Tüm cihazların birbiriyle konuşuyor olması Z kuşağı için önemli bir özellik

TCL Electronics Türkiye Pazarlama Müdürü Burcu Kısacık Obuz

Tüketici davranışları son dönemde farklı sebeplere bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Siz bu değişimleri nasıl gözlemliyorsunuz?

Tüketicinin alım gücünün zayıflaması, taksit imkanlarının azalması ve enflasyon ortamının durağan ortama dönüşmesi pazarda daralmaya neden olmaktadır. TV pazarında %10 adetsel gerileme olsa bile üst segment ve büyük ekran satışlarının payı artmaya devam etmektedir.

Tüketiciler ürün seçerken ve satın alırken nelere dikkat ediyorlar?

TCL gibi bir fiyat performans markasının satışları olumlu etkilense de pazardaki daralmanın etkisi büyük pazar payına sahip markaları zorlamakta olup mevcut Pazar potansiyelini korumak için agresif kampanyalar yapılmaktadır, tüketiciler için bir fırsata dönüşen mevcut kampanyalar satış hacminin düşmemesini sağlarken tüketici tarafında da fırsat olarak görünen bir kampanya var ise alışverişe döndüğünü görmekteyiz Markaların satış sonrası servis ağı ve ulaşılabilirliği de alım kararında önemli bir etken oluyor.

Z kuşağının satın alma davranışları nelere göre şekilleniyor?

Z jenerasyonunun tüketim alışkanlıkları geleneksel ulusal TV kanalları izleyen tüketicilerden farklı olmakla birlikte VOD servislerinin izlenme payının arttığını, iletişim mecralarının da dijital pazarlama kanallarına kaydığını söyleyebiliriz. Z kuşağının internet eğiliminin fazla olması beklenirken halen daha geleneksel satış kanalları en yüksek pazar payına sahip olmakta, deneyimleyerek ürün alma alışkanlığı bu kuşakta da devam etmektedir. Kullanılan tüm cihazların tek bir ürün üzerinden kontrol edilmesi ve tüm cihazların birbiriyle konuşuyor olması Z kuşağı için önemli bir özellik haline dönüşüyor.

Teknoloji, fiyat, fonksiyon, kullanım kolaylığı, sağlık gibi özelliklerinden hangilerini daha ön plana alıyorlar? Bunun nedenleri nedir?

Fiyat performans ve fayda sıralamasında tercihler sıralanmakta iken marka bilinirliği halen en önemli alım kararı parametresidir. Yeni teknolojilerle uyumluluk ve fonksiyonellik yeni nesillerin aktif kullandığı özelliklere öncelik verdirmekte, Airplay vb. sık kullanılan özellikler tüm cihazlarda aranmaktadır. Kullanım kolaylığı, akıllı ev sistemlerine uyumluluk, alınan cihazın kullanım amacına en iyi hizmet eden ürün olması, örneğin film izlemek için TV alınıyorsa 75”- 85” tercih edilmesi gibi özelliklere bakılmaktadır. TCL klimalarda bulunan C-Fresh teknolojisi gibi geleneksel klimalardan farklı olan taze hava verebilen yeni nesil ve faydalı teknolojilerin yakından takip edildiğini söyleyebiliriz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*