Tüketici deneyimleyip memnun kaldığı ürünü almaya daha istekli oluyor

Siemens Ev Aletleri Marka Direktörü Zeynep Cebeci

Türkiye pazarını kahve tüketimi ve kültürü açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2023 yılında yayınladığı verilere göre, Türkiye’de kahve tüketimi son 10 yılda 4 kat artarak kişi başı tüketim 1.5 kg oldu. Türkiye 2023’te en çok kahve tüketen ülkeler sıralamasında ise 22’nci sırada yer aldı. Bu veriler kahve tüketiminin ülkemizde giderek yaygınlaştığını gösteriyor. Özellikle pandemi sonrası üçüncü dalga kahve akımı ve çeşitli kahve zincirlerinin yayılmasıyla birlikte kahve kültürü ve pazarı hızla büyüdü. Buna paralel olarak tam otomatik kahve makinelerinin Türkiye pazarında yarattığı değer ile Türk kahve makinelerinin yarattığı değerin 2025 yılında eşitlenmesi bekleniyor.

Ürün gamınızı ve buna bağlı olarak müşteri portföyünüzü genişletmeyi hedefliyor musunuz? Bu konuda nasıl adımlar atacaksınız?

Ürünlerimizde Siemens tasarımı ile fonksiyonelliği ve estetiği buluşturuyoruz. EQ500 Kahve Makineleri, EQ700 Kahve Makineleri, EQ900 Kahve Makineleri, Ankastre Tam Otomatik Kahve Makineleri gibi çeşitli tam otomatik kahve makinelerimiz var. Her talebe ve bütçeye uygun kahve makinelerini kullanıcılarımıza sunuyoruz. Hepsinin farklı tasarımları ve özellikleri mevcut. Ürünlerimizi geliştirmeye devam ederken, yeniliklere öncülük ederek fonksiyonelliği ve estetiği buluşturmayı sürdüreceğiz. Siemens olarak, hızla büyüyen bu pazarda tüketicilerin beklentilerine ve geri bildirimlerine hızlı ve etkili bir şekilde yanıt vererek ürün geliştirme süreçlerini sürekli iyileştiriyor ve güncelliyoruz.

Kahve kültürünün artmasıyla birlikte tüketicileri de bu alanda bilgilendirmek bilinçlendirmek önem kazandı. Bu alanda nasıl hareket ediyorsunuz?

Kahve kültürünün eskiye nazaran daha genele yayılmasının, premium tam otomatik kahve makineleri üreten bir marka olarak bize de elbette bir yansıması oldu. Kategoride uzun zamandır etkin bir şekilde var olduğumuz ve iletişimini de yürüttüğümüz kahve kültürünün “bilirkişi markası” olarak konumlandığımız için, bu kültürle yeni tanışan tüketici ve potansiyel tüketicilerin en doğru bilgileri bizden almasını sağlamak istiyor, bunun için de iletişim çalışmaları yürütüyoruz. Dünya kahvelerini tanıtan, çekirdekleri ve bu çekirdeklerin anavatanlarını, buralarda doğmuş özel tariflerin çıkış hikayelerini anlatan içerik serileri ve blog yazılarının yanı sıra; tüketicilerimize hem birbirine çok benzer sanılan kahvelerin farklarını anlatan bilgilendirici videolar, hem yaz aylarında onları keyiflendirecek soğuk kahve tarifleri hazırlıyor ve iletişimimizde yer veriyoruz. Örneğin, bu yılın şubat ayının 29 gün olmasını bir fırsat bilerek 29 farklı kahve çeşidi hazırlayan EQ900 kahve makinemizin hazırladığı her bir ürünü, şubat ayının her bir gününde tüm detayları ile tanıttık ve bir “Kahve Şubatı” ilan ettik. Tabi bu ürünümüz yeni güncellemesi ile artık 32 çeşit kahve yapıyor. Biz de geçirdiğimiz yaz aylarının ciddi sıcaklarını da göz önüne alarak, yeni eklenen Cold Brew, Slow Brew çeşitliliğine daha çok önem vermeye başladık. Birlikte çalıştığımız seçkin kahve üretici firma ile makinelerimize uyumlu, tam lezzeti ortaya çıkaracak tarifler çalıştık. Bunları tüketicilerimizle sosyal mecralardan paylaştık. Yakın zamanda “Bilgi Meraklılarına” adını verdiğimiz bir seriye başlayacak; kahve kültürüne dair merak edilenleri iletişimimize taşıyarak, kullanıcının doğru bilgilere ulaşmasını da sağlayacağız. Bunun yanı sıra kahve festivallerinde her yıl kahve severlerle bir araya gelerek makinelerimizin üstün teknolojilerini profesyonel baristalarımızın hazırladığı lezzetli ve farklı kahve ikramlarımızla aktardık. Dijital varlığı kuvvetli markamızda müşterilerimizin 360 ürünü deneyimleyebildikleri AR teknolojisinden faydalandığımız içerikler ürettik.

Türkiye’de büyük bir kesim için kahve sosyalleşme aracı işlevini görüyor. Bu yaklaşım markaların satış ve pazarlama çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Evet, pek çok ülkede olduğu gibi ülkemizde de kahve sosyalleşmek için bireyleri bir araya getiriyor. Sabah kahvesinde buluşanlar, öğle arasında kahve molası verenler, iş çıkışı kahve içmeye gidenlerin sayısı giderek artıyor. Bu ilgi markaların satış ve pazarlama stratejilerine de konu oluyor elbette. Örneğin, Siemens olarak Türkiye’nin en ilgi çeken sohbet programlarından biri olan Teke Tek Bilim’e sponsor olduk. Ülkenin alanında uzman isimleri, Siemens EQ900 kahve makinesinin yaptığı kahveler eşliğinde sohbet ediyorlar. Her konuk sohbet ederken aynı zamanda damak tadına göre hazırlanan kahvesini yudumluyor. Siemens olarak bu güzel sohbetlere eşlik ettiğimiz için çok mutluyuz.

Tüketiciler kahve makinelerini seçerken nelere dikkat etmeliler? Birçok farklı özellik arasından hangilerini göz önüne almalılar?

Her tüketicinin damak tadı farklı. Bu nedenle kahve makinesini çekerken aranan nitelikler kişiden kişiye değişkenlik gösteriyor. Ancak kişi misafirlerini, dostlarını ağırlarken de herkese uygun kahve ikramlarında bulunmak isteyebiliyor. Gelişen teknoloji de bunu mümkün kılıyor. Estetik tasarımı ileri teknolojilerle birleştirerek geleceğin ürünlerini tasarlayan Siemens Ev Aletleri olarak, kahve makinelerimizde de estetik tasarımı ve inovasyonu öne çıkardık. Örneğin, Siemens EQ900 kahve severlerin tüm beklentilerini karşılıyor. Farklı kahveleri tek bir makinede yapma kolaylığına sahip Siemens EQ900, 32 çeşit kahve seçeneğiyle kahve severlere farklı aromalara sahip pek çok kahveyi tek bir tuşla hazırlama imkânı sunuyor. Home Connect uygulaması üzerinden yeni gelen güncellemeyle kahve seçeneklerini arttıran tam otomatik kahve makinelerimiz artık soğuk kahve de yapabiliyor. Yeni eklenen kahve çeşitlerinden Cold Brew seçeneği, yavaşça demlenmiş soğuk kahvenin pürüzsüz ve dengeli aromalarını ortaya çıkarıyor. Kahve çekirdeklerinin tüm notalarını yavaşça açığa çıkaran Slow Brew seçeneği ise her yudumda geleneksel demleme tekniklerinin modern bir yorumu ile buluşturuyor. BaristaMode özelliği sayesinde kullanıcılar su ve kahve miktarı, öğütme derecesi, demleme süresi, sıcaklık ve süt miktarını istenilen şekilde ayarlayabiliyor. iSelect dokunmatik ve 6.8 inçlik yüksek çözünürlüklü renkli ekranı kahve hazırlama sürecinde kolayca gezinip seçim yapmak üzere tasarlandı. Ayrıca Home Connect uygulaması ile EQ900’ü, tablet veya akıllı telefon aracılığıyla her yerden kolayca kontrol etmek ve çalıştırmak mümkün. Kahve severler, coffeeWorld seçenekleri arasından tercih ettikleri kahveyi uzaktan hazırlayabilir, birkaç içeceği aynı anda hazırlama imkânı sunan coffeePlaylist özelliği sayesinde ise misafirlerini bekletmeden kahve yapabilirler. Kahve severler bu özellikleri öğrenerek kendilerine uygun tam otomatik kahve makinesini seçebilirler.

Sizce kahve ikramının perakende satışa ve tüketicilerin satın alma eğilimleri üzerinde bir etkisi var mıdır?

Tüketici deneyimleyip memnun kaldığı ürünü almaya daha istekli oluyor. Dolayısıyla kahve ikramının tüketicinin satın alma eğilimini belirlediğini söyleyebilirim. Tüketici kısa da olsa kahve makinesinin kullanımını deneyimlemesi, damak tadına uygun kahveyi bulmak için yapabileceği ayarları bilmesi akabinde kahveyi tüketerek istediği sonucu görmesi satın alma eğilimlerini de etkiliyor. Pratik ve aradığı ürün özelliklerini içeren bir otomatik kahve makinesini almaya yöneliyor.

Mağazalarınızdaki kahve konsepti ile alakalı ne tür çalışmalar yapıyorsunuz? Bu çalışmalar sonucunda ne tür geri dönüşümler alıyorsunuz?

Yeni konsept örneklerinin görülebileceği 2M Siemens deneyim mağazamız, İstanbul’da Bağdat Caddesi’nde yer alıyor. Yenilikçi teknolojilerle dolu, heyecan verici Siemens dünyasını tüketicilerle buluşturduğumuz bu mağazamız ile Siemens tam otomatik kahve makinelerinin yer aldığı kafemizle alışveriş keyfini farklı bir boyuta taşıyoruz. Mağazamızda bir kafe alanı bulunuyor ve tüketiciler burada Siemens tam otomatik kahve makineleriyle hazırlanan 32 ayrı kahve çeşidini deneyimlerken, mağaza tüm kahve severler için yeni bir buluşma ve keyif noktasına dönüşüyor. Ayrıca kullanıcılarımıza diğer Siemens ürünlerini de yakından inceleme fırsatı sunuyoruz. Konseptimize ilgi yoğun. Ziyaretçilerimizden olumlu geri dönüşler alıyoruz. Satın almak istediği ürünü inceleyerek ve deneyimleyerek görmek tüketicilerin de hoşuna gidiyor. Karar verme süreci daha sağlıklı oluyor. Tüketiciler kahve makinelerimizle yapılan kahveleri deneyimleyerek hangi modeli almak istediği konusunda daha kolay karar verebiliyor.

Kahve ikramı ve sohbetlerini bir satış pazarlama aracı olarak kullanıyor musunuz?

Bu konuda örnek olması için bir anınızı paylaşabilir misiniz? Kahve, ülkemiz kültürünün en bilinen tatlarından. Kahve sohbetleri, ikramlar daima bu kültürün en önemli iletişim alanı. Biz de Siemens Ev Aletleri olarak tüketicinin evinde ortak buluşma alanları yaratmanın mutluluğunu, gururunu yaşıyoruz. Tabii ki satış ve pazarlama faaliyetlerini ortak payda oluşturma hedefimizden bağımsız düşünemeyiz. Fatih Altaylı’nın Teke Tek Bilim yayınlarındaki pazarlama çalışmamız tamamen bu sohbet ve kahve ikramı alışkanlıklarımızdan doğan bir fikirdi. İlk yayında çok değerli akademisyenlerimiz ile fikir alışverişi yapma imkânı bulduğumuz çekim bizler için hem işimizin bir parçası hem de eşsiz bir hayat tecrübesi edinme fırsatı oldu. Mağazalarımızda da aynı sohbet kültürünün yansımasına Siemens Cafe konseptimiz ile yer veriyoruz. Ayvalık’ta gerçekleştirdiğimiz ilk Siemens Cafe açılışımıza ilişkin biriktirdiğimiz güzel anılar, kahvesini Siemens Ev Aletleri kalitesindeki üründen almak isteyen bir tüketicinin sadece alışveriş için değil, evinde Siemens markasının yansımasının nasıl olacağını gördüğü bir deneyim yaşadığını birebir bizler de yaşadık.

Kahve makineleri satışı sırasında özel bir çaba, özel bir uygulama, ya da bu ürünlerin satışlarını arttırmak için özel bir alan açma gibi çalışmalarınız var mı? Satış kanallarınızdaki satış elemanlarına ne tür eğitimler veriyorsunuz?

Siemens tutkunlarına tam otomatik kahve makinelerimiz ile kendi evinin baristası olma imkanını sunuyoruz. Kahvemizi hazırlamak ve sevdiklerimizle beraber tüketmek ya da sakince evimizin keyfini sürmek, Siemens tutkunlarında öncelikli odak noktamız. Mağazalarımızdaki kahve makinesi alanları, mağaza çalışanları olmadan elbette düşünülemez. Mağaza çalışanının, geleneksel beyaz eşya ürün gruplarımızın yanı sıra kahve makineleri özelinde incelikli bilgileri paylaşması ve gerçekten nasıl bir teknolojinin satın alınmak üzere olduğunu anlatması çok önemli. Teknolojik gelişmeler ve tasarım yenilikleri kapsamında elbette mağaza çalışanlarına eğitimler veriyoruz. Ama bununla yetinmiyor ve Siemens teknolojisini çok boyutlu deneyimlemelerini sağlamak adına mağaza ziyaretçisini ilk karşılama anından, uğurlandığı son dakikaya kadar çok yönlü bir hizmet alınmasına yönelik kişisel, satış becerileri vb. farklı eğitimler de veriyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*