Arzum 2024 yılı üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını KAP’a açıkladı. Firma, faaliyet gösterdiği küçük ev aletleri sektöründe dönemsellik söz konusu olduğunu, genellikle yılın son 4 ayında sektör satışlarının arttığını ve eylül ayı itibarıyla dönemselliğin pozitif etkilerini gördüklerini açıkladı. Son dönemde alınan stratejik aksiyonların olumlu sonuçlarının ilerleyen dönemde alınacağını da ayrıca ekledi.
Arzum Mali, Ticari ve Kurumsal İşlerden Sorumlu Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Arda Altınok, “2024 yılının ilk dokuz ayı, tüm sektörlerde olduğu gibi bizim için de zorlu ekonomik koşulların etkili olduğu bir dönem oldu. Dönemselliğin etkili olduğu ve yaz aylarının daha durgun yaşandığı küçük ev aletleri sektöründe; yüksek seyreden faiz oranları, net işletme sermayesi ihtiyacını finansman sağlayarak yöneten her şirkette olduğu gibi, Arzum’un finansallarında da olumsuz etki yarattı. Bunun yanı sıra 2024 yılı özelinde nakliye ve gümrük işlemlerinin normalden daha uzun sürede tamamlanmaya başlaması nedeniyle ithalat süreçlerinde gecikmeler yaşadık. Bu gecikmeler, tedarik ettiğimiz ve ödemesini peşin olarak yaptığımız ürünlerin satışının planlanan döneme yetişmemesine ve dolayısıyla net işletme sermayesi ihtiyacının ayrıca artmasına sebep oldu. Bu dönemde, finansman ihtiyacımızı karşılamak üzere banka kredisi, finansman bonosu ve sukuk (kira sertifikası) gibi farklı finansman alternatifleri geliştirdik. Bahsettiğim tüm bu olumsuz durumlar, bizlere üçüncü çeyrekte yaklaşık 300 milyon TL zarar olarak yansıdı.
Bu olumsuz etkilere rağmen, operasyonel faaliyetlerimizde güçlü bir performans sergileyerek pazar payımızı ve operasyonel karlılığımızı korumayı başardık. Maliyet yönetimi ve nakit akış optimizasyonunu odağımıza alarak sürdürülebilir büyüme stratejimize bağlı kaldık. Yılın üçüncü çeyreğinde enflasyondan arındırılmış hasılatımızı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7,5 artırarak 3,8 milyar TL’ye ulaştırdık. Faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK) 389,9 milyon TL’yi buldu, esas faaliyet kârımız ise 341,5 milyon TL’ye ulaştı. 2024 yılının üçüncü çeyreğinde Brüt Kâr Marjımızı % 31,8, FAVÖK Marjımızı % 10,2 ve Esas Faaliyet Kâr Marjımızı % 9 seviyelerine getirerek rakamlarımızı geçtiğimiz yılın aynı çeyreği ile benzer seviyelerde tutmayı başardık.” açıklamalarında bulundu. Arzum olarak son dönemde aldığımız stratejik aksiyonların olumlu sonuçlarını almaya başlayacağımıza inanıyorum.”
“27 projeye ait 41 adet ürünü stoklarımıza soktuk”
Küçük ev aletleri sektörünün potansiyeline her zaman inandıklarını ve bu doğrultuda yatırımlarını sürdürdüklerini paylaşan Altınok, fiziki ve altyapı çalışmaları tamamlanan AR-GE laboratuvarını 2024’ün 3. çeyreğinde kullanmaya başladıklarını söyledi. Laboratuvar sayesinde, geliştirilen ürünlerin doğrulanması, yeni komponent ve yenilikçi ürün konseptlerin incelenmesi ve rekabetteki ürünlerin analizini sistematik olarak yürüteceklerini sözlerine ekledi. Altınok şöyle devam etti: “Bu kapsamda birincil önceliğe sahip olan ürün doğrulama ve algoritma testlerinin gerçekleştirilmesine başladık. İkinci aşamada ilgili test prosedür ve talimatlarının oluşturulması ile testlerin çeşitlendirilmesi sağlanacak. Sektör raporları ve trend analizlerini göz önüne alarak 2024 yılı 3. çeyreğinde devreye alınması planlanan projelere ait önceliklendirmeleri gözden geçirdik ve planlanan 27 projeye ait 41 adet ürünü stoklarımıza soktuk. 2024 yılındaki stratejik planlamasında önemli role sahip olan Arzum OKKA Espresso Serisi ve kişisel bakım serisi Arzum Revolution’a ait 3 ürünü kullanıcılarımızla buluşturduk.”
“Stratejik öncelikli ülkelerde güçlü bir varlık oluşturmayı hedefliyoruz”
Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin temel finansal göstergeleri ile sıralandığı Fortune 500 Türkiye 2023 listesinde yer aldıklarının da altını çizen Altınok, Arzum’un global marka olma hedefinden hiçbir zaman sapmadığını ve bu doğrultuda mevcut ve yeni yurt dışı pazar odaklı çalışmalarını sürdürdüklerini açıkladı. IFA 2024’ün de bu anlamda en kritik adımlardan biri olduğunu da vurguladı. Altınok, “Avrupa’nın en kapsamlı teknoloji gösterisi olan ve bu yıl 100. yılını kutlayan fuara biz de Arzum’un 58 yıllık sektör ve 6 yıllık IFA tecrübesine yakışır bir katılımla adımızı yazdırdık. Geliştirdiğimiz 75 farklı ürününü sergiledik. OKKA’nın 10’uncu yılında Türk kahvesindeki uzmanlığımızı espresso ve birçok farklı sıcak ve soğuk içeceğe taşıyacağımız Arzum OKKA Espresso serisini ilk kez görücüye çıkardık. Yine çok fonksiyonlu akıllı mutfak robotumuz Thermogusto ve kişisel bakım kategorisinde Revolution serisinin de bulunduğu 17 yeni ürünü de fuar katılımcılarının beğenisine sunduk. Arzum olarak stratejik öncelikli ülkelerde güçlü bir varlık oluşturmayı hedefliyoruz. IFA’da sergilediğimiz inovatif ürünlerimizin ve gerçekleştirdiğimiz iş birliği görüşmelerimizin faydalarını satış olarak yakın gelecekte göreceğimize inanıyoruz. Henüz Arzum ve Arzum OKKA markası ile giriş yapmadığımız hedef yurt dışı pazarlar için giriş stratejilerini belirliyor, global bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. IFA Berlin de Arzum ve Arzum OKKA markaları ile hedef yurt dışı pazarlara giriş stratejimizde önemli bir yer ediniyor. IFA’nın, yurt dışı satış hacmi ve varlık gösterdiğimiz ülke sayımızı artırmaya odaklandığımız 2024 hedeflerimize son derece önemli katkıları olacağına inanıyoruz” dedi.
Faaliyet raporu ile Platin Ödül aldı
Arzum’un Ar-Ge yatırımlarına, hizmet kalitesine ve kullanıcılarına verdiği değeri ödüllerle perçinlediğini kaydeden Altınok, “Her dönemde olduğu gibi yılın üçüncü çeyreğinde de yine birçok ödüle layık görüldük. 2001 yılından bu yana her yıl uluslararası platformda faaliyet raporlarının değerlendirildiği ‘Vizyon Ödülleri’ yarışmasında 2023 Faaliyet Raporu ile 6 farklı ödülü bir arada kazandık. Dünyanın en itibarlı halkla ilişkiler platformlarından, San-Diego merkezli LACP (League of American Communications Professionals – Amerikan İletişim Profesyonelleri Birliği) tarafından yapılan değerlendirmede Arzum, 2023 Yılı Faaliyet Raporu ile kendi kategorisinde 100 üzerinden 99 puan alarak, bu alanda alınabilecek en yüksek derece olan ‘Platin Ödül’ün sahibi oldu. “Hayata Yeniliklerle Değer Katıyoruz” temalı rapor ile Arzum, dünyadaki tüm raporlar arasına 57’nci sıradan girdi” dedi.
Türk kahvesi tanıtım çalışmalarına tüm hızlarıyla devam ettiklerini de belirten Altınok, Arzum’un üçüncü çeyrekte yerli ve yabancı kahve sektörünün önemli markalarının bir araya geldiği Kahve Zirvesi 2024’e katıldıklarını söyledi. Yine aynı çeyrekte; bu yıl sekizincisi düzenlenen Ankara Kahve Festivali’ne yeni OKKA Espresso Serimiz ile hazırladığımız ikramlarımızla damga vurduk. İstanbul Kahve Zirvesi’nden sonra ilk kez Ankara Kahve Festivali’nde kahve tutkunlarıyla buluşturduğumuz yeni seri, festival katılımcılarından büyük beğeni topladı” sözleriyle konuşmasını tamamladı.
İlk yorum yapan olun