LG Electronics Türkiye Ev Eğlencesi Elektroniği ve Beyaz Eşya Ürün Grupları Satış Başkanı Bülent Bülbül’ün LG’nin Türkiye’deki mağazalaşma sürecine ilişkin görüşlerinin yanı sıra, LG Brandshop Serter mağazalarının sahibi Serkan Serter’in fikirlerini de bir yatırımcı gözü ile ele aldık.
LG Electronics Türkiye Ev Eğlencesi Elektroniği ve Beyaz Eşya Ürün Grupları Satış Başkanı Bülent Bülbül
LG’nin Brandshop’larla büyüme stratejisini açar mısınız?
LG Electronics olarak teknoloji alanındaki liderliğimizi Türkiye’de sürdürme çabasıyla ticari faaliyetlerimize devam ediyoruz. Stratejimiz doğrultusunda, geleneksel kanalı oldukça önemsediğimizi özellikle belirtmek isterim. Bu nedenle 2023-2024 yıllarında yatırımlarımızı geleneksel kanal üzerine planladık ve hayata geçirdik. Öncelikli amacımız bayi ağımızı genişletmek ve bayilerimizi memnun etmek. Sağladığımız hizmet ve avantajlarla bayilerimizle sürekli istişare halindeyiz ve iş modelimizi onların ihtiyaç ve taleplerine göre düzenli olarak revize ediyoruz. 2024’ün son çeyreğinde de bayi açılışlarımız devam edecek.
2024 yılında kaç mağaza ile yılı tamamlamayı planlıyorsunuz? Brandshoplar için 2025 yılı büyüme planınız nedir? Özellikle hedeflediğiniz iller hangileri?
2024’ü toplamda 130 mağaza ile tamamlamayı planlıyoruz. 2025 yılında ise mevcut mağaza sayımızı 170’e çıkarmayı hedefliyoruz. 2025 için LG Brandshop büyüme planı, LG’nin Türkiye’deki pazar hedefleri ve tüketici eğilimlerine bağlı olarak şekillenecek. Metropol illerdeki varlığımızı güçlendirmeye devam ederken, Anadolu’daki şehirlerde de (Bursa, Antalya, Konya, Gaziantep, Adana, Mersin, Kayseri) yeni mağazalar açmayı planlıyoruz. Ayrıca Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da da varlığımızı artırarak, Diyarbakır, Malatya, Elazığ, Şanlıurfa ve Erzurum gibi illerde mağazalar açma hedefimiz var.
Büyük iller dışında Anadolu’nun farklı şehirlerinde de Brandshop’lar görüyoruz. Bu illerde LG’ye olan ilgi nasıl?
Anadolu şehirlerinde LG’ye olan ilgi son dönemde ciddi şekilde artmış durumda. LG’nin geniş ürün yelpazesi ve sunduğu yenilikçi çözümler, markamızın bu bölgelerdeki başarısını destekliyor. Özellikle dayanıklı tüketim mallarına olan güven, satış sonrası hizmetlerin kalitesi ve ürünlerimizin uygun fiyat-performans dengesi, LG’yi Anadolu’da güçlendiren faktörler arasında yer alıyor.
Yeni jenerasyonun markamıza olan ilgisi de oldukça yüksek. Bu noktada tüketici ihtiyaçlarını karşılamak adına sunduğumuz geniş ürün yelpazesi dikkat çekiyor. Akıllı TV’lerimiz, beyaz eşyalarda kullanılan ThinQ teknolojisi, yüksek enerji verimliliği, dayanıklılık, 10 yıl motor garantisi ve OLED teknolojimizdeki üstün renk ve görüntü kalitesi öne çıkıyor. Ayrıca, LG’nin sunduğu güvenli ve kullanıcı dostu webOS akıllı TV yazılımı da yoğun ilgi görüyor.
Anadolu illerinde hangi ürünlere karşı özel bir ilgi var?
Anadolu’daki tüketiciler, özellikle dayanıklı tüketim mallarına ve teknolojik açıdan gelişmiş ürünlere ilgi gösteriyor. Tüketicilerimiz genellikle uzun ömürlü, kaliteli ve enerji verimliliği yüksek ürünleri tercih ediyor. Bu doğrultuda, büyük hacimli buzdolaplarımız, yüksek kapasiteli ve enerji-su tasarrufu sağlayan çamaşır makinelerimiz ile yapay zeka destekli, sessiz çalışan ürünlerimiz öne çıkıyor. TV ürünlerimiz ise LG markası içerisinde en bilinirliği yüksek ürünlerimizden. Özellikle 65 inç ve üzeri OLED ve QNED model akıllı TV’lerimiz müşterilerimiz tarafından tercih ediliyor.
Brandshop açmak isteyen yatırımcılara ne söylemek istersiniz?
Globalde yenilikçi teknolojiler üreten LG Electronics, Türkiye’de de sağlıklı bir büyüme sergilemeye devam edecektir. Yeni nesil tüketicilere son teknolojileri sunma potansiyeline sahip bir marka olan LG ile iş ortaklığı yapmak, gelecekte büyük bir avantaj sağlayacaktır. LG ürünlerinin satışı, mağazaların müşteri trafiğini ve cirosunu artırmada önemli bir etken olacaktır. Bu nedenle büyüme ve kârlılık odaklı iş modelleri için LG Electronics, güçlü bir iş ortağı olacaktır.
LG Brandshop Serter mağazalarının sahibi Serkan Serter
LG bayisi olmaya nasıl karar verdiniz? Bölgenizde hangi açık / ihtiyacı gördünüz?
Serter Yapı bünyesinde yeni bir sektör arayışımızın olduğu bir dönemde beyaz eşya sektörüne yatırım yapma kararı aldık. Yapacağımız bu yatırımın sağlam temellere dayalı, ileriye yönelik, köklü ve devamlılık esaslı olmasını öncelikledik ve iş ortaklığı kurabileceğimiz, büyüme hedefi olan marka arayışına başladık. Bu bağlamda yaptığımız pazar araştırması sonucu dünya markası olan LG ile bayilik süreci için başvuru yapmaya karar verdik. Bölgemizde geleneksel kanala yatırım yapma hedefinde olan ve büyümeye açık olan LG geleneksel satış kanalı yöneticilerinin de teveccühü ile bayilik sürecimiz 2022 Aralık ayında başlamış oldu. 2024 Ekim ayı itibariyle de 2. şubemizin açılışını gerçekleştirdik.
Bu süreçte LG ile iletişiminiz nasıl oldu? Size ne şekilde yol gösterdi / yardımcı oldu?
Bu süreçte LG ile bölge müdürümüz vasıtasıyla iletişim kurduk. Sonrasında mağaza lokasyonu için gerekli fizibilite çalışmaları, mağaza projelendirilmesinden dekorasyonuna kadar birçok konuda yardımcı oldular. Doğru mağaza konumu, proje uygulaması, açılış ve sonrası için ürün planlaması, bölge potansiyeline göre doğru sipariş planlaması ve kampanya süreçleri gibi birçok konuda süreç yönetimi gerçekleştirildi. Bu vesileyle kendilerine bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.
Tüketicilerin ürünlere ilgisi nasıl? En fazla hangi ürünler ilgi çekiyor?
Mağaza açılış süreçlerimizden sonra müşterilerimizle LG arasında bir köprü görevi görüyoruz. Müşterilerimizin olumlu geri dönüşleri doğru markaya yatırım yaptığımızı doğruluyor ve bu geri dönüşler bizleri oldukça mutlu ediyor. Müşterilerimiz TV ürün gruplarına oldukça ilgi gösteriyorlar. Her bütçeye uygun OLED, QNED, UHD ürün çeşitliliğiyle LG kalitesini satın alma imkanına sahipler. Bunun yanı sıra beyaz eşya kategorisinde de en az TV kadar iddialı ürün gamına sahip olan LG, müşterilerin tercihi oluyor. En çok deneyimlediğimiz hikayelerden birisi, LG beyaz eşya kullanan müşterilerimizin yeni bir ürün aldıklarında yine düşünmeden LG’yi tercih etmeleri oluyor. Bu durum müşteri memnuniyetinin yüksek olduğunu gösteriyor. Özellikle her ürün grubunda yaratmış olduğu teknolojik farklar ürünlerin niteliğini arttırdığından müşterilerimizin tercihlerini bu yönde kullanmalarını sağlıyor. Müşteri memnuniyeti ve diğer ülkelerdeki pazar payları dikkate alındığında ülkemizde de büyüme potansiyelinin yüksek olduğunu öngörebiliriz.
Yeni bayi olacaklara / olmak isteyenlere ne önerirsiniz?
Yeni bayi olmak isteyenlere naçizane tavsiyem şöyle; markanın satılabilirliği ve müşteri memnuniyetinin yüksek olması işlerinizi bir adım öne taşıyor. Bunun yanı sıra sürekli kampanyalarla rekabet açısından bir avantaj sağlanıyor. Burada önemli olan bu süreci sürdürülebilir bir şekilde düzenli takip ederek devam ettirmek. Çünkü LG sadece açılış aşamasında takip ederek değil sürekli olarak takip edilmesi gereken bir sistem üzerine çalışıyor. Bu sistem sayesinde dinamik kalındığı için stoklarınızı ve kampanyaları takip ederek sonuç almak mümkün oluyor.
İlk yorum yapan olun