

Kahve kültürünün gelişmesiyle birlikte, sadece ürün sunmanın ötesine geçip tüketicileri bilgilendirmeye ve bilinçlendirmeye öncelik veriyoruz. Bu doğrultuda, dijital platformlarımızda yaptığımız iş birlikleri ve hazırladığımız içeriklerle kahve makinelerimizin sunduğu farklı demleme yöntemleri, içecek çeşitliliği ve yenilikçi teknolojiler gibi konularda kahve severlerin deneyimlerini zenginleştirmeyi hedefliyoruz. Böylece, kahve makinesi seçerken veya bir kahve deneyimi yaşarken daha doğru kararlar verebilmeleri için gerekli bilgi ve donanıma sahip olmalarına yardımcı oluyoruz.

Türkiye’de büyük bir kesim için kahve sosyalleşme aracı işlevini görüyor. Bu yaklaşım markaların satış ve pazarlama çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Tüketicilerin kahveye olan ilgisi arttıkça, markalar da bu kültürü sahiplenerek ürünlerini daha geniş kitlelere ulaştırmak için farklı yollar deniyor. Russell Hobbs olarak, kahvenin bir araya getirdiği topluluklara hitap eden ve bu kültürün etrafında şekillenen sosyal deneyimleri ön plana çıkaran içerikler hazırlayarak tüketicilerimizle daha derin bir bağ kurmayı hedefliyoruz.

Tüketiciler kahve makinelerini seçerken nelere dikkat etmeliler? Birçok farklı özellik arasından hangilerini göz önüne almalılar?

Kahve makinesi seçerken, her tüketicinin dikkat etmesi gereken temel faktörler var. Bunların başında, makinenin kullanım kolaylığı, sunduğu kahve çeşitliliği ve kişiselleştirme seçenekleri geliyor. Yaptığımız değerlendirmeler de günlük koşuşturmaların arasında hızlı ve pratik çözümler sunan, aynı zamanda kişisel tercihlere göre kahve hazırlama imkanı veren makinelerin pazarda öne çıktığını gösteriyor. Biz de teknolojilerimizi bu faktörlere göre geliştiriyoruz. Örneğin, yeni teknolojimiz Attentiv Kahve Makinesi, kahve severler için her detayı düşünülerek tasarlandı. Dokunmatik ekranı sayesinde tek dokunuşla kahve yaparken hem sıcak hem de soğuk kahve keyfini birlikte sunuyor. Sıcak tutma işlevi sayesinde de kahvenizin tadını ihtiyacınız olduğu anda çıkarmanızı sağlıyor. Bir sonraki kahve hazırlayışında kahvenizi nasıl sevdiğinizi hatırlayan makine, bu özelliği sayesinde kahve keyfini kişiselleştirme ayrıcalığı sunuyor. Aynı zamanda, geniş kapasitesi sayesinde kahveyi istenilen fincana uygun miktarda ve istenilen sertlikte zahmetsizce hazırlama imkanı sunuyor.

Kahve makineleri satışı sırasında özel bir çaba, özel bir uygulama, ya da bu ürünlerin satışlarını arttırmak için özel bir alan açma gibi çalışmalarınız var mı? Satış kanallarınızdaki satış elemanlarına ne tür eğitimler veriyorsunuz?

Russell Hobbs olarak, kahve makinelerimizde sunduğumuz farklı fiyat segmentleri ile tüketicilerin ihtiyaçlarına her zaman yanıt verebilecek bir ürün gamı sunmaya özen gösteriyoruz. Firma stratejimiz sadece tüketici odaklı olmakla sınırlı değil; tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını doğru ve zamanında tespit etmeye çalışıyor, onları her zaman ve her ekonomik koşulda destekleyerek birlikte büyümeye odaklanıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*